سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

جدال عناصر اربعه در آسمان خوزستان؛ باران و خاک به جان هم افتادند

خبرگزاری فارس: جدال عناصر اربعه در آسمان خوزستان؛ باران و خاک به جان هم افتادند

وزش باد در کنار خاک و باران در آسمان خوزستان باعث ایجاد وضعیت هوایی خاص در سطح این استان شد.

    

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، چند روزی است که دوباره مهمان ناخوانده و نام‌آشنای خوزستانی‌ها به این‌دیار سفر کرده و همه چیز را تحت تاثیر خود قرار داده است.

در کنار آن ورود سامانه بارشی جدید به اکثر مناطق این استان از جمله قسمت‌های شرقی و شمالی از روز گذشته باعث بارندگی و باران‌هایی به شکل گل و خاک شده است.

با وجود این بارندگی‌ها و وزش بادهای شدید در برخی از مناطق و آسمان گاها آفتابی، صحنه جدال عناصر چهارگانه حیاتی در ذهن هر خوزستانی ظاهر می‌شود.

حرکت و افزایش لحظه‌ای میزان گرد و خاک در کنار وزش باد و باران‌های گاها پراکنده در آسمان ابری چیزی را که به‌جای می‌گذارد چهره‌ای سرشار از گل بر سطح زمین و ماشین‌هاست.

با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی و ستاد بحران استان خوزستان احتمال می‌رود از اواخر وقت امروز تا روز جمعه شاهد بارندگی‌های سیل‌آسا در بیشتر مناطق باشیم و از این‌رو انتظار می‌رود که در صورت شدت یافتن بارش‌ها و طوفان در سطح منطقه، مردم در خانه‌های خود باقی مانده و برای انجام کارهای غیر ضروری از خانه خارج نشوند.

عدم نزدیک شدن به مناطق سیلابی، عدم حضور در ارتفاعات به‌ویژه در مناطق کوهستانی، نظارت کامل بر کودکان و جلوگیری از خروج تنهایی از منزل، فاصله گرفتن از درختان بلند و تنومند باید جز نکات مورد توجه ساکنان مناطق مختلف در این استان باشد.

وزش باد شدید روز گذشته در اهواز باعث به‌وجود آمدن خساراتی از قبیل شکستن 40 اصله پایه برق شد.

بنا بر گزارش‌های اعلام شده شهرهای باغملک با 50 میلی‌متر، ایذه با 35 میلی‌متر و دهدز با 30 میلی‌متر بیشترین بارش را تجربه کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد