سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

انتقال آب‌های خوزستان با مفهوم اقتصاد مقاومتی سنخیتی ندارد/دولت خود را موظف به اجرای سیاست‌های کلی محیط زیست بداند


خبرگزاری فارس: انتقال آب‌های خوزستان با مفهوم اقتصاد مقاومتی سنخیتی ندارد/دولت خود را موظف به اجرای سیاست‌های کلی محیط زیست بداند

نماینده سازمان‌های مردم نهاد محیط زیست استان خوزستان گفت: در سال اقدام و عمل، دولتی که داعیه محیط‌ زیستی دارد به سیاست‌های کلی محیط‌ زیست کشور که توسط رهبر حکیم انقلاب ابلاغ شده است، عمل کند.

هژیر کیانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایذه اظهار کرد: با وجود گذشت 6 ماه از ابلاغیه‌ای که نقطه عطفی در محیط زیست کشور  است، همچنان تخریب‌های محیط‌زیستی دولتی تداوم دارد و جز برخی سخنرانی‌های کلی، در عمل شاهد حرکت یا اقدامی نتیجه‌بخش و برای بهبود وضعیت مسائل مهم محیط‌ زیست در استان خوزستان نبوده‌ایم.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنیم ابلاغیه سیاست‌های کلی محیط زیست در قالب یک دوره آموزشی ضمن خدمت برای تمامی وزرا، استانداران، مدیران کل و مدیران تحت امرشان اجرا شود تا برنامه‌ها و اهداف محیط‌ زیست کشور را به نحو مطلوب سرلوحه اهداف سازمانی خود قرار دهند.

نماینده سازمان‌های مردم نهاد محیط زیست استان خوزستان تصریح کرد: با استناد به اصل چهارم این ابلاغیه به شکل آشکار شاهد بی‌توجهی دولت در استان خوزستان هستیم که نمونه عینی آن انتقال آب سرشاخه‌های رودخانه‌های خوزستان است و این رفتار دولت با این اصل از ابلاغیه هم‌خوانی ندارد و حتی در تخلفی آشکار موضوع اقتصاد مقاومتی را در این استان تحت شعاع خود قرار داده است.

کیانی گفت: اگر روزی رهبر انقلاب برای طرح 550 هزار هکتاری دستور صادر کرده‌اند، امروز عده‌ای با انتقال آب‌های خوزستان در چهار محال و بختیاری کمر به تضعیف این طرح بسته‌اند که با مفهوم اقتصاد مقاومتی سنخیتی ندارد و انتظار می‌رود دولت و دستگاه قضایی کشور  به روند رو به تضعیف زندگی بیش از 200 هزار کشاورز و نیز امنیت روانی بیش از 4 میلیون نفر مردم خوزستان توجه جدی داشته باشند.

وی گفت: امیدواریم در سال اقدام و عمل شاهد اجرایی شدن سیاست‌های کلی محیط‌زیست کشور باشیم و بر این باوریم که اقتصاد مقاومتی بر پایه یک محیط‌ زیست سالم پایداری و اثر بخشی خود را حفظ خواهد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد