سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

کاهش آمار مرگ و میر جاده ای در خوزستان

احمد سیاحی
شناسهٔ خبر: 3591353 -
اهواز ـ معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش آمار مرگ و میر در جاده های خوزستان بودیم.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد سیاحی ظهر امروز در جلسه شورای ترافیک خوزستان با تقدیر از فعالیت های نیروی انتظامی استان در ایام نوروز اظهار کرد: امروز در این جلسه گزارش عملکرد شورای هماهنگی ترافیک خوزستان، مسئله ساماندهی ترافیک در کلانشهر اهواز به ویژه مدرسه نوید صالحین خیابان میهن شرقی منطقه کیانپارس و انجام مطالعات شهرداری اهواز برای حل مشکلات ترافیکی مناطق کیانپارس و کیان آباد اهواز را بررسی خواهیم کرد.

وی افزود: ارائه طرح ساماندهی ایستگاه های تاکسی هسته مرکزی شهر و بررسی و تصمیم گیری برای نحویه اجرای طرح پارکبان نیز در این جلسه انجام می شود.

معاون عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به همپوشانی شورای ایمنی راه ها و شورای ترافیک استان گفت: شورای ترافیک در سال گذشته ۶ جلسه برگزار کرده که منجر به ۶۴ مصوبه شده است. ۴۲ مصوبه اجرا و ۲۲ مورد دیگر نیز در حال پیگیری برای اجرا هستند.

سیاحی با اعلام اینکه پلیس راه خوزستان در ۶ ماه اول سال گذشته مقام اول کشور را کسب کرده است، بیان کرد: اعداد و ارقام حوادث مختلف در سال ۹۳ و ۹۴ در حوزه راه نشان دهنده تحقق کارهای تیمی استان است که البته هنوز هم باید بیشتر کار کنیم.

وی با اشاره به کاهش آمار تصادفات سال گذشته نسبت به سال ۹۳  گفت: در سال ۹۳ تعداد کشته ها ۲۰۷ نفر و سال گذشته نیز به ۱۷۷ نفر کاهش پیدا کرد، این آمار کاهش ۱۵ درصدی مرگ و میر ناشی از تصادفات را نشان می دهند.

معاون عمرانی استاندار خوزستان عنوان کرد: از ۲۵ اسفند سال ۹۳ تا ۱۴ فروردین سال ۹۴ تعداد تلفات درون شهری ۲۱ نفر بوده که در مدت مشابه امسال به ۱۲ نفر کاهش پیدا کرده است.

سیاحی تأکید کرد: با توجه به رونق سفر به خوزستان، شرایط جوی و همچنین حجم مسافران نوروزی بسیاری از اعداد و ارقام قابل قبول هستند.

وی یادآور شد: از ۲۵ اسفند سال ۹۳ تا ۱۴ فروردین سال گذشته ۳۲ نفر کشته در محورهای برون شهری داشتیم که امسال به ۱۰ نفر کاهش پیدا کرده است. هرچند مرگ حتی یک نفر هم نگران کننده است و باید تلاش و جدیت بیشتری داشته باشیم.

معاون عمرانی استاندار خوزستان خبر داد: در ایام نوروز امسال ۱۴ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۸۳۲ نفر از استان خوزستان بازدید داشته و سه میلیون و ۷۳۱ هزار و ۷۹ نفر نیز در استان اقامت داشتند.

سیاحی تصریح کرد: در رابطه با ماده ۲۳ قانون جرائم رانندگی ۳۰ درصد از وجوه حصول شده سهم وزارت راه، ۳۰ درصد سهم شهرداری، ۲۰ درصد سهم راهنمایی و رانندگی و همچنین ۲۰ درصد سهم صندوق بیمه بدنه است.

وی ادامه داد: در حال حاضر چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به عنوان قسط برای شهرداری های خوزستان واریز شده است. امسال با گذشته که نظارتی نبوده متفاوت است و مقرر شده تا تفاهم نامه با شهرداری ها و دهیاری های استان به منظور خرید تجهیزات و رفع مشکلات ترافیکی منعقد کنیم.

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: البته برنامه شهرداری اهواز از قبل مشخص شده و برنامه های مختلفی از جمله نصب دوربین های نظارت تصویری را در دستور کار خود قرار داده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد