سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

طغیان مجدد رودخانه دز موجب آبگرفتگی تعدادی دیگر از روستاهای شوش شد

شوش - ایرنا - فرماندار شوش گفت:چند روستای بخش شاوور این شهرستان در پی طغیان مجدد رودخانه دز در محاصره سیل قرار گرفته و کمک رسانی به ساکنان آنها آغاز شده است.

رضا نجاتی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه افزایش مجدد دبی رودخانه دز تا 1200 متر مکعب بر ثانیه در شنبه شب موجب آب گرفتگی تعدادی از روستاهای این شهرستان شده افزود: روستاهای مزرعه 3 ، زبیددبات، بیت غایب 1 و 2 ، بیت محارب ، بیت یدی ، بیت نور و کاظم حیدر در نخستین ساعات بامداد روز یکشنبه دچار آبگرفتگی شده و عملیات کمک رسانی و جابجایی ساکنان این روستاها آغاز شده است.
وی اظهار کرد: روستاهای مذکور در پایین دست رودخانه دز واقع شده و بر اثر افزایش آب این رودخانه با مشکل مواجه شده اند.
فرماندار شوش که به همراه اعضای ستاد بحران این شهرستان برای کمک رسانی به آسیب دیدگان ناشی از سیلاب اخیر در منطقه آهودشت در بخش شاوور شوش حضور دارند همچنین افزود:13 روستای بخش مرکزی و بخش شاوور شوش نیز در روز جمعه بر اثر طغیان رودخانه دز دچار آبگرفتگی شده که ساکنان آنها جابجا شده اند ضمن اینکه سیلاب در برخی روستاها فروکش کرده است.
وی افزود:سیلاب و طغیان رودخانه دز تلفات جانی در شهرستان شوش نداشته اما حجم خسارات وارده به بخش کشاورزی ، تاسیسات و خانه های روستایی همچنین جاده ها بسیار بالاست.
رییس ستاد بحران شهرستان شوش از توزیع مواد غذایی ، پتو بین سیلزدگان این شهرستان خبر داد و گفت: علوفه دام نیز برای تغذیه دام روستاییان سیلزده تامین و توزیع شده است.
برخی اهالی روستاهای سیلزده شوش نیز در گفت و گو با ایرنا خسارت وارده به خانه ها ، مزارع و دام خود را بسیار سنگین عنوان کرده و خواستار تسریع در کمک رسانی به روستاییان سیزلده این شهرستان شدند.
برخی روستاییان بخش شاوور شوش از تخریب تاسیسات آبرسانی حدود 40 روستای این بخش در سیلاب اخیر خبر دادند.
دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز نسبت به آلودگی آب 50 روستای شمال خوزستان بر اثر تخریب تاسیسات آبرسانی هشدار داد.
شهرستان شوش با 220 روستا در 100 کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد