سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

سنگ اندازی در ارسال اس- ۳۰۰ به خاطر قول پوتین به نتانیاهو است

خبرگزاری فارس: سنگ اندازی در ارسال اس- ۳۰۰ به خاطر قول پوتین به نتانیاهو است

یک وبگاه صهیونیستی دلیل تاخیر در ارسال سامانه‌های پیشرفته دفاع موشکی اس -۳۰۰به ایران را قول رییس جمهور روسیه به نخست وزیر رژیم اسرائیل عنوان کرد.

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وبگاه صهیونیستی «دبکا فایل» وابسته به محافل امنیتی رژیم اسرائیل  امروز (چهار شنبه) مدعی شد که دلیل تعویق در ارسال سامانه‌های دفاع موشکی «اس -300» به ایران توافق های پشت پرده «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل است.

دبکا فایل نوشت: منابع نظامی تایید کرده‌اند که پوتین به خاطر قول خود به نتانیاهو  در زمینه ارسال سامانه‌های پیشرفته دفاع موشکی اس -300 یا اس -400  به ایران در این کار تاخیر انداخته  است.بر این  اساس ، مقام‌های نظامی ایران 17 فوریه اعلام کردند که روز بعد جشن تحویل نخستین سری از سامانه‌های دفاع موشکی اس -300  را در شهر بندری آستارا خان روسیه برگزار می‌کنند اما هرگز مراسمی برگزار نشد.

این هفته نیز منابع تسلیحاتی روسیه اعلام کردند که از ارسال این موشک‌ها تا قبل ماه اوت یا سپتامبر (مرداد یا شهریور) خبری نیست، تاخیری که بعید است آخرین مورد باشد.

رئیس ستاد ارتش آمریکا : آمادگی جنگ با ایران را نداریم

ژنرال مایک میلی : در جنگ با قدرت هایی نظیر ایران ، روسیه ، چین و کره شمالی نگرانی جدی داریم
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری رویترز ، دو مقام ارتش آمریکا درباره توان خود برای نبرد با قدرت‌های جهانی نظیر روسیه ابراز نگرانی کردند.
آنها در نشستی در کنگره این کشور گفتند فقدان منابع و آموزش نیرو به آمادگی نظامی آمریکا لطمه زده است.
ژنرال مارک میلی، رییس ستاد ارتش آمریکا در نشستی در کمیته خدمات نیروهای مسلح در مجلس نمایندگان گفت اگر بنا باشد ارتش با یک قدرت بزرگ نظیر چین ، روسیه ، ایران یا کره شمالی بجنگد ، وی درباره آمادگی نیروهای امریکا «نگرانی جدی» دارد.
میلی گفت: «ارتش در سطحی نیست که بتواند از نظر زمان، هزینه تلفات یا هزینه اهداف نظامی به نحوی رضایت‌بخش عمل کند.»
ژنرال مارک میلی گفت نیروی زمینی این کشور در صورت ورود به جنگی درازمدت با قدرت‌هایی نظیر روسیه و چین در معرض سطح بالایی از خطر قرار خواهد گرفت
ژنرال مارک میلی گفت نیروی زمینی این کشور در صورت ورود به جنگی درازمدت با قدرت‌هایی نظیر روسیه و چین در معرض سطح بالایی از خطر قرار خواهد گرفت.
وی گفت سال‌ها نبرد نظامی در عراق و افغانستان موجب لطمه به بودجه و کاهش سربازان شده و به مرور زمان به ارتش امریکا ضربه زده است.
رئیس ستاد ارتش آمریکا افزود ارتش آماده نبرد با گروههایی نظیر داعش و سایر سازمان‌های تروریستی هست اما نبرد با کشورهایی نظیر روسیه، چین، ایران یا کره شمالی چالشی خطرناک برای ارتش این کشور به همراه خواهد داشت.وی چنین نبردی را «جنگ بزرگ» نامید.
وی گفت آمادگی ارتش در سطحی نیست که انتظار مردم آمریکا را برای دفاع از آنها برآورده کند.
دبورا جیمز، وزیر نیروی هوایی آمریکا نیز در این نشست گفت نیمی از نیروهای رزمی تحت امر وی برای نبرد علیه کشوری نظیر روسیه «آمادگی کافی» ندارند.
آمادگی ارتش در سطحی نیست که انتظار مردم آمریکا را برای دفاع از آنها برآورده کند.
جیمز گفت: «پول برای کسب آمادگی مفید است اما  آموزش نظامی نیز به همان نسبت مهم است.»

پنتاگون: توان جنگی روسیه در سوریه، علی‌رغم خروج نیروها، دست‌نخورده باقی مانده است

خبرگزاری فارس: پنتاگون: توان جنگی روسیه در سوریه، علی‌رغم خروج نیروها، دست‌نخورده باقی مانده است

یکی از سخنگوهای پنتاگون بامداد پنجشنبه گفت توان رزمی روسیه، علی‌رغم خروج نیروهای این کشور از سوریه دست‌نخورده باقی مانده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک سخنگوی پنتاگون بامداد پنجشنبه علی‌رغم اذعان به اینکه ائتلاف ادعایی آمریکا برای مقابله با داعش شاهد خروج هواپیماها و نیروهای روسیه از سوریه بوده، گفته توان رزمی روسیه در این کشور خاورمیانه دست‌نخورده باقی مانده است. 

به گزارش رویترز، «استیو وارن»، سخنگوی پنتاگون با کنفرانس ویدئویی به خبرنگاران گفت که ائتلاف آمریکا شاهد خروج 8 تا 10 هواپیمای روسیه و تعدادی از واحدهای زمینی از سوریه بوده است. 

«وارن» علی‌رغم این افزود که هواپیماهای روسیه بعد از اعلام خروج از سوریه اقدام به انجام سورتی‌های پرواز سورتی اگرچه هیچ حمله هوایی‌ای انجام نشده است. واحدهای توپخانه‌ای روسیه که به نیروهای سوریه در نزدیکی پالمیرا برای حمله به داعش کمک می‌کنند هم کماکان در منطقه باقی مانده‌اند. 

سخنگوی پنتاگون گفت: «درک اینکه هدف روس‌ها چیست دشوار است. ما ابتدا منتظر این اعلام روسیه (برای خروج نیروها) نبودیم. وقتی پای مقایسه اظهارات آنها با عملشان به میان می‌آید باید منتظر بمانیم و ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.»

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه روز دوشنبه به وزیر دفاع این کشور دستور خروج «بخش اصلی» نیروهای روسیه از سوریه را صادر کرد.

فدراسیون عربستان: 9 عضو کمیته AFC عربستانی هستند!/ رای AFC به منزله درست بودن تصمیم ما بود!

خبرگزاری فارس: فدراسیون عربستان: 9 عضو کمیته AFC عربستانی هستند!/ رای AFC به منزله درست بودن تصمیم ما بود!

رئیس فدراسیون عربستان پس از آنکه AFC رای نهایی خود را درباره اختلافات ایران به نفع آنها صادر کرد ادعا کرد که این نشان دهنده تصمیم درست آنها بود!

به گزارش خبرگزاری فارس، کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز رای نهایی خود را درباره اختلافات فوتبالی ایران و عربستان صادر کرد. رای AFC به نفع عربستانی ها شد و قرار شد بازی های دو کشور در کشورم ثالث برگزار شود و تا تاریخ 6 فروردین به دو کشور مهلت داده شد تا کشور پیشنهادی خود را مشخص کنند.

در این راستا احمد عید رئیس فدراسیون فوتبال عربستان درباره این تصمیم AFC گفت: درخواست برگزاری بازی ها در کشوری سوم تصمیمی قطعی و غیرقابل برگشت بود مخصوصا اینکه رقابت‌های فوتبالی از حاشیه های زیادی برخوردار است.

وی در ادامه حرفاهایش با ادعاهای دروغین که در سال های اخیر در ایران بر مشکل برخورد کردند گفت: ما در خاطره خود برخی از بازی هایی را داریم که در ایران برگزار شد و مشکلات زیادی برای باشگاه ها و تیم ملی ما به وجود آمد!

رئیس فدراسیون سعودی برای توجیه حمایت های AFC از آنها در این قضیه این طور گفت: پشتیبانی و حمایتی که کمیته های مختلف AFC از فدراسیون عربستان انجام دادند نشان داد که تصمیم ما درست بوده است. زیرا ما خواستار بازی در کشوری بودیم که امنیت را برای ما فراهم کند!

عید از نفوذ خودشان در AFC پرده برداشت و گفت: ما خوشحالیم که در کمیته اجرایی  AFC  نه عضو از دوازده عضو را داریم و این نشان دهنده قدرت عربستان در زمینه فوتبال است.رئیس فدراسیون عربستان درباره انتخاب دو کشور قطر و امارات برای میزبانی این بازی ها گفت: ما روابط خوبی با دو کشور برادر قطر و امارات داریم به همین خاطر ورزشگاه های آنها را بهترین مکان برای برگزاری بازی ها انتخاب کردیم. از آنها به خاطر اینکه میزبانی ما را با کمال میل پذیرفتند تشکر می کنم. البته از عمان و بحرین نیز تشکر می کنند که آمادگی خود را برای میزبانی این رقابت ها اعلام کردند.وی در پایان گفت: اگر قطر به عنوان میزبان بازی ها باشد ما از برادرمان انتظار داریم که ما را حمایت کنند زیرا فوتبال روح رقابت دارد و با حمایت های آنها  می توانیم ما متحد شویم.

به گزارش فارس، همچنان که رئیس فدراسیون عربستان اعتراف کرد آنها 9 عضو از 11 اعضا کمیته AFC  را در اختیار دارند و این نشان دهنده این حقیقت است که رای AFC  با اعمال نفوذ سعودی ها بوده است و فدراسیون کشورمان باید در این قبال تصمیمی درست بگیرد.

«مئیر داگان» رئیس پیشین موساد در سن ۷۱ سالگی مُرد

خبرگزاری فارس: «مئیر داگان» رئیس پیشین موساد در سن ۷۱ سالگی مُرد

رسانه‌های صهیونیستی امروز پنجشنبه در خبری فوری از مرگ «مئیر داگان» رئیس موساد در سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۱ خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های صهیونیستی در خبری فوری از مرگ مئیر داگان رئیس اسبق سازمان جاسوسی این رژیم خبر دادند.

خبرنگار کانال 1 تلویزیون رژیم صهیونیستی در خبری فوری از مرگ «مئیر داگان»‌رئیس اسبق موساد خبر داد.

او نوشت:‌«مئیر داگان 71 ساله رئیس موساد اسرائیل در سال‌های 2002 تا 2011 مُرده است».

دقایقی پس از انتشار خبر مرگ داگان، رئیس کنونی موساد این خبر را تایید کرد. «یوسی کوهن» در بیانیه‌ای به نمایندگی از سرویس جاسوسی این رژیم به خانواده رئیس اسبق موساد مرگ او را تسلیت گفت.به گفته رئیس کنونی موساد، علت مرگ رئیس اسبق سرویس اطلاعات و جاسوسی رژیم صهیونیستی، بیماری سرطان بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد