سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

مروری بر وضعیت هوای خوزستان در فصل لطیف بهار/ احتمال بارش باران در روز پنجشنبه

خبرگزاری فارس: مروری بر وضعیت هوای خوزستان در فصل لطیف بهار/ احتمال بارش باران در روز پنجشنبه

بررسی نقشه‌ها و سایت‌های هواشناسی از یک پایان هفته ابری همراه با وزش باد و بارش پراکنده باران در مناطق شمالی استان خوزستان گزارش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان؛ روزهای تعطیلات نوروزی با هوای لطیف و بهاری این استان به پایان رسید و با وجود روزهای گرم آغازین سال، ورود دو سامانه بارشی به منطقه باعث شد تا هوای بهاری با سرمای زمستانی همراه شود.

از این‌رو روند کاهش دما به ویژه در نیمه شرقی استان از جمله شهرستان‌های ایذه، باغملک، لالی و مسجدسلیمان بیشتر از سایر نقاط استان حس و هوای بهاری و شاداب این منطقه باعث افزایش سیر گردشگران و مسافران شد.

با وجود اینکه حدود یک هفته از بارش باران در سطح این مناطق می‌گذرد، افزایش تدریجی دما در اکثر شهرهای استان به‌ویژه مناطق جنوبی در حال شکل‌گیری بوده و  طبیعت بهاری این مناطق به‌سمت حرکت در گرمای تابستانی و روشن شدن کولرها است.

با این حال مناطق شرقی استان از وضعیت بهتر دمایی به‌سر برده و این تا حدی است که در مناطقی از ایذه و لالی هنوز در شب نیاز به وسایل گرم‌کننده زمستانی احساس می‌شود و در این ساعات دمای هوای تا زیر 10 درجه سانتی‌گراد نیز می‌رسد.

بررسی نقشه‌های هواشناسی و پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی نشان از افزایش ابر در روزهای پایانی هفته را داشته و در کنار آن وزش بادهای نسبتاً شدید نیز گزارش شده است.

همچنین افزایش ابر در قسمت‌های شمالی استان خوزستان به‌صورت بارش‌های پراکنده و ایجاد پنجشنبه بارانی در این شهرها گزارش شده است.

حال باید دید که آیا بارش باران به حدی خواهد بود که هوای بهاری و مطبوع در استان تداوم داشته باشد یا اینکه وزش باد باعث ایجاد پدیده گرد و خاک و ورود دوباره مهمان ناخوانده خوزستانی‌ها خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد