سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

اس300 وارد ایران شد/ موشک ها در مسیر تهران
 
این کشتی که پس از سال ها افت و خیز به ایران رسید، حامل بخشی از اس 300 های تعهد شده توسط روسیه است.
گروه مقاومت جهان نیوز ـ  یک منبع آگاه از پهلو گرفتن کشتی نظامی روسی حامل اس 300 در دریای خزر خبر داد.
این کشتی که پس از سال ها افت و خیز به ایران رسیده، حامل بخشی از اس 300 های تعهد شده توسط روسیه است.
سرانجام بعد از 9 سال از امضای قرارداد فروش سامانه موشکی سطح به هوای اس -300 بین ایران و شرکت روس آبارون اکسپورت، این سامانه وارد ایران ارسال شد. مسکو در سال 2010 به بهانه قطعنامه شورای امنیت این قرارداد را لغو کرده بود. به گزارش جهان، در حال حاضر این سامانه در حال انتقال به تهران است. هنوز از نوع و مدل سامانه اس 300 ارسالی به ایران خبری در دست نیست. سامانه موشکی اس۳۰۰ که یکی از پیشرفته‌ترین سامانه‌های دفاع ضدهوایی در جهان است، برای دفاع از تاسیسات مهم در برابر حملات هوایی طراحی شده و می‌تواند تا ۱۰۰ هدف را هم‌زمان در آسمان ردیابی کند.

کاربران اینترنتی: داعش بهانه آمریکا برای استقرار بمب افکن بی 52 به قطر است

تهران - ایرنا - دولت آمریکا با استقرار چند فروند هواپیمای بمب افکن بی-52 در قطر مدعی شد که قصد دارد از آنها برای جنگ علیه گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه استفاده کند.

این خبر که در دو روز اخیر در بیشتر رسانه های بین المللی و منطقه ای از جمله در روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نیز بازتاب داشت، با اظهارنظرهای متفاوت کاربران اینترنتی روبرو شد.
به گزارش این نشریه، ژنرال چارلز براون رئیس فرماندهی مرکزی نیروهای هوایی آمریکا اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور برای این نخستین بار از زمان جنگ خلیج فارس در سال 1991 این نوع جنگنده های دور پرواز را به منطقه خاورمیانه می فرستند که خود از عزم مستمر واشنگتن برای اعمال فشار دائمی بر داعش و در صورت نیاز دفاع از منطقه در آینده خبر می دهد.
وی گفت: بمب افکن های بی-52 قادرند بمب های خود را با دقت بالایی روی اهداف پرتاب کنند و طیفی از ماموریت های مختلف، از جمله حملات راهبردی، پشتیبانی نزدیک هوایی، ردیابی و ممانعت هوایی و عملیات های دریایی را به انجام رسانند.
سرهنگ کریس کارنس سخنگوی فرماندهی مرکزی نیز با اعلام اینکه به دلایل امنیت عملیاتی نمی تواند تعداد دقیق بمب افکن های بی-52 استقرار یافته در پایگاه هوایی العدید قطر را اعلام کند، گفت: این بمب افکن ها نیروهای آمریکایی را قادر می سازد به جای بمباران گسترده، یک یا دو بمب را در یک یا دو منطقه خاص بیاندازند.
به گفته وی، آخرین بار این هواپیماهای دور پرواز ماه مه 2006 در جنگ افغانستان و همچنین مه 2015 در رزمایشی تحت فرماندهی آمریکا در اردن به صورت عملیاتی به پرواز درآمده بودند.
صرف نظر از اظهارات مقامات آمریکایی در توجیه این اقدام، اظهار نظر کاربران این روزنامه به گونه ای بود که می تواند به چالش کشیدن هدف اعلام شده واشنگتن باشد.
آنها ضمن رد ادعای آمریکا برای صرفا مبارزه با تروریست های داعش، هدف از اجرای این طرح را زیر سوال برده و در روش مبارزه آمریکا با تروریست ها نیز تشکیک ایجاد کردند.
بطور مثال، یک کاربر اینترنتی به نام (مستعار) استیو آر، هدف اصلی از این طرح آمریکا را نه مبارزه با داعش بلکه، فروش تسلیحات کهنه به کشورهای منطقه برای پرداختن بخشی از بدهی های هنگفت خارجی دولت اوباما خواند.
مهم تر از او، نظر دو کاربر دیگر به نام های شاچنیرا ناثیر و شیبیر راس بود که معتقدند آمریکا قصد دارد با ارسال بمب افکن های دور پرواز برای حمله به موشک های اس -300 و اس-400 ساخت کارخانه تسلیحات سازی نیژنی نوگورد روسیه در منطقه استفاده کند.
به اعتقاد شبیر راس، هدفی که آمریکا در سوریه و عراق در نظر گرفته است چندان به قطر نزدیک نیستند که این بمب افکن های قدیمی 60 سال گذشته آمریکا بتوانند برای رسیدن به آن اهداف به پرواز درآیند.
وی با اعلام اینکه سیستم هوایی آمریکا جز 118 بمب افکن بی -52 قدیمی که طی سه دهه گذشته هریک به نوعی دچار سانحه هوایی شدند، 65 فروند دیگر از این بمب افکن ها دارد، افزود: این اقدام آمریکا اگر برای هدف نزدیک به قطر معنی دار نباشد، برای منطقه بحرانی که این هواپیما قادر به رسیدن به آن نیستند، بسیار هم بی معنی است.
کاربر دیگری نیز نوشته است که بمب افکن های بی-52 قادرند به سبب پرواز در ارتفاع بالا و توان حمل بسیار زیاد بمب (بیش از 31 تن) حتی بمب های هدایت شونده، ابزار خوبی برای حمله یا ضد حمله به موشک های اس -300 و اس-400 روسی باشند که بیش از همه چین، هند، ونزوئلا و الجزایر خریدار آن بودند و به تازگی ایران نیز در جمع خریداران آن قرار گرفته است.
کاربر دیگری به نام جان گالت دورهام نیز حمله آمریکا به سوریه و عراق را نیز فاقد توجیه قانونی دانست و نوشت: آمریکا فقط زمانی می تواند به چنین اقدامی دست بزند که شورای امنیت سازمان ملل و مقامات اصلی کشورهای دمشق و بغداد بخواهند برای دفاع از سوریه یا عراق در برابر کشور ثالث وارد عمل شود.
کاربر دیگری به نام 'دین بروکر' که خود را یک نظامی بازنشسته معرفی کرده است، با طرح سوال اینکه آیا این بمب افکن ها واقعا قادر به حمل بمب های هوشمند هستند، کارآمدی این هواپیماها را برای مبارزه با داعش نیز زیر سئوال برد و نوشت: ابتدا اینکه آمریکا برای نیل به هدف اول خود می تواند از موشک های کروز، پهپادهای مدرن، هواپیماهای نوع ای-10 و یا سی-130 نیز به نحو مفیدتری استفاده کند.
وی افزود: حمله به تروریست های داعش با این بمب افکن ها نیز میسر نیست زیرا این دسته از گروه های تروریستی برخلاف روزهای اولیه شکل گیری که در فضای باز و جمعی فعالیت می کردند، امروز مخفیانه و فقط به اهداف غیرنظامی حمله می کنند و لذا استفاده این این بمب افکن ها برای مقابله با سبک های مبارزاتی جدید آنها به هیچوجه توجیه نظامی و عقلی ندارد.
کاربر دیگری به نام تی دبیلو میلنر نیز نوشت: البته که این هواپیماها جنبه نمایشی دارند تا نمادی از جنگ افروزی محافظه کاران آمریکا باشند تا پیش از تغییر یک رژیم در خاورمیانه بتوانند همچون زمان جنگ ویتنام با سبک 'بمباران فرشی' وارد یک جنگ هژمونیک فرسایشی علیه آن رژیم شوند.
وی خطاب به مقام های آمریکا از آنها خواست تا با مرور جنگ ویتنام و نتایج آن، از حوادث گذشته درس بگیرند و بار دیگر خطای نظامی مشابه را مرتکب نشوند.
بوئینگ استراتوفورترس معروف به 'ب-۵۲' به معنی بوئینگ ۵۲، هواپیمای جت بمب افکن دوربرد فروصوت از نوع بمب افکن راهبردی است که در نیروی هوایی ایالات متحده از آن استفاده می شود.
این هواپیما که برای حمل جنگ افزار هسته ای در دوره جنگ سرد برای ماموریت های تخریبی و اتمی ساخته شد.
بمب افکنی در کلاس سنگین وزن است که می تواند انواع ماموریت ها را به انجام برساند و بدون شباهت به هیچ هواپیمای دیگر در سوخت گیری های مجدد در مسافت های زیاد، این هواپیما قادر است ۳۱،۷۰۰ کیلوگرم سلاح را با خود حمل کند.
این هواپیما قادر به پرواز در سرعت های بسیار بالا البته زیر سرعت صوت و در ارتفاع بالغ بر 50,000پا پرواز بوده و توانایی حمل بمب های هسته ای یا اتمی و همچنین معمولی را نیز دارد.
هواپیمای بی 52 برای مدت بیش از 35 سال تنها بمب افکن دارای سرنشین سنگین وزن ایالات متحده بوده است.
این بمب افکن همچنین قادر به پرتاب و شلیک بیشتر سلاح های موجود است به همین دلیل پیش بینی می شود پس از روزآمد کردن کلی تا سال 2045 نیز بکار گرفته شود.
اولین مدل هواپیمای بی 52 سال 1954، نخستین پرواز خود را انجام داده و مدل B آن نیز سال 1955 وارد خدمت ارتش آمریکا شد.
اروپام**1378**1516

کارتر: از‌مناقشه‌نظامی با‌ایران‌جلوگیری کنیم!
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۵
 
جیمی کارتر رئیس جمهوری اسبق آمریکا با بیان اینکه آمریکا کشورجنگ افروز شماره یک جهان است، ازعملکرد جان کری درمقام وزارت امورخارجه این کشور تمجید کرد وگفت: آمریکا باید با ایران رابطه داشته باشد.
کارتر: از‌مناقشه‌نظامی با‌ایران‌جلوگیری کنیم!
به گزارش جهان، ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی مجله تایم گزارش داد، سی ونهمین رئیس جمهوری آمریکا درگفت وگویی با این مجله خاطرنشان کرد: اگر به سابقه آمریکا نگاه کنید می بینید که اززمان تاسیس سازمان ملل پس ازجنگ جهانی دوم تاکنون آمریکا تقریبا همواره درجایی مشغول جنگ بوده است.

* ما در حدود 30 کشور آغازگر جنگ بوده ایم

کارتر 89 ساله دربخش دیگری ازاین گفت وگو، درباره آینده روابط ایران وآمریکا و احتمال اتحاد بین دو کشور گفت: حتی پس ازپیروزی انقلاب اسلامی وسرنگونی شاه ایران، من فورا' دولت ایران را به رسمیت شناختم ودیپلماتها را به ایران اعزام کردم؛ بله فکر می کنم باید روابط را دوباره برقرار کنیم.
وی افزود: حتی اگر نتوانیم روابط کامل دیپلماتیک داشته باشیم ، بطور حتم می توانیم به توافقی برسیم که بتوانیم طبق آن ازمناقشه نظامی جلوگیری کنیم.
رئیس جمهوری اسبق آمریکا درباره اقدامات دیپلماتیک جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در خاورمیانه گفت: به گمانم کری اقدامات قابل ملاحظه ای انجام داده و بسیار او را ستایش می کنم.
وی خاطرنشان کرد که از طریق پست الکترونیک با کری در تماس است و نظرات خود را با او در میان می گذارد.
کارتر درخصوص اینکه چه توصیه هایی به کری می کند، گفت: نمی خواهم پیام های خودم برای کری را افشا کنم اما از او خواسته ام از قوانین دیرینه بین المللی منحرف نشود .
وی افزود: براساس تجربه خودم می گویم بهترین راهی که آمریکا می تواند میانجی صلح باشد این است که رئیس جمهوری بطور عمیق وارد کار شود.
کارتر همچنین ازعملکرد هیلاری کلینتون درزمان تصدی وزارت امورخارجه آمریکا انتقاد کرد وگفت: کلینتون اقدام زیادی برای صلح انجام نداد واین موضوعات مهم وحساس با آغاز وزارت جان کری مطرح شد.کارتر درپاسخ به پرسش که برخورد او دربرابر ولادیمیر پوتین چگونه می بود، گفت: اتفاقا در زمان ریاست جمهوری من هم چنین مسائلی رخ داد.
درکریسمس سال 1979 (لئونید) برژنف دستور اشغال نظامی افغانستان را صادر کرد.من درآن زمان درست همانطوری عمل کردم که آمریکا اکنون دربرابر تصرف شبه جزیره کریمه توسط روسیه، عمل کرده است.
ادعای عجیب سخنگوی سازمان انرژی اتمی
: ۱۰
 
وی با بیان اینکه امروز کشور در مسیری افتاده که می­ توان گفت در یک جاده مسطح قرار گرفته­ ایم، جاده هایی که می توان در آن به سرعت جلو رفت، افزود: صنعت هسته­ ای یک صنعت میان رشته­ ای است. مانند علم سیاست که مجموعه­ ای از همه علوم نظری مانند جامعه شناسی، روانشناسی، تاریخ، اقتصاد، حقوق و... را در برمی گیرد، علم هسته­ ای هم در حوزه علوم تجربی رشته­ ای است که شامل فیزیک، شیمی، مهندسی مواد و مهندسی مکانیک و... می­ شود.
ادعای عجیب سخنگوی سازمان انرژی اتمی
به گزارش جهان، بهروز کمالوندی سخنگو و معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی روز گذشته (شنبه) در اختتامیه هفتمین دوره مجلس دانش آموزی طی سخنانی رمز پیشرفت جمهوری اسلامی ایران را آموزه حضرت امام (ره) در دمیدن روحیه خودباوری در جوانان دانست و اظهار داشت: خودباوری موجب توانایی می شود و هنگامی که با خواست قوی همراه باشد توانایی ها را بالا می برد به همین دلیل است که معجزاتی همانند پیروزی در جنگ تحمیلی هشت ساله با وجود اجماع قدرت های جهانی و منطقه ای علیه کشورمان محقق شد.

وی با بیان اینکه امروز کشور در مسیری افتاده که می­ توان گفت در یک جاده مسطح قرار گرفته­ ایم، جاده هایی که می توان در آن به سرعت جلو رفت، افزود: صنعت هسته­ ای یک صنعت میان رشته­ ای است. مانند علم سیاست که مجموعه­ ای از همه علوم نظری مانند جامعه شناسی، روانشناسی، تاریخ، اقتصاد، حقوق و... را در برمی گیرد، علم هسته­ ای هم در حوزه علوم تجربی رشته­ ای است که شامل فیزیک، شیمی، مهندسی مواد و مهندسی مکانیک و... می­ شود.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ادامه داد: البته در طول دهه های بعد از انقلاب به برکت سرمایه گذاری صدها میلیارد دلاری در زمینه آموزش و پرورش و آموزش عالی و رشد بالای جمعیتی، توانستیم نیروی انسانی ارزشمند جوان و تحصیلکرده داشته باشیم که باعث پیشرفت در همه زمینه های علوم و فناوری شده و از همین روست که ما توانسته­ ایم این افتخار را داشته باشیم که جزو 10 کشور قدرتمند دنیا قرار بگیریم که قدرت غنی­ سازی را دارد.

کمالوندی با اشاره به چرخه سوخت هسته­ ای، گفت: این چرخه از اکتشاف یعنی استخراج اورانیوم و تبدیل آن به گاز UF6 و سپس تبدیل آن به سوخت تشکیل می­ شود. مدیریت پسماند نیز که کار بسیار دشواری است باید صورت گیرد. چرا که بعضاً این مواد تا نزدیک به هزار سال فعال می­ مانند. پنج­شنبه 19 فروردین از سایت پسمان گور انارک رونمایی شد و باید بگویم هر یک از دانشمندانی که در این زمینه کار کرده­ اند و شاید بسیار هم جوان هستند، با انگیزه بالایی خواستار پیشرفت و ارتقای کشورشان هستند.

وی با اشاره به رونمایی از 12 دستاورد هسته­ ای در 19 فروردین ماه، عنوان کرد: در حوزه پزشکی، سوخت، صنعت، انواع لیزر ، وسایل دقیق اندازه گیری ارتفاع، چگالی، نشت یاب و شبیه سازی نیروگاه که نیازمند تکنولوژی بسیار بالایی است دستاوردهایی رونمایی شد. یکی از آن ها سانتریفیوژ زونال است که برای واکسن سازی استفاده می­ شود و بین 40 تا 50 هزار دور می­ چرخد. ما در این مسیر توانسته­ ایم به پیشرفت خوبی برسیم و به دنبال آنیم که بتوانیم ماشینی تولید کنیم که 150 هزار دور در دقیقه بچرخد.

معاون امور بین الملل سازمان انرژی اتمی به تشریح عملکرد ماشین زونال پرداخت و افزود: این ماشین برای تولید هر گرم از خروجی، 3 میلیارد تومان ارزشگذاری می­ شود. واکسن هپاتیت توسط همین ماشین تولید می­ شود و ما امروز به اندازه 20 گرم از این فرآورده در سال نیاز داریم و نیازمان را با واردات در این زمینه برطرف خواهیم کرد.
کمالوندی با اشاره به عملکرد ماشین اولترا گفت: ذراتی که در دل مایع وجود دارند، توسط این ماشین مورد جداسازی قرار می­ گیرد و در صنعت به ویژه نفت کاربرد دارد. همچنین سوخت به صورت پروتایپ، یا آزمایشی، هم برای استفاده نیروگاهی و هم راکتور تحقیقاتی ارائه شد.

وی در خصوص ضرورت­ پیگیری مذاکرات هسته­ ای به فشار سیاسی و اقتصادی وارد شده بر ایران اشاره و تصریح کرد: این فشارها در سال 85 که ما به غنی­ سازی رسیدیم به صورت سیاسی و اقتصادی بر کشور وارد و سبب شد تا در اواخر دولت گذشته هم مذاکراتی را در زمینه هسته­ ای داشته باشیم. اما تفاوت مذاکرات قبل و فعلی در این بود که در آن دوره مذاکرات با محوریت سیاسی صورت نمی­ گرفت. درست است که سازمان های بین المللی مانند آژانس صنعتی هستند، اما در یک بستر سیاسی فعالیت می­ کنند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با تأکید بر این که مسئله هسته­ ای موضوعی سیاسی بود و بر این اساس باید با کلید سیاسی حل می­ شد، خاطرنشان کرد: در اواخر دولت قبل، آقای صالحی که آن زمان وزیر امور خارجه کشورمان بود، از مقام معظم رهبری اذن مذاکره در سطح متوسط با آمریکا را گرفته بودند و حضرت آقا اجازه دادند که در سطح معاونان وزارت امور خارجه مذاکراتی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: اگر تا 100 سال دیگر هم می­ خواستیم مذاکره و کار با آژانس را ادامه دهیم، تا زمانی که آمریکا را که تصمیم گیرنده اصلی در مذاکره بود دخیل نمی­ کردیم، نمی توانستیم به نتیجه برسیم. بحث اصلی این بود که فشارها برداشته و دستاوردها حفظ شود و همه تلاش­ ما در محقق کردن این مسئله بود.

کمالوندی با بیان اینکه برای بازطراحی راکتور آب سنگین اراک 50 طرح مختلف ارائه شد، گفت: در فرآیند تولید آب سنگین به طور معمول 8 کیلوگرم پلوتونیوم از محصولات جانبی راکتور آب سنگین بود که با این بازطراحی کاهش عمده ای پیدا کرده است. هدف ما این بود که ضمن تولید آب سنگین، پلوتونیوم را که از جمله موارد نگران کننده برای طرف دیگر مذاکره بود کاهش دهیم که این طرح ها توسط جوانان با متوسط سن 30 و چند ساله کشورمان تهیه شده که در جای خود موجب شگفتی دیگر کشورها از جمله آمریکایی­ ها شد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه 130 تن آب سنگین نگهداری می­ کنیم، اظهار داشت: ما برای راکتور اراک به 65 تن آب سنگین نیاز داریم که 65 تن دیگر را به عنوان جایگزین و ذخیره نگهداری می­ کنیم و مازاد آن را می­ توانیم به کشورهای دیگر صادر کنیم. امروز بسیاری از کشورها به دنبال خرید آب سنگین از ما هستند، اما به دلیل مسئولیت پذیری بین­ المللی نمی­ توانیم آن را به هر کشوری بفروشیم.
کمالوندی با بیان اینکه کشور به لحاظ محیط زیستی نیاز دارد به سمت انرژی پاک و قابل اتکا برود، عنوان کرد: اکنون تنها راهی که داریم انرژی هسته­ ای است. ما باید بین 8 تا 12 درصد استفاده از برقمان از طریق انرژی اتمی تولید کنیم که امیدواریم بتوانیم در قالب برنامه 20 ساله بخش زیادی از آن را محقق کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه کشور ما از لحاظ اورانیوم، غنی نیست، خاطرنشان کرد: ما 75 درصد کشور را با اکتشاف از طریق اسکن هوایی انجام داده ایم و با توجه به اینکه کشور از این بابت غنی نیست، نمی­ توانیم در انزوا باشیم و در عین حال صنعت تولید سوخت هسته­ ای داشته باشیم، بر این اساس مذاکرات اهمیت زیادی در پیشبرد اهداف هسته ای ما داشته است.
منبع:فارس
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد