سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

تحلیلی بر فینال لیگ برتر بسکتبال کشور/ خوزستان قطب همیشگی بسکتبال ایران

خبرگزاری فارس: تحلیلی بر فینال لیگ برتر بسکتبال کشور/ خوزستان قطب همیشگی بسکتبال ایران

فارغ از هر نتیجه‌ای در دیدار نهایی لیگ برتر بسکتبال کشور، این بسکتبال خوزستان است که پیروز اصلی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، دو تیم خوزستانی لیگ برتر بسکتبال کشور در حالی مرحله نهایی لیگ برتر بسکتبال کشور را آغاز کرده‌اند که همه چشم‌ها به این استان ورزشکار خیز دوخته شده تا قهرمان هجدهمین دوره این رقابت‌ها از بین دو تیم پالایش نفت آبادان و پتروشیمی بندرامام شناخته شود.

شاید در نخستین روز این رقابت‌ها کمتر کسی آبادانی‌ها را یک پای فینال این مسابقات تصور می‌کرد، چراکه عنوان چهارمی بهترین جایگاهی بود که می‌شد برای این تیم متصور بود، اما شاگردان هماد سامری بهترین عملکرد ممکن را از خود نشان داده و از همان ابتدا با شکست تیم‌هایی چون دانشگاه آزاد، پتروشیمی بندر امام و شیمیدر در دور اول این رقابت‌ها، انتظارات را از خود بالا بردند.

نفتی‌ها در این آوردگاه موفق شدند همه تیم‌ها را شکست داده و خود را در مرحله نیمه‌نهایی در مواجهه با شیمیدر تهران ببینند، در این مرحله شاگردان هماد سامری گرچه در دیدار پنجم شکست ناامیدکننده‌ای را در تهران متحمل شدند، اما آنها با استراحت کافی در تعطیلات نوروز به خوبی قوای خود را بازیافتند و کار را به آبادان کشاندند و با پیروزی در دیدار ششم با روحیه خوبی به تهران رفتند تا خان هفتم را برگزار کنند.

هفتیم دیدار دو تیم حساسیت بالا و فینال گونه‌ای داشت و در برخی دقایق نیز ناامیدی برای پیروزی در  این دیدار به اردوی نفتی‌ها سر می‌زد، اما در نهایت تفکر و تجربه در این تیم نتیجه داد و تا نفت آبادان در دومین حضور خود در سطح نخست بسکتبال کشور فینال را این رقابت‌ها تجربه کند که در نوع خود کم‌نظیر بود.

هماد سامری که با ترکیبی از دو ملی‌پوش دو خارجی و چند بازیکن باتجربه و جوان پای به این رقابت‌ها گذاشته بود، حالا باید در مقابل پتروشیمی قرار می‌گرفت که با انبوهی از ستارگان خود و با استراحت کافی آماده بود تا با شکست نفتی‌های آبادان به سهولت عنوان قهرمانی را کسب کند.

بندرامامی‌ها که به‌تازگی رقابت‌های غرب آسیا را فتح کرده‌اند به نظر می‌رسید کار ساده‌تری تا کسب عنوان قهرمانی دارند و تا حدود زیادی نیز در دو بازی گذشته این تیم به خواسته خود رسید.

مهران شاهین طبع حالا دو برد دیگر نیاز دارد تا دومین جام را به همراه پتروشیمی بندرامام بر بالای سر ببرد و  فصل رؤیایی خود را در ماهشهر تکمیل کند.

آسمان‌خراش‌های بندرامام که تقریباً تمام بردهای خود را در مقابل حریفان قاطع به‌دست آوردند و به‌ سهولت پای به عرصه فینال گذاشتند، در اندیشه یک برد آسان در فینال بودند اما در این آوردگاه اتفاقات دیگری رخ داد و شکست دادن حریف آبادانی چندان هم برای این تیم آسان نبود.

رؤیای بسکتبال خوزستان سرانجام به وقوع نشست و دو تیم خوزستانی، برگزارکننده دیدار نهایی لیگ برتر بسکتبال شدند تا این استان برای همیشه عنوان قطب این رشته را به خود گیرد.

در بازی نخست نفتی‌ها مسرور و سرحال از پای گذاشتن به میدان نهایی لیگ برتر بسکتبال، بازی را به خوبی آغاز کردند و در ادامه نیز نتیجه را اداره کردند و این بازی هیچ‌گاه از اختلاف فاحشی بین دو تیم برخوردار نشد و تا لحظات پایانی نمی‌شد برنده نهایی را پیش‌بینی کرد.

 نفتی‌ها در دقایق انتهایی بازی از میزبان قدرتمند خود پیش افتادند و می‌توانستند حتی پیروز این میدان باشند، اما مهران شاهین طبع به حدی مهره داشت که با تعویض‌های خود توانست نبض کار را در دست گرفته و از تجربه ستارگان خود در اداره نتیجه بهره ببرد.

بندر امامی‌ها پس از به‌تساوی کشاندن بازی از خطاهای تیم مقابل نهایت بهره را بردند و با ضربات آزاد موفق شدند شش امتیاز اختلاف را ایجاد کرده و بازی را به سود خود به‌پایان ببرند.

نفت آبادان نیز که در این روز از دوندگی بی‌امان جمشیدی و حملات آرن داودی که بارها توانست به عمق دفاع پترو نفوذ کند و زلاتکو صرب نیز در این روز امتیازات زیادی را برای شاگردان هماد سامری کسب کرد و بارها پیام‌آور شادی برای آبادانی ها شد، اسیر کم مهره بودن خود برای کسب پیروزی در این دیدار شد.

اما در نهایت این پتروشیمی بود که موفق شد با تکیه به فوق ستاره بسکتبال آسیا بر حریف خود چیره شود و حامد حدادی نیز نقش مهمی در این پیروزی داشت.

اما نفتی‌ها که به‌زعم خود شایسته پیروزی در این دیدار بودند به روز دوم امید داشتند تا با شناخت بهتری به مقابله با شاگردان مهران شاهین طبع بپردازند، اما نکته‌ای که باعث نگرانی سرمربی نفتی‌ها شد خستگی بازیکنانش بود که دست آخر نیز این موضوع کار دست نفتی‌ها داد و یک اختلاف فاحش در نتیجه رقم خورد.

آبادانی ها که در 10 روز گذشته چهار بازی را به انجام رسانده بودند، حالا باید در شرایط نا برابری در دیدار فینال به مصاف پتروشیمی می‌رفتند که حدود یک ماه به استراحت پرداخته بود.

در بازی روز دوم به وضوح می‌شد خستگی را در ساق‌ها و دستان بازیکنان نفت آبادان مشاهده کرد چرا که در اغلب دقایق این دیدار توپ ارسالی بازیکنان نفت حتی به سبد هم نمی‌رسید و چهره عبوس آنها نشان از خستگی مفرط می‌داد.

نفتی‌ها که در این روز اعتراضات زیادی به نحوه قضاوت داوران داشتند که به نظر می‌رسد این اعتراضات چندان هم بی‌مورد نبوده، اسیر احساسات و عصبانیت شده و با اخراج دو تن از بهترین بازیکنان خود، دستان خود را خالی دیدند از کسب پیروزی در این دیدار مأیوس ماندند.

هماد سامری در انتها وقتی دید همه راه‌ها برای کسب پیروزی در این دیدار بسته شده است و زمین زمان دست در دست هم داده‌اند تا حریف ماهشهری پیروی میدان باشد، ترجیح داد با جوانان 18 ساله خود کار را ادامه دهد و در مقابل بندرامامی‌ها نیز از این فرصت استفاده کردند اختلاف را به عدد 21 رساندند.

اکنون پتروشیمی بندرامام با تمام داشته‌های خود در آستانه کسب عنوان قهرمانی به سر می‌برد و نفت آبادان نیز در اندیشه جبران مانده تا دو بازی پیش روی را در آبادان برگزار کند تا شاید بتواند با جبران دو باخت گذشته امید را به این شهر و علاقه‌مندان تیم نفت آبادان بازگرداند.

البته آبادانی‌ها در اعتراض به نحوه قضاوت‌ها فعلاً از ادامه رقابت فینال انصراف داده‌اند و مشخص نیست که سرانجام این مصاف تمام خوزستانی حساس و جذاب چه خواهد شد.

فارغ از هر نتیجه‌ای، این جدال بار دیگر بسکتبال خوزستان را بر سر زبان‌ها آورده و این استان مجدداً قطب بسکتبال کشور را به خود اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش، در مرحله نهایی لیگ برتر بسکتبال کشور، دو تیم پالایش نفت آبادان و پتروشیمی بندر امام  دو دیدار ابتدایی خود را در ماهشهر برگزار کردند که هر دو دیدار را پتروشیمی بندرامام به سود خود به پایان برد.

دو دیدار آینده این دو تیم در آبادان برگزار خواهد شد و در صورت پیروزی بندر امامی‌ها در هر دو دیدار، پتروشیمی قهرمان این رقابت‌ها خواهد شد و اگر نفتی‌ها حتی یک برد را کسب کنند، کار به بازی‌های آینده می‌کشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد