سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

رئیس شورای شهر آبادان:این شهر در پذیرش مسافران نوروزی رتبه نخست خوزستان را کسب کرد

آبادان - ایرنا - رئیس شورای اسلامی شهر آبادان گفت:این شهر در تعطیلات نوروزی سال جاری، رتبه نخست پذیرش و اسکان گردشگران و مسافران نوروزی را از آن خود کرد.

به گزارش ایرنا سیدفیاض موسوی روز دوشنبه در نخستین جلسه علنی شورای اسلامی شهر در سال جدید با تجلیل از همکاری و هم اندیشی مسئولان شهری و دست اندرکاران ستاد تسهیلات سفر شهرستان آبادان در میزبانی مطلوب از میهمانان نوروزی، گفت:با برنامه هایی که در تعطیلات نوروزی در این شهر برگزار شد، میزان ورود، اقامت و بازدید مسافران از جاذبه های گردشگری شهر افزایش چشمگیری یافت.
وی با تشریح آمار مسافرانی که در تعطیلات نوروزی امسال از سوی شهرداری آبادان اسکان شدند، گفت:212 هزار گردشگر نوروزی از سوی شهرداری آبادان در کمپ های پیش بینی شده اسکان یافتند که این آمار بدون احتساب آمار مسافران و گردشگران اسکان یافته از سوی ستاد اسکان کاروان های راهیان نور و اداره آموزش و پرورش است.
موسوی با اشاره به اسکان مسافران در روستای سادات آبادانه نیز، بیان کرد:تمهیداتی برای اسکان مسافران نوروزی در روستای سادات نیز اندیشیده شد که 300 مسافر در مساجد و حسینیه های این روستا اسکان شدند.
رئیس شورای شهر آبادان همچنین با تاکید بر لزوم پیگیری طرح ساحل سازی حاشیه بهمنشیر، افزود:از سوی وزارت نیرو اعتباراتی برای ساحل سازی کارون در اهواز پرداخت می شود، ولی ساحل سازی در آبادان با بودجه محدود شهرداری انجام شده است که باید برای جذب اعتبارات ملی پیگیری شود.
به گفته شهردار آبادان، در تعطیلات نوروز امسال بیش از چهار میلیون و 500 هزار مسافر وارد آبادان شده و در اقامتگاه های تعیین شده و کمپ های نوروزی اسکان یافتند.
محمودرضا شیرازی افزود:حجم مسافران ورودی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به طور میانگین 25 درصد افزایش را نشان می دهد.
قایق سواری بر رودخانه بهمنشیر، تورآبادان گردی و پذیرایی با قهوه و چای در مضیف عربی از برنامه هایی بود که با استقبال مسافران روبرو شد.
به گفته محمدعلی خلیلی معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، از ۲۷ اسفند سال گذشته تا ۱۲ فروردین ماه سال جاری ۱۱ میلیون و ۶۷۰ هزار و ۳۸۸ نفر بازدید از آثار تاریخی و گردشگری استان خوزستان در دبیرخانه ستاد مهمانان نوروزی استان به ثبت رسیده است.
بنا بر این گزارش، مهمانان نوروزی در ستادهای اسکان مختلف همچون آموزش و پرورش، شهرداری، مدارس، حاشیه پارک ها، مهمانسراهای دولتی و مراکز اقامت رسمی پذیرش شدند.
۳۲۰ هزار جای خواب رسمی در هتل ها، هتل آپارتمان ها و مهمانپذیرهای استان وجود دارد که شش هزار و ۵۰۰ تخت رسمی اقامتگاه ها در اختیار مسافران نوروزی استان خوزستان قرار گرفت.
6010/6125

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد