سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

بایدن: ایران برجام را نقض کند، واکنش نشان خواهیم داد

معاون اول رئیس جمهور آمریکا در نشست آیپک با تکرار روابط بسیار نزدیک واشنگتن-تل آویو درباره برنامه هسته ای ایران و توافق برجام ادعاهایی را مطرح کرد.
 به گزارش مشرق، معاون اول رئیس جمهور آمریکا در نشست سالیانه لابی «آیپک» اظهاراتی را درباره ایران مطرح کرد.

در ادامه اظهارات و ادعاهای آمریکاییها درباره برجام، معاون اول رئیس جمهور آمریکا این بار در نشست آیپک ادعا کرد که ایران به نبست سالهای گذشته بیش از پیش از دست‌یابی به سلاح هسته ای دورتر شده است.
جو بایدن که در کنفرانس سالیانه کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل(آیپک) در واشنگتن سخنرانی می‌کرد درباره آینده مذاکرات سازش اینگونه هشدار داد که اسرائیل و فلسطین به سوی واقعیت  تنها یک دولت پیش می روند(حذف راه حل دو دولت فلسطینی-اسرائیلی) .معاون باراک اوباما همچنین با تاکید بر همکاری و پیوندهای نزدیک واشنگتن- تل‌آویو به سران رژیم صهیونیستی اطمینان داد که بسته حمایتی نظامی ایالات متحده تمام نیازهای اسرائیل را برآورده خواهد کرد.
بایدن با اشاره به حمله تروریستی اخیر استانبول به بازماندگان و خانواده‌های قربانیان این حمله انتحاری که در میان آنها سه تبعه رژیم صهیونیستی نیز حضور داشتند، تسلیت گفت و تاکید کرد که آمریکا در کنار اسرائیل و ترکیه در مبارزه با تروریسم باقی خواهد ماند.
بایدن درباره برنامه هسته ای ایران و توافق برجام نیز مدعی شد: امروز و با اجرایی شدن برجام ایران به نسبت یک سال قبل بسیار بسیار دورتر از ساخت سلاح هسته ای شده است و ما از این موضوع بسیار خوشحال هستیم. وی در ادامه گفت: طبق این توافق ایران هرگز اجازه نخواهد یافت تا به دنبال تولید سلاح هسته ای باشد و اگر ایران این توافق را نقض کند ایالات متحده عکس العمل نشان خواهد داد.منبع: فارس
تدارک سنای آمریکا برای تصویب تحریم های جدید علیه ایران
«مارک دابو ویتز» مدیر اجرایی بنیاد دفاع ازدموکراسی دربیانیه ای گفت: تنها تحریم های شدید براین بخش های اقتصاد می تواند منجربه تغییر محاسبه استراتژیک ایران شود.جمهوریخواهان درمجلس سنا آمریکا با این ادعا که ایران تعهدات بین المللی خود را نقص کرده است درحال زمینه سازی برای تصویب تحریم های جدید علیه ایران هستند.
به گزارش ایرنا به نقل از  پایگاه خبری المانیتور، نمایندگان تندرو سنا آمریکا اواخر هفته گذشته دو طرح علیه برنامه موشکی ونقض ادعایی حقوق بشر درایران ارائه کردند که هر دو طرح به تایید رهبران جمهوریخواهان در سنا رسیده است.
سناتور «کلی ایوت» ازحامیان طرح تحریم موشکی ایران دربیانیه ای گفت: من رهبری تلاش هایی را برای ارائه طرحی درسنا برعهده داشتم که ازدولت آمریکا می خواهد تحریم های شدید اولیه وثانویه ای علیه هربخش اقتصادی حامی برنامه موشکی ایران اعمال کند.
وی افزود: حرف به تنهایی نمی تواند کشور حامی اصلی تروریسم درجهان را از توسعه برنامه موشک بالستیک بازدارد ومن ازهمکارانم درکنگره وهمچنین از دولت آمریکا می خواهم که این طرح را برای اعمال فوری تحریم های شدید برای پاسخگو کردن تهران، تصویب کنند.
به نوشته المانیتور، این تلاش جدید برای تصویب طرح تحریم ایران درحالی است که رهبران جمهوریخواه ودموکرات درکمیته روابط خارجی مجلس سنا همچنان درتلاش هستند تا بدون به خطر انداختن توافق هسته ای مصوب سال گذشته، ایران را بزعم خود پاسخگو کنند.
«باب کورکر» رئیس جمهوریخواه این کمیته و«بن کاردین» عضو ارشد ودموکرات این کمیته درپی معرفی دوطرح یاد شده دربیانیه مشترکی برخواست خود برای رسیدن به تفاهم دو حزبی و تصویب این طرح ها با حمایت کافی به منظورغلبه بر وتوی رئیس جمهوری تاکید کردند.دراین بیانیه مشترک آمده است: ما روی قانون تحریم دوحزبی کار می کنیم ؛ ایران برای هر دو حزب یک نگرانی به شمار می رود وما متعهد به اقدام برای تضمین این امر هستیم که ایران به یک کشور درآستانه هسته ای شدن تبدیل نخواهد شد.
کورکر همچنین برگزاری یک جلسه استماع را درمجلس سنا در روز 5 آوریل (17 فروردین) با حضور «توماس شانون» معاون امور سیاسی وزیر امورخارجه آمریکا برنامه ریزی کرده است.
طرح تهیه شده توسط سناتور ایوت به دلیل هدف گرفتن بخش های اقتصاد ایران وبطور خاص بخش های خودرو، شیمیایی، علوم رایانه ای، ساختمان، الکترونیک، انرژی، متالوژی، معدن، پتروشیمی، تحقیقات ومخابرات که مشکوک به حمایت ازبرنامه موشکی هستند، یک رویکرد جدید اتخاذ می کند.
رویکرد تحریم بخش های اقتصادی ایران مورد حمایت گروه تندرو موسوم به «بنیاد دفاع از دموکراسی» قرار دارد؛ گروهی که به موازات ارائه طرح سناتور ایوت، یک گزارش 10 صفحه ای منتشر کرد.«مارک دابو ویتز» مدیر اجرایی بنیاد دفاع ازدموکراسی دربیانیه ای گفت: تنها تحریم های شدید براین بخش های اقتصاد می تواند منجربه تغییر محاسبه استراتژیک ایران شود.ازسوی دیگر، سناتور جمهوریخواه «مارک کِرک» طرحی برای تنبیه ایران بدلیل نقض ادعایی حقوق بشر تهیه کرده است. این طرح بطور خاص از شرکت هواپیمایی «ماهان» که به انتقال سلاح برای نیروهای متحد بشار اسد درسوریه متهم است ، نام می برد.
هر دوطرح پیشنهادی مورد حمایت «میچ مک کانل» رئیس اکثریت سنا ومعاون او«جان کورنین» قراردارد که این امرحاکی ازآن است که این طرح ها احتمالا بزودی برای رای گیری درصحن سنا مطرح خواهند شد.براساس این گزارش، دولت باراک اوباما درقبال این دو طرح پیشنهادی رویکرد صبر وانتظار پیشه کرده است. یک مقام آمریکایی گفت که کاخ سفید درحال بررسی این دو طرح است ودر عین حال تاکید می کند که رئیس جمهوری آمریکا ابزارهای داخلی وبین المللی ازجمله «ابتکار امنیت اشاعه تسلیحاتی» و«نظام کنترل فناوری موشکی»، برای تنبیه ایران بدلیل برنامه موشکی آن کشور دارد.
پیام نوروزی اوباما: فرصتی برای آینده متفاوت در رابطه ایران - آمریکا به وجود آمده / 'سبزی پلو ماهی' در جشن نوروز کاخ سفید
وی با ذکر نام فریدون مشیری، می گوید این 'شاعر بزرگ' گفت: 'باز کن پنجره ها را، که نسیم، روز میلاد اقاقی ها را جشن می گیرد، و بهار، روی هر شاخه ،کنار هر برگ، شمع روشن کرده است'باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا گفت که برای اولین بار در چند دهه گذشته، فرصتی برای آینده متفاوتی بوجود آمده است.
به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های آمریکا ، رییس جمهوری امریکا مانند سال های گذشته فرا رسیدن نوروز و سال نو خورشیدی را تبریک گفت.

این پیام ظهر روز شنبه به وقت واشنگتن منتشر شد و باراک اوباما گفته است به همه کسانی که نوروز را در آمریکا و سراسر جهان جشن می گیرند، نوروز را تبریک می گوید، نوروز یک بار دیگر در کاخ سفید جشن گرفته می شود.
اوباما گفت ،در جشن مربوط به نوروز کاخ سفید 'سبزی پلو ماهی' و 'نان برنجی' عرضه خواهد شد و کاخ سفید میزبان ایرانی - آمریکایی ها از سراسر ایالات متحده خواهد بود، از جمله ایرانی آمریکایی مهین پرستی که در کاخ سفید خدمت می کنند.
وی با ذکر نام فریدون مشیری، می گوید این 'شاعر بزرگ' گفت: 'باز کن پنجره ها را، که نسیم، روز میلاد اقاقی ها را جشن می گیرد، و بهار، روی هر شاخه ،کنار هر برگ، شمع روشن کرده است' و من هر بار از نوروز استفاده می کنم تا به مردم ایران در مورد این که چه طور می توانیم پنجره جدیدی باز کنیم و روابط جدیدی بین کشورهایمان آغاز کنیم، صحبت می کنم.
باراک اوباما با اشاره به روابط دو کشور آمریکا و ایران گفت برای اولین بار در چند دهه گذشته، فرصتی برای آینده متفاوتی بوجود آمده است.
رییس جمهوری آمریکا گفت، بارها در سال های گذشته شنیده اید که گفته ام آمریکا آماده تعامل با ایران بر اساس منافع مشترک و احترام است و این دقیقا همان کاری بود که کرده ایم.
او با اشاره به برجام گفت: در چند سال گذشته دیپلمات ها و دانشمندان هسته ای آمریکا و ایران با هم نشستند و رو در رو مذاکره کردند و تابستان گذشته همراه شرکایمان با ایران به توافق تاریخی هسته ای رسیدیم.
او گفت، ایران دو ماه پیش به تعهدات مهم خود در توافق عمل کرد و مقیاس های سنجش برنامه هسته ای را پذیرفته تا به جهان اطمینان دهد این برنامه اهدافی صلح آمیز دارد و این گونه نیز باقی خواهد ماند.
اوباما افزود: در مقابل جامعه جهانی تحریم ها علیه ایران را برداشت و این کشور به پولی که در خارج مسدود شده بود، دسترسی پیدا کرد.
رییس جمهوری آمریکا گفت ما حق ایران برای استفاده از انرژی هسته ای در تطابق با تعهداتش را برسمیت می شناسیم.
جشن نوروز پناهجویان ایرانی و افغانی در آلمان (+عکس)
دهها پناهجوی ایرانی و افغانی در جشن نوروز در کلیسای هرز جسو برلین شرکت کردند. این جشن از سوی انجمنی محلی ترتیب داده شده بود. در این جشن سفره هفت سین و میز شام چیده شد.
پناهجویان ایرانی و افغانی در آلمان جشن نوروز را برگزار کردند.

به گزارش عصرایران به نقل از الجزیره ، کلیسای " هرز جسو" در شهر برلین با کمک انجمن های مردم نهاد آلمانی جشن نوروز را برای پناهجویان ایرانی و افغانی برگزار کرد.
"کاترینا لینک" یک شهروند برلینی داوطلب کمک به پناهجویان که از ترتیب دهندگان این جشن برای پناهجویان است با ابراز خوشحالی از برگزاری این جشن گفت: ما معمولا در آخر هر هفته پذیرای مردم محلی هستیم اما این بار جشنی مخصوص برای پناهجویان ترتیب داده ایم و در این مکان برای پناهجویان جشن سال نو ایرانی را گرفته ایم."
"سپهر" 36 ساله یک پناهجوی ایرانی با ابراز مسرت از برگزاری این جشن گفت:"برگزاری چنین جشن هایی بسیار مهم است و گامی است در جهت شناخت بیشتر آلمانی ها از فرهنگ ما و اینکه آنها ببینند ما پناهجویان مردمی عادی هستیم. و همه آنچه ما می خواهیم صلح و زیستن در کنار هم است."
غزال یک پناهجوی 20 ساله از شهر کابل نیز درباره برگزاری این جشن معتقد است:" برگزاری این جشن از این جهت که احساس انسانی مشترک را تحریک می کند مهم است. به اشتراک گذاشتن چنین جشن هایی با دیگر مردمان بسیار مهم است.
گفتنی است آلمان مقصد نهایی بسیاری از پناهجویان در ماه های گذشته بوده است. بسیاری از پناهجویان از دو کشور سوریه و عراق هستند اما در میان آنها پناهجویانی نیز از افغانستان و ایران دیده می شوند.
برگزاری جشن نوروز در کلیسایی در برلین با همیاری مردم محلی
برگزاری جشن نوروز در کلیسایی در برلین با همیاری مردم محلی
پخت غذاها و دسرهای ایرانی
پخت غذاها و دسرهای ایرانی
سفره هفت سین جشن
سفره هفت سین جشن
چیدن میز شام
چیدن میز شام
کاترینا لینک یکی از اعضای انجمن محلی که هزینه برگزاری این جشن را داده است
  
کاترینا لینک یکی از اعضای انجمن محلی که هزینه برگزاری این جشن را داده است
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد