سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

۶۲۰۰ ورزشکار سازماندهی شده در فوتبال آبادان داریم

دیدار تیم های فوتبال نوجوانان ایران و بحرین
شناسهٔ خبر: 3589070 -
آبادان - رئیس اداره ورزش و جوانان آبادان از وجود ۶ هزار و ۲۰۰ ورزشکار سازماندهی شده در فوتبال این شهر خبر داد.

پیمان ادیبی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه معضل و مشکل ورزش آبادان به لحاظ سخت افزاری، نبود خوابگاه مناسب و زمین چمن برای ورزش فوتبال است، گفت: با توجه به کثرت ورزشکاران سازماندهی شده در رشته فوتبال کمبود زمین چمن مشکل بسیار بزرگی برای این رشته ورزشی است که امید می رود در سال جاری بتوانیم این مشکل را نیز رفع کنیم.

افتتاح تمامی پروژه های ۶۰ درصد پیشرفت

وی افزود: با توجه به وجود پروژه های نیمه تمام فراوان در سال گذشته ما هیچ دستوری مبنی بر اجرای پروژه جدید نداشتیم اما  تمامی پروژه های بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی را طی سالهای ۹۳ و ۹۴ افتتاح کردیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان آبادان اظهار کرد: موضوع تکمیل و افتتاح خوابگاه تحت عنوان حمایت از بخش گردشگری و هتلداری از لیست پروژه ها خارج شد.

ادیبی با اشاره به پیشرفت ۴۰ درصدی تنها خوابگاه ورزشی شهر واقع در مجموعه ورزشی شهید قنوتی که نیمه کاره مانده است، تصریح کرد: متاسفانه طی دو سال گذشته نتوانستیم بودجه ای را برای تکمیل و راه اندازی این خوابگاه دریافت کنیم.

مصوبه ساخت و تکمیل خوابگاه و پیست سوارکاری

وی یادآور شد: در جلسه ای که با حضور مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان، فرمانداران شهرهای آبادان و خرمشهر و مسئولان منطقه آزاد داشتیم، مصوب شد تا این خوابگاه ۳۰۰ نفری به طور مجدد در سال جاری ادامه ساخت و تکمیل شود ضمن آنکه اعتبار مورد نیاز آن را نیز سازمان منطقه آزاد اروند تامین و پرداخت می کند.

رئیس اداره ورزش و جوانان آبادان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ساخت و تکمیل پیست سوارکاری که سالها به بهانه واقع شدن در زوم تجاری متوقف شده بود در جلسه مذکور، مصوبه ساخت آن در سه فاز صادر و پیست به طور مجدد و کامل بازسازی شد.

ادیبی ادامه داد: مشکل نور این پیست نیز با نصب پایه های برق برطرف شده و رینگ حفاظتی اطراف آن نیز به مبلغ ۶۵۰ میلیون تومان در حال نصب است.

به گفته وی در زمان حاضر در این پیست برای ۶۰۰ تماشاچی سکو احداث شده که در پایان سه فاز ظرفیت آن به دو هزار تماشاچی بالغ می شود، اعتبار آن در بودجه امسال لحاظ می شود.

افتتاح باشگاه تراپ و سالن تیراندازی

رئیس اداره ورزش و جوانان آبادان همچنین از افتتاح نخستین باشگاه تراپ (اهداف پروازی) در آبادان خبر داد و بیان کرد: این دومین باشگاه تراپ در سطح استان خوزستان است.

ادیبی با اشاره به افتتاح سالن تیراندازی تکاور شهید دلاور به عنوان یکی از بهترین و مجهزترین سالن های تیراندازی جنوب غرب کشور در شهریور ماه سال گذشته تصریح کرد: در سال گذشته سالن کوثر برای نخستین بار مجهز به صندلی تماشاچیان شد ضمن آنکه با انجام رایزنی ها و دریافت مصوبه از شورای ورزش شهرستان در اسفندماه پارسال، توانستیم تمامی اماکن ورزشی آبادان را به سیستم خنک کننده تجهیز کنیم و از این بابت مشکل چندانی وجود ندارد.

برنامه ریزی برای میزبانی مسابقات

وی در خصوص برنامه ریزی برای میزبانی مسابقات گفت: در سال ۹۴ برای میزبانی مسابقات بوکس درخواستمان را به اداره کل ارائه کردیم که این درخواست به فدراسیون بوکس نیز ارسال شد اما به رغم پیگیری های بسیار و پیش بینی اعتبار لازم از سوی فرماندار آبادان به دلیل عدم همکاری فدراسیون بوکس این مسابقات برگزار نشد.

رئیس اداره ورزش و جوانان آبادان با اشاره به میزبانی آبادان از مسابقات بین المللی بوکس در سال ۹۳ افزود: ره آورد این مسابقات دعوت هفت بوکسور آبادانی به تیم ملی بود که این نشان از وجود پتانسیل بالا در این رشته ورزشی در آبادان بود.

ادیبی اظهار کرد: متاسفانه به دلیل عدم رعایت عدالت از سوی هیئت بوکس استان و درگیریهای فراوان میان هیئتهای بوکس آبادان و استان بوکسورهای آبادانی امکان بروز استعدادهایشان را نداشتند.

به گفته وی در سال ۹۳ به دلیل وجود ناهماهنگی های فراوان در فدراسیون بوکس متاسفانه در برگزاری مسابقات بین المللی با مشکلات عدیده ای مواجه شدیم و کارکنان ما به دردسر افتادند.

رئیس اداره ورزش و جوانان آبادان با بیان اینکه سال گذشته مسابقات آسیایی بیلیارد به دلائلی در آبادان برگزار نشد، تصریح کرد: پارسال چندین مسابقه کشوری را میزبانی کردیم که در بخش انفرادی و تیمی نیز حائز کسب مقام شدیم که این در ورزش آبادان یک رکورد بی سابقه به شمار می رفت.

ادیبی یادآور شد: برای امسال نیز به طور جدی دنبال برگزاری مسابقات بین المللی پرورش اندام در آبادان هستیم، در این رشته استعدادهای بسیار خوبی داریم، استقبال گسترده ورزشکاران و علاقمندان این رشته از برگزاری مسابقات پرورش اندام در سطح شهرستان خود گواه این ادعاست.

وی گفت: همچنین در نشستی که با رئیس فدراسیون تنیس روی میز در محل این اداره داشتیم خواستار برگزاری مسابقات جایزه بزرگ تنیس روی میز به میزبانی آبادان شدیم که مورد موافقت وی قرار گرفت.

نخستین لژیونر آبادانی تنیس روی میز

رئیس اداره ورزش و جوانان آبادان افزود: تنیس روی میز آبادان استعدادهای خوبی در این رشته ورزشی دارد به طوریکه در زمان حاضر نخستین لژیونر آبادانی کشورمان در آلمان در حال بازی است.

ادیبی اظهار کرد: درخواستمان را برای برگزاری مسابقات جایزه بزرگ تنیس روی میز به اداره کل ورزش و جوانان خوزستان ارائه کردیم و آنان نیز این درخواست را به طور مکتوب به فدراسیون اعلام کردند، با این شرط که تنیسورهای کره ای و چینی که در لیگ های ایران در حال بازی هستند نیز در مسابقات شرکت داده شوند ضمن اینکه از آبادان نیز یک تیم به طور مجزا در مسابقات حاضر شود.

وی با اشاره به موافقت فدراسیون تنیس روی میز با برگزاری این مسابقات در آبادان تصریح کرد: از آنجایی که دریافت مجوز میزبانی بایستی با موافقت فدراسیون ها انجام شود، امید می رود تا در سال جاری بتوانیم با فدراسیون های توانمندی همچون فدراسیون های تنیس روی میز و پرورش اندام به نتیجه برسیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان آبادان ابراز امیدواری کرد تا برای امسال امکان برداشت آنچه را که در طی دو تا سه سال گذشته کاشته شده حاصل شود.

هزینه کرد در رده های پایه

ادیبی یادآور شد: از هیئت های ورزشی مان خواسته ایم تا هزینه ای را که در اختیارشان قرار می دهیم برای نونهالان و نوجوانان (رده های پایه) هزینه کنند.

وی با اشاره به تلاش در جهت سرمایه گذاری در سطوح پایه گفت: سال گذشته میزبانی مسابقات کشوری بلیلیارد و کشتی آزاد و فرنگی را در رده های پایه (نونهالان و نوجوانان) برگزار کردیم که نتایج بسیار خوبی را نیز به دست آوردیم.

کسب رتبه نخست عملکردی آبادان در خوزستان

رئیس اداره ورزش و جوانان آبادان با قدردانی از رسانه ها در کمک به روند رو به رشد ورزش آبادان عنوان کرد: در ارزیابی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان از عملکرد ادارات شهرستانی در طی سال ۹۳ اداره آبادان موفق به کسب رتبه نخست در سطح استان شد در ضمن ارزیابی عملکرد سال ۹۴ نیز در سال جاری اعلام می شود.

ادیبی با اشاره به اینکه در سال ۹۳، ۱۹ قهرمان در سطح ملی، بین المللی و جهانی در رشته های مختلف داشتیم، اظهار کرد: در سال گذشته به دلیل کثرت برگزاری مسابقات و اعزام ورزشکاران به مسابقات تعداد قهرمانان مدال آور آبادانی رشته های مختلف به ۳۳ نفر رسید.

وی تصریح کرد: علاوه بر این قهرمانان، ما ۴۳۰ قهرمان کشوری در سبکهای رزمی داریم.

رئیس اداره ورزش و جوانان آبادان ادامه داد: در سال ۹۳ تنها یک تیم قهرمان کشوری داشتیم اما در سال ۹۴، این رقم به  هشت تیم شامل کاراته (دو تیم)، تکواندو (لیگ برتر)، واترپلو، بیلیارد، والیبال نشسته، کونگ فو، ژیمناستیک (قهرمان چند جانبه کشور) و بوکس(قهرمان بین المللی) بالغ شد.

ادیبی با قدردانی از تلاش روسای هیئتها در برگزاری مسابقات گفت: همچنین مسابقات فوتبال را در رده نونهالان و جوانان برگزار کردیم، برای رده نوجوانان نیز تا حدود زیادی امکانات مورد نیاز از جمله البسه، ساک و بقیه وسائل را تهیه کرده و در اختیار آنان قرار دادیم و تا حدی نیز نتیجه گرفتیم اما مطمئنا در آینده نتایج مطلوبتری را به دست می آوریم.

واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه طبق ماده ۸۸، اماکن ورزشی بایستی در اختیار بخش خصوصی (پیمانکار) قرار گیرد، افزود: در دو سال گذشته با مسئولیت خودمان این واگذاری انجام نشد اما در سال جاری بر اساس فشارهای قانونی بایستی این اماکن را در اختیار پیمانکاران قرار دهیم، ادارات ورزش بودجه ای ندارند از این رو بایستی از طریق این اماکن درآمدزایی کنند.

رئیس اداره ورزش و جوانان آبادان بیان کرد: هم اینک در حال برنامه ریزی برای واگذاری این اماکن به پیمانکاران که همان هیئتهای ورزشی اند، هستیم.

ادیبی تصریح کرد: تاکنون این اماکن را با هدف پیشبرد و پیشرفت رشته های ورزشی در اختیار هیئتهایمان قرار دادیم به طور مثال سالن ولیعصر که به طور ماهانه ۱۵ میلیون تومان درآمدزایی داشته را در اختیار هیئت بسکتبال قرار دادیم و آنجا تبدیل به خانه بسکتبال شد البته این مکان در برخی از ساعات در اختیار هیئت والیبال قرار می گیرد.

وی یادآور شد: بسکتبال ما در سال گذشته بالغ بر ۱۵ دوره مسابقه را در رده های مختلف اعم از مینی تا بزرگسالان و پیشکسوتان را برگزار کرده و از لحاظ سخت افزاری و مکان هیچگونه مشکلی وجود ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد