سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

پیش بینی گرد وغبار و رگبار پراکنده در خوزستان در هفته جاری

اهواز - ایرنا - مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: بر اساس مدل های هواشناسی، گرد و غبار، وزش باد شدید و رگبار پراکنده در بیشتر نقاط خوزستان در هفته جاری پیش بینی می شود.

کوروش بهادری شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این وضعیت از دوشنبه تا آخر هفته جاری به دلیل حاکم شدن جو ناپایدار ادامه دارد.
وی افزود: وزش باد شدید، کانون های گرد و غبارداخلی و خارجی از کشور عراق را فعال می کند که با شدت و ضعف در طول هفته ادامه می یابد و شدت بارش نیز در شمال خوزستان بیشتر است.
بر اثر وقوع پدیده گرد و غبار در روزهای روزهای 25 و 26 اسفند 1394، آلودگی در برخی شهرها به بیش از 15 برابر حدمجاز رسید و همچنین دید افقی در روز دوم فروردین 1395 در اهواز به هفت کیلومتر رسید.
خوزستان از اوایل دهه 80 با مشکل گرد و غبار روبه روست و کارشناسان سدسازی های بی رویه و خشک شدن تالاب ها به ویژه تالاب هورالعظیم را عامل اصلی این پدیده می دانند.
بهادری ادامه داد: در هفته گذشته نیز به دلیل گرم شدن هوا در تراز میانی جو، ابرها به اندازه کافی رشد نکردند و بارش های پراکنده و خفیف در بخشی از نقاط خوزستان مشاهده شد.
مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: در 24 ساعت گذشته آبادان و اهواز با 34 و ایذه با 10 درجه سانتی گراد به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط خوزستان گزارش شده است.
وی اضافه کرد: دمای هوای اهواز در روز شنبه بین 14 و 34 درجه سانتی گراد در نوسان است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد