سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

مشکلات و معضلات رانندگی در بلوارهای ساحلی اهواز

رییس پلیس راهور خوزستان گفت: نصب دوربین‌های کنترل سرعت در بلوار ساحلی غربی اهواز موجب کاهش 95 درصدی تصادفات در این مسیر شده است.

سرهنگ قاسم قدرتی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، با اشاره به مشکلات رانندگی در بلوار ساحلی غربی اهواز، اظهار کرد: پارک‌های موجود در حاشیه و مسیر این بزرگراه، موجب تردد عرضی عابران در این محدوده شده که از مسیرهای شریانی مهم اهواز است. این ترددها خطر تصادف عابر را در پی دارد و موجب افزایش کندی حرکت در این مسیر می‌شود.

وی افزود: عدم اصلاح هندسی بلوار ساحلی در تلاقی خیابان میهن شرقی به دلیل قرار گرفتن بخشی از مجتمع آموزشی نوید صالحین و  عدم حل این مشکل در طرح اصلاحی شهرداری، وجود پیچ‌های تند حدفاصل پل چهارم و پل هلالی و کم‌عرض بودن خیابان در محدوده پل‌ها به ویژه پل هلالی و پل هفتم که موجب کندی ترافیک و ایجاد تراکم می‌شود، از جمله دیگر مشکلات موجود رانندگی در بلوار ساحلی غربی اهواز است.

رییس پلیس راهور خوزستان همچنین با اشاره به مشکلات رانندگی موجود در بلوار ساحلی شرقی اهواز، عنوان کرد: کم‌عرض بودن مسیر در زیر پل هلالی که در ایام پرترافیک موجب تراکم بیش از حد می‌شود، غیرهندسی بودن ورودی و خروجی پارکینگ شهید فهمیده در حد فاصل فروشگاه رفاه و پل چهارم، سرعت بیش از حد وسایل نقلیه در حدفاصل پارک لاله تا پل هفتم به دلیل عدم نصب دوربین‌های نظارتی و کنترل سرعت از عمده موارد مشکل‌ساز در مسیر بلوار ساحلی شرقی است.

وی ادامه داد: همچنین کم‌ارتفاعی پل چهارم و برخورد وسایل نقلیه سنگین با آن با توجه به سوابق موجود، کم‌عرض بودن خطوط رفت و برگشت حد فاصل پل پنجم تا پل چهارم و وجود پیچ‌های تند و غیرهندسی در مسیر حدفاصل پل چهارم و پل سیاه از جمله دیگر مشکلات رانندگی در این بلوار است.

قدرتی با اشاره به تاثیر نصب دوربین‌های کنترل سرعت در بلوار ساحلی غربی اهواز، گفت: نصب دوربین‌های کنترل سرعت موجب کاهش 95 درصدی تصادفات در بلوار ساحلی غربی شده و کیلومتر سرعت رانندگی در این بلوار به 60 کیلومتر کاهش یافته و رانندگانی که با سرعت بالای 60 کیلومتر در این مسیر حرکت کنند، جریمه می‌شوند.

وی بیان کرد: لازم است در بلوار ساحلی شرقی نیز دوربین‌های‌ کنترل سرعت نصب شود. باید جهت راه‌اندازی و رسیدگی به نصب دوربین‌های کنترل سرعت تصمیم‌گیری شود که تاکنون هیچ گونه اقدامی از سوی شهرداری انجام نشده است.

رییس پلیس راهور خوزستان گفت: بلوار ساحلی شرقی یکی از مسیرهای شریانی و مهم شهر اهواز است و گاه در این بلوار شاهد سرعت غیرمجاز رانندگان هستیم.  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد