سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

پروژه به هم ریختن آرامش امنیتی ایران چیست؟

در شمال غرب، اسراییل با ایجاد بحران در قره باغ سعی می کند بستری برای مهاجرت تکفیری ها به مرزهای ایران ایجاد کند.
به گزارش مشرق، مهدی محمدی در کانال تلگرامی خود نوشت:

سعودی و اسراییل، مسیر جبران شکست های منطقه ای خود را آشکارا معکوس طی می کنند. در شمال غرب، اسراییل با ایجاد بحران در قره باغ سعی می کند بستری برای مهاجرت تکفیری ها به مرزهای ایران ایجاد کند.
در جنوب شرق هم، سعودی در حال مسلح کردن برخی تکفیری های مرتبط با پاکستان است که اخیرا خود را در قالب ائتلاف داعش-القاعده-طالبان، «بازسازماندهی» کرده اند. اگر این تحرکات را بخش هایی از یک پروژه واحد در نظر بگیریم، از حیث راهبردی به این معنا خواهد بود که "به هم ریختن آرامش امنیتی ایران" در دستور کار «سرویس های دشمن» قرار گرفته است.
بهترین مکمل برای این پروژه این است که، غربگرایان به روند به هم زدن آرامش سیاسی در تهران ادامه بدهند و متقابلا مهم ترین علاج آن، خشکاندن ریشه های ناامنی است در سرچشمه های آن؛ یعنی پروژه ای که اسراییل و سعودی می دانند به زودی در سوریه و عراق، گام هایی اساسی به جلو برخواهد داشت.
اوباما: هسته داعش در عراق و سوریه تضعیف شده است
رئیس‌جمهور آمریکا بامداد پنجشنبه مدعی شد هسته‌ گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه تضعیف شده است.
به گزارش مشرق، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا بامداد پنجشنبه بعد از نشست با اعضای شورای امنیت ملی کشورش درباره مبارزه با داعش در عراق و سوریه سخنرانی کرد.
وی مدعی شد که این گروه تروریستی، بعد از عملیات ائتلاف تحت رهبری آمریکا در عراق و سوریه در موضع دفاعی قرار دارد. اوباما مدعی شد که این حملات به کشته شدن فرماندهان و سرکردگان داعش منجر شده و با تضعیف توان آنها برای تولید نفت، منابع مالی‌شان را تضعیف کرده‌ است.
رئیس دولت آمریکا به علاوه به تخریب ادعایی مراکز فرماندهی و ارتباطات داعش اشاره کرد و مدعی شد تعداد پیکارجویان این گروه به کمترین رقم در دو سال گذشته رسیده است.
رئیس‌جمهوری آمریکا در بخش دیگری از اظهاراتش، بعد از بیان اینکه کشورش آماده انجام کمک‌های لازم برای تداوم پیمان آتش‌بس در سوریه است دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه را به نقض این پیمان متهم کرد. منبع: فارس
اندیشکده واشنگتن: نبرد با ایران کابوس اعراب است
تحلیلگر اندیشکده آمریکایی اذعان داشت: اعراب حاشیه خلیج فارس هرگز با قدرت نظامی واقعی ایران مواجه نشده‌اند و در صورت نبرد با این کشور باید شاهد خسارات سنگینی باشند.
به گزارش مشرق، «مایکل نایتس» تحلیلگر امور نظامی، امنیتی کشورهای حاشیه خلیج فارس ،ایران و عراق اندیشکده «واشنگتن» در اظهار نظری گفت ، نبرد نظامی ائتلاف ریاض با ایران بسیار سنگین تر ‌از آنی است که به نظر می‌آید.
نایتس گفت: «حضور آن‌ها در نبرد یمن بیان میل نمایش نبرد جهت متوقف کردن حضور ایرانیان در سوریه و لبنان، بحرین و یمن است. آن‌ها می‌خواستند این علامت را ارسال کنند که اگر آمریکا به توافقی با ایران رسیده اما  این کشورها حاضرند به تنهایی دولت یمن تحت حمایت ایران را مغلوب کنند و عربستان سعودی و یمن این مسیر را با اعزام نیرو به بحرین در بهار عربی آغاز کردند.
مایکل نایتس در ادامه با اشاره به سلاح‌های مورد استفاده شده از سوی نیروهای انصارلله در یمن چون موشک‌های «توفان»، «کورنت ای» و «کونگورس 113»  که تاکنون حدود 60 تانک و خودروی زرهی سعودی را نابود کرده‌اند ، گفت: «نیروهای تحت حمایت ایران و حزب الله لبنان دقیقا از فرمول نبرد با اسرائیل را اینجا پیاده کرده‌اند و نیروهای صالح و حوثی‌ها از چنین سلاح ها و تاکتیک‌هایی استفاده می کنند.
مایکل نایتس در  زمینه تجربیات کسب شده ائتلاف سعودی از حضور در نبرد یمن گفت: « البته توان نظامی کشورهای حاشیه خلیج فارس به ویژه عربستان و امارات متحده عربی از سال 1991 و جنگ اول خلیج فارس به این سو افزایش یافته است و به عنوان مثال عملیات آبی خاکی و نیروهای چتر باز آن‌ها یا  توان مسدود نمودن تردد دریایی  و دفاع ضد موشکی‌شان افزایش یافته است.  شاید آن‌ها بتوانند ایران را در جاهایی که حضور موقت و بابت تعهدشان دارند را شکست دهند اما نبرد واقعی با این کشور کابوس است.» تحلیلگر ارشد اندیشکده واشنگتن در خاتمه گفت: «بحث حوثی‌ها جداست و حتی آن‌ها هنوز حزب الله لبنان نشده‌اند . کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس هرگز با قدرت نظامی واقعی ایران مواجه نشده‌اند و نبرد یمن حکم عرصه آزمایشی را برای آن‌ها دارد. نبرد واقعی احتمالی آن‌ها با ایران بسیار سخت‌تر است . آن‌ها از نبرد یمن بازگشت تابوت‌ جنازه‌های خود را دیده‌اند اما در صورت نبرد سنگین با ایران اعراب خلیج فارس باید شاهد گلوله‌های آتش در آسمان خراش‌ها و بنادر دبی و جبیل (یکی از بزرگترین شهرهای صنعتی عربستان ) باشند  البته این را بگویم که پارسی‌ها نیز متحمل خسارات جانی و مالی خواهند شد.منبع: فارس
حمله به سفارت ایران در کپنهاگ / احضار کاردار دانمارک در تهران
در پی تعرض امروز چهار تن از ایرانیان معاند به سفارت ایران در کپنهاک ، عصر امروز ؛ کاردار موقت دانمارک را به وزارت امور خارجه احضار شد.
در پی حمله 4 نفر به ساختمان سفارت ایران در شهر کپنهاگ،  وزارت خارجه ایران کاردار دانمارک را احضار کرد. 
به گزارش عصرایران،  وزارت خارجه ایران در بیانیه ای اعلام کرد : در پی تعرض امروز چهار تن از ایرانیان معاند به سفارت ایران در کپنهاک ، عصر امروز رئیس اداره اول شمال و شرق اروپای وزارت امور خارجه، در غیاب سفیر؛ کاردار موقت دانمارک را به وزارت امور خارجه احضار کرد. 
سفارت ایران در کپنهاگ (دانمارک) 
حمله به سفارت ایران در کپنهاگ / احضار کاردار دانمارک در تهران

در ادامه اطلاعیه وزارت خارجه ایران آمده است: رییس اداره اول شمال و شرق اروپای وزارت امور خارجه ضمن ابلاغ مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به این اقدام خلاف موازین پذیرفته شده بین المللی، خواستار برخورد مسئولانه و جدی دولت دانمارک با عوامل این تعرض و اعلام نتیجه آن شد. 
کاردار موقت دانمارک نیز ضمن اظهار تاسف و عذرخواهی، قول داد در اسرع وقت مراتب را به کپنهاک منعکس و نتیجه را اعلام کند.
اتحادیه اروپا دفتر نمایندگی در تهران باز می‌کند
این مقام مسئول همچنین گفته که محور اصلی این سفر «تعامل مجدد و تدریجی» اروپا و ایران در دوران پسابرجام خواهد بود.
چند روز مانده به ورود هیئت بلندپایه اتحادیه اروپا به تهران، یک مقام ارشد مرتبط با اتحادیه می‌گوید در طی این سفر مسائل مختلف از جمله افتتاح دفتر نمایندگی دائم در تهران، بررسی خواهد شد.به گزارش فارس، پس از تور اروپایی رئیس‌جمهور اسلامی ایران، حالا نوبت اروپایی‌ها شده که برای گفت‌وگوهای سیاسی و بررسی راهکارهای ارتقای روابط تجاری به تهران بیایند؛ حضوری که بناست در آن مسائل مهم دیپلماتیک هم به بحث گذاشته شود.
بر اساس گزارش رویترز، یک مقام ارشد اتحادیه اروپا که نمی‌خواسته نامش فاش شود، در خصوص سفر شنبه هفته آینده «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران، بحث افتتاح دفتر نمایندگی دائم اتحادیه در ایران، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
این مقام مسئول همچنین گفته که محور اصلی این سفر «تعامل مجدد و تدریجی» اروپا و ایران در دوران پسابرجام خواهد بود.
به رغم اعلام خبر سفر موگرینی به تهران، اتحادیه اروپا چند شب پیش به ناگهان خبر از تمدید تحریم‌های حقوق‌بشری بیش از 80 مقام ایرانی داد؛ اروپایی‌ها گفته‌اند که این سفر چیزی را در خصوص نگرانی‌ها از عملکرد حقوق‌بشری ایران کم نمی‌کند ولی اعضای هیئت همراه فدریکا موگرینی «به دلیل ضیق‌وقت با فعالان جامعه مدنی در ایران، دیدار نخواهند داشت.»
مقام ارشد اتحادیه اروپا به محورهای اقتصادی مذاکرات موگرینی و مقامات ایران هم اشاره کرده و گفته که در نشست‌های دوجانبه، نحوه تشویق بانک های اتحادیه به تعامل با ایران، مطرح خواهد شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد