سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

آتش نشانان اهواز به حالت آماده باش درآمدند

نجفی مدیرعامل آتش نشانی اهواز
شناسهٔ خبر: 3598744 -
اهواز - مدیر سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از آماده باش ۱۰۰ درصدی این سازمان برای مواجه با طغیان رودخانه کارون خبر داد.

امیر نجفی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در خصوص تمهیدات سازمان آتش نشانی شهرداری اهواز در مواجه با طغیان احتمالی رودخانه کارون در مسیر اهواز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پس از اطلاع از شدت و میزان بارندگی ها و احتمال طغیان رودخانه کارون بلادرنگ از شب گذشته با فراخوان مسئولان ذیربط سازمان از جمله معاونت عملیات، مدیران عملیاتی مناطق چهارگانه، انبارداران، کارپردازی و روابط عمومی در ستاد مرکزی سازمان آتش نشانی جلسه ستاد بحران تشکیل و تصمیمات موثری در خصوص آمادگی هرچه بیشتر در مواجه باسیل و آبگرفتگی احتمالی معابر اتخاذ شد.

وی افزود: ستاد مرکزی با تماس شبانه به تمام غواصان در حال استراحت برای حضور در محل کار (کمپ های امداد آبی) امروز حالت آماده باش اعلام کرد.

مدیر سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز تصریح کرد: تمام قایق های موجود و درون انبار آماده فعالیت و تمام جلیقه های نجات از انبار خارج و برای استفاده در اختیار معاونت عملیات قرار گرفت.

نجفی در ادامه تشریح تمهیدات ویژه سازمان آتش نشانی برای مقابله با سیل احتمالی گفت: ایستگاه های عملیاتی در حالت آماده باش کامل، مرخصی ها لغو و نیروهای در حال استراحت اطلاع رسانی شده اند تا در صورت نیاز خود را به محل کار خویش برسانند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر دو تیم امداد آبی با تمام تجهیزات و غواصان مجرب از اولین ساعت امروز بر روی رودخانه کارون درحال گشت زنی و آماده اجرای عملیات هستند.

مدیر سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز یادآور شد: با مراجعه و یادآوری خطرات پیش رو از صاحبان اماکن تفریحی، رستوران های آبی، تاسیسات تصفیه خانه، پمپ های آب کشاورزی و حتی کشاورزان حاضر در ساحل تقاضای شد ضمن دور کردن و حفاظت از اموال و تجهیزات خود که بعضا در بستر رودخانه قرار دارند، مجدانه خواسته شد تا به نکات ایمنی و هشدارهای توصیه شده عمل کنند.

نجفی خبر داد: چهار تیم خودرویی متشکل از فرمانده و روسای مناطق غرب و شرق با حضور معاون عملیات سازمان از بامداد امروز به صورت مستمر و خستگی ناپذیر تمام مسیر جاده های ساحلی غرب و شرق کارون را گشت زنی و اطلاعات کسب شده در خصوص افزایش حجم آب و بالا آمدن سطح رودخانه را مستقیما در اختیار ستاد فرماندهی ۱۲۵ آتش نشانی قرار می دهند.

وی درخواست کرد: از شهروندان استدعا داریم از نزدیک شدن به بستر رودخانه جدا خوداری کرده و تذکرات آتش نشانان و سایر مسئولان انتظامی و امدادی را جدی گرفته و به آنها عمل کنند تا شاهد بروز حوادث دلخراش نباشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد