سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

تخریب بخشی از یک مسجد تاریخی در دزفول

دزفول - ایرنا - تخریب بخشی از مسجد سیاهپوشان دزفول که از مساجد تاریخی این شهرستان باقدمتی 200 ساله می باشد نگرانی دوستداران میراث فرهنگی را بدنبال داشته است.

مسجد سیاهپوشان دزفول در سال 81 با شماره 7095 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
تعدادی از دوستداران میراث فرهنگی دزفول روز دوشنبه در تماس با خبرگزاری جمهوری اسلامی با ابراز نگرانی از تخریب بخشی از مسجد سیاهپوشان خواستار رسیدگی به این مسئله از سوی سازمان میراث فرهنگی و سایر دستگاههای ذیربط شدند.
به گفته آنان مسجد سیاهپوشان از جمله مساجد ثبت ملی می باشد که باید مورد توجه میراث فرهنگی قرارگیرد و باید از تخریب بیشتر این مسجد تاریخی جلوگیری شود.
سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری دزفول نیز در این رابطه به ایرنا گفت:هیات امنای مسجد سیاهپوشان دزفول در چند مرحله خواستار مرمت درب ورودی این مسجد بودند.
یعقوب زلقی افزود:از آنجا که درب این مسجد دچار فرسودگی شده بود و نیاز به مرمت داشت لذا با مرمت آن موافقت شد.
وی افزود:طبق مجوز صادره درب مسجد و دیوار آن مرمت خواهد شد لذا تخریب این مسجد با کسب مجوز از سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری انجام شده و اقدام خلاف قانونی در این خصوص صورت نگرفته است.
مسجد سیاهپوشان در محله ای به همین نام در دزفول واقع شده و بنای این مسجد متعلق به 200 سال پیش است.
دزفول علاوه بر آثار باستانی متعدد دارای بیش از 200 هکتار بافت قدیم و تاریخی است که به دلیل بی توجهی برخی بناهای این بافت در معرض تخریب قرار دارند.
شهر دزفول در فاصله 150 کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد