سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

میزان گرد و خاک معلق در هوای آبادان به 50 برابر حد مجاز رسید

آبادان - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان، میزان گرد و خاک معلق در هوای در ساعت 15 روز سه شنبه را 50 برابر حد مجاز رسید.

سیداحمد موسوی آزاد سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا میزان استاندارد گرد و خاک 150 میکروگرم بر مترمکعب اعلام کرد و افزود: در زمان حاضر این میزان گرد و خاک در هوای آبادان به هفت هزار و 535 میکروگرم بر مترمکعب است.
وی از شهروندان به ویژه کودکان و مبتلایان به بیماری های تنفسی خواست تا به دلیل وجود گردو خاک موجود از خروج غیرضروری از خارج خودداری کنند.
رئیس اداره هواشناسی آبادان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: آخرین داده های هواشناسی نشان می دهد که ورزش بادهای نسبتا شدید و تندبادهای لحظه همراه با بارش تا پایان روز جاری در منطقه ادامه داشته باشد.
سعید ابراهیمیان افزود:این مساله سبب فعال شدن بخشی از چشمه های گرد و غبار درون استانی و کاهش دید افقی تا یک هزار و 500 متر شد.
وی سرعت وزش باد در شهرستان های آبادان و خرمشهر را بین 25 تا 35 کیلومتر بر ساعت اعلام کرد و اظهار داشت: این امر باعث مواج شدن آبهای شمال خلیج فارس می گردد.
به گفته ابراهیمیان، دمای فعلی هوای آبادان 27 درجه سانتیگراد است.
عزیزالله شهبازی فرماندار ویژه آبادان و ولی الله حیاتی فرماندار ویژه خرمشهر نیز در گفت و گو با ایرنا اعلام کردند که به دلیل غلظت ریزگردها، مدارس مقاطع تحصیلی این دو شهرستان در نوبت بعداز ظهر امروز سه شنبه تعطیل است.
درسال جاری این نخستین بار است که گرد و غبار در این دو شهرستان سبب تعطیلی مدارس می شود.
در اسفند ماه پارسال نیز هجوم ریزگردها به خوزستان سبب تعطیلی یک روزه مدارس و اداره های دولتی برخی مناطق استان شد.
3015/6065

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد