سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اوج سیلاب یکشنبه از اهواز عبور می‌کند

معاون مطالعات پایه و طرح‌های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان، با تشریح وضعیت سیلاب رودخانه‌های استان گفت: اوج سیلاب فردا از اهواز عبور می‌کند.
به‌گزارش ایرنا از وزارت نیرو، هوشنگ حسونی‌زاده اظهار داشت: بارش‌های 48 ساعت گذشته، دبی آب را در «ملاثانی» به یک هزار و 160 مترمکعب بر ثانیه و در اهواز به یک هزار مترمکعب بر ثانیه رسانده است.
به گفته این مقام مسئول، هشدارهای کافی توسط ستاد مدیریت بحران به مردم داده شده تا از نزدیک شدن به حریم رودخانه و تردد در جاده‌های ساحلی، تا زمان گذر از این مرحله اجتناب کنند.وی افزود: احتمال می‌رود دبی اوج سیلاب، فردا(یکشنبه) از شهر اهواز عبور کند.حسونی‌زاده ادامه داد: میزان دبی ورودی به حوضه کارون افزون بر 500 مترمکعب بر ثانیه بوده که در سدهای زنجیره‌ای کارون ذخیره می‌شود.معاون مطالعات پایه و طرح‌های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به وضعیت حوضه دز گفت: ورودی متوسط این حوضه یک هزار و 400 مترمکعب بر ثانیه و خروجی آن هزار مترمکعب بر ثانیه است.
وی افزود: دبی اوج سیلاب از مناطق دزفول، شوش و هفت تپه عبور کرده و اکنون به منطقه «بامدژ» واقع در 100 کیلومتری شمال اهواز رسیده است.
این مقام مسئول، میزان دبی ورودی به حوضه کرخه را 2 هزار مترمکعب بر ثانیه و میزان خروجی آن را 70 مترمکعب بر ثانیه، فقط برای تامین آب شرب و دبی پایه رودخانه عنوان کرد.

وی از ذخیره سه میلیارد و 600 میلیون مترمکعب آب در مخزن سد کرخه خبر داد و تاکید کرد: اوضاع در این حوضه همچنان تحت کنترل است.
حسونی زاده با اشاره به آخرین وضعیت حوضه مارون نیز گفت: میزان دبی ورودی به مخزن سد در این حوضه 170 مترمکعب بر ثانیه و حجم مخزن 550 میلیون مترمکعب است.
وی خاطرنشان کرد: میزان خروجی آب از سد مارون با توجه به بارش‌های صورت گرفته در پایین دست مخزن، به پنج مترمکعب بر ثانیه کاهش داده شده است.
به گزارش ایرنا، دبی رودخانه دز که در شرایط عادی 300 متر مکعب برثانیه است در روز پنجشنبه گذشته به چهار هزار و 540 متر مکعب بر ثانیه رسید.
طغیان رودخانه دز موجب آب گرفتگی تعدادی از روستاهای دزفول و شوش شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد