سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

رشد چشم‌گیر بازدید از آثار تاریخی خوزستان

دبیر اجرایی ستاد خدمات سفر استان خوزستان از رشد قابل توجه بازدید گردشگران از آثار و جاذبه‌های تاریخی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ خسرو نشان با اشاره به رشد چشمگیر سفرهای نوروزی به استان گفت: طی دور نخست سفرهای نوروزی در مجموع حدود 2 میلیون نفر شب گردشگر ورودی به استان ثبت شده است. در همین راستا بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان افزایش چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: در شش روز نخست نوروز آثار تاریخی خوزستان شلوغ‌ترین روزهای خود را تجربه کرده‌اند و بیش از سه میلیون و 100 هزار بازدید از آثار تاریخی و گردشگری استان به ثبت رسیده که آماری قابل توجه است.

دبیر اجرایی ستاد خدمات سفر استان خوزستان با اشاره به زیگورات چغازنبیل به عنوان نخستین اثر ثبت جهانی شده ایران گفت: زیگورات چغازنبیل مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است و در این مدت 40 گردشگر خارجی نیز از این اثر ثبت جهانی شده ایران دیدن کردند.

نشان افزود: بازدیدها از مراکز گردشگری شهرستان شوش نیز بالا بوده به خصوص خیل عظیم گردشگران به قلعه آپادانا اختصاص دارد که ترافیک بازدیدکننده در این قلعه تاریخی بسیار متراکم گزارش می‌شود. بر همین اساس تاکنون 49 نفر گردشگر خارجی نیز از این قلعه تاریخی دیدن کرده‌اند. دومین سایت گردشگری شهرستان شوش از نظر آمار موزه این شهرستان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خوزستان تالاب شادگان را مقصد دیگر گردشگران و مسافران نوروزی دانسته و گفت: تالاب شادگان پذیرای گردشگران، کاروان‌های راهیان ‌نور، مهمانان داخلی و خارجی بوده و پیش بینی می‌شود در روزهای آتی بر تعداد بازدیدکنندگان این تالاب افزوده ‌شود. به ‌علت ایجاد زیر‌ساخت‌های اولیه در جزیره تالاب مانند آلاچیق، سرویس‌های بهداشتی و غرفه‌های صنایع‌دستی تاکنون استقبال خوبی از این تالاب بین‌المللی شده است.

دبیر اجرایی ستاد هماهنگی خدمات سفر خوزستان با اشاره به وجود غرفه‌هایی که توسط بومیان جزیره تالاب اداره می‌شود خاطرنشان کرد: این امر باعث شده تا بومیان جزیره تالاب بتوانند از محل ورود گردشگران به جزیره درآمد خوبی کسب کنند.

نشان در خصوص ظرفیت گردشگری آبی در استان تاکید کرد: یکی از ظرفیت‌های بالقوه توسعه گردشگری ایران دریا و ساحل است که هم ابعاد گسترده‌ای برای سرمایه‌گذاری دارد و هم از جذابیت بالایی برای رونق صنعت پردرآمد گردشگری برخوردار است. در همین راستا گردشگران ورودی به آبادان و خرمشهر می‌توانند با سوار شدن بر دو کشتی تفریحی «رانیا» و «ایران زمین» از جاذبه‌های گردشگری آبی و دریایی استان خوزستان در این دو شهر بندری استفاده کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خوزستان با اشاره به نظارت‌های انجام شده از مراکز خدمت‌رسان به گردشگران گفت: بازدیدها به صورت 24 ساعته انجام می شود و با متخلفان با استناد به قانون برخورد می‌شود. در ایام نوروز در مجموع 360 نفر در روز روند نظارت را بر عهده داشتند. در همین زمینه در بازدید ناظران ستاد اجرایی خدمات سفر شوشتر و گتوند سه اخطار و یک تذکر به مراکز خدمات‌دهی به گردشگران داده شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد