سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

وقتی جهادی ها به داد خوزستان می رسند +تصاویر

نگاهی به فعالیت‌ها قرارگاه امام رضا

    قرارگاه جهادی امام رضا که از جوانان مومن و با اخلاص و متخصص تشکیل شده است در راستای اهداف خدا پسندانه خود در نظر دارد با سفر به جنوب کشور به بهبود وضعیت آبادانی و معیشت زندگی مردم و همچنین بالا بردن سطح فرهنگی و اجتماعی آن ها بپردازد.

سرویس اجتماعی فردا: قرارگاه جهادی امام رضا که از جوانان مومن و با اخلاص و متخصص تشکیل شده است در راستای اهداف خدا پسندانه  خود در نظر دارد با سفر به جنوب کشور به بهبود وضعیت آبادانی و معیشت زندگی مردم و همچنین بالا بردن سطح فرهنگی و اجتماعی آن ها بپردازد. 

این گروه که از جوانان جهادی و مومن و تحصیل کرده در حوزه های مختلف تشکیل شده است با سفر به نقاط محروم که امکانات اولیه زندگی برای مردمشان فراهم نیست جهت بهود وضعیت معیشت و عمرانی مردم این مناطق می کوشند.

عوامل موثر در انتخاب شهرهای جنوبی برای اردوی جهادی

 
قرارگاه جهادی امام رضا پس از شناسایی های صورت گرفته در استان خوزستان تصمیم به اجرای عملیات در چهارشهرستان خرمشهر ، آبادان ، هویزه و دشت آزادگان گرفت و به گروههای جهادی که تمایل به حضور در این اردو را دارند بخش قابل توجهی از از هزینه هایی که شامل مصالح  فعالیت های عمرانی،تامین وسیله رفت و برگشت تا استان ،تامین تجهیزات پزشکی و غیره را  تامین میکند.
از دلایلی که موجب شد قرار گاه امام رضا به سراغ شهرهای جنوبی برود وضعیت نامناسب امکانات و معیشت مردم آن منطقه بود که این موضوع  زمان اربعین که عبور و مرور  زائران عتبات در آن مکان زیاده شده بود بسیار مشهود و قابل لمس بود.
سفر به شهرهای جنوبی برنامه  قرارگاه جهادی امام رضا



از دیگر دلایل انتخاب این شهر که دروازه ورود مذهب تشیع به ایران است اولین قطب اقتصادی و رفاهی بودن آن بیش از انقلاب اسلامی اشاره کرد منطقه ای مرزی که بالای 98%مردم دارای مذهب شیعه هستند بیشترین خسارت و خرابی در طول دفاع مقدس را به همراه داشته است. اما زمینه فعالیت هایی که گروه جهادی امام رضا در این منطقه قصد اجرا دارد فراهم کردن امکانات علمی و آموزشی، عمرانی و سازندگی، بهداشتی و درمانی ، فرهنگی و اجتماعی ، امدادی و خدمت رسانی ، اشتغالزایی است.

نمونه ای از فعالیت های گروه جهادی امام رضا در مناطق محروم
سفر به شهرهای جنوبی برنامه  قرارگاه جهادی امام رضا

در پروژه های عمرانی محوریت اصلی فعالیت بهسازی و نوسازی منازل ایتام و محرومین میباشد همچین در کنار این پروژه ها تعداد محدودی پروژه عمومی نظیر مسجد و مدرسه نیز برای این مناطق تعریف شده است. در بخش بهداشت و درمان  با هدف خدمت رسانی به مردم مناطق ، فعالیت خود را با شناسایی محلی و ارتباط مستقیم با مراکز بومی و با دو زیر گروه دندانپزشکی و بهداشت و پزشکی  آغاز میکند.

سفر به شهرهای جنوبی برنامه  قرارگاه جهادی امام رضا

اما در زمینه فرهنگی و اجتماعی با برگزاری کلاسهایی در زمینه های تقویت حافظه، برنامه ریزی تحصیلی، مدیریت زمان و مشاوره به منظور ارتقاع سطح علمی دانش آموزان مقطع دبیرستان در تمامی رشته های نظری  سعی در خدمت رسانی به مردم و جوانان ان منطقه را دارد. برگزاری کارگاههای مشاوره فردی و گروهی برای نوجوانان و جوانان و خانواده ها از دیگر برنامه های فرهنگی این گروه جهادی با اخلاص برای مردم منطقه محروم است.

سفر به شهرهای جنوبی برنامه  قرارگاه جهادی امام رضا

گروه جهادی امام رضا در کنار خدمات فرهنگی و عمرانی که به مردم منطقه می دهد با برگزاری دوره های آموزشی در سطح منطقه سعی به کار آموزی و کار افرینی برای مردم منطقه دارد.
 

سفر به شهرهای جنوبی برنامه  قرارگاه جهادی امام رضا
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد