سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

خوزستان بارانی شد، خاک هم نفس کشید

خبرگزاری فارس: خوزستان بارانی شد، خاک هم نفس کشید

با گذشت نزدیک به دو ماه از آخرین بارش پرفشار باران، خوزستان دوشنبه شب بارانی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، شاید دو ماه از ورود آخرین سامانه پرفشار بارشی به این استان می‌گذرد و عملا پس از آن هیچ‌گونه باران قابل توجهی را در این منطقه شاهد نبوده‌ایم.

روزهای اخیر و با توجه به کمبود بارش، تقریبا علف‌زار بسیاری از مراتع خوزستان در حال خشک شدن بود و در کنار آن برف کوه‌های شرقی و شمال این استان نیز به‌سمت آب شدن و از بین رفتن بود.

با این وجود گرمای پیش از موعد تنها نسیمی از سوز و سرمای زمستانی را در خود بر جای گذاشت و آخرین ماه زمستان کمی به هوای اردیبهشت تبدیل شد و عملا فضا و اقلیم به‌سمت تابستانی شدن پیش رفت.

همان‌گونه که سازمان هواشناسی در هفته اخیر اعلام کرده بود، پیش‌بینی ورود یک سامانه پرفشار برای فعالیت در استان دور از انتظار نبود و این سامانه که تقریبا از اوایل صبح امروز به استان وارد شده بود، در ساعات ابتدایی دوشنبه شب فعالیت خود را در سطح استان آغاز کرد.

بر این اساس، ریزش باران نسبتا شدید در برخی از شهرستان‌های استان از جمله شهرهای شرقی و شمالی مانند ایذه، مسجدسلیمان، دزفول، اندیمشک، لالی، باغملک، رامهرمز، اندیکا و... باعث بالا آمدن سطح آب، قطع برق و اینترنت، آب‌گرفتگی معابر عمومی و... شد.

با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، انتظار می‌رود این سامانه تا اواخر وقت فردا نیز در سطح استان فعال باشد و موجب ریزش رحمت در این نواحی شده و سپس از مرزهای شرقی استان خارج شود.

ریزش باران امشب نه تنها موجب ایجاد تغییرات در هوا و لطافت بخشیدن به آن شد، بلکه روح تازه‌ای به کشاورزی این استان بخشید و باعث خوشحالی کشاورزان و باغ‌داران شد.

حال این کشاورزان و باغ‌داران نه تنها به این سامانه بلکه در انتظار ورود یک یا چندین سامانه بارشی برای تقویت و زنده نگه داشتن کشاورزی خود هستند.

استان خوزستان از نظر تولید گندم در کشور در جایگاه برتر قرار داشته و شهرستان‌های ایذه، باغملک، رامهرمز، دزفول، شادگان و... جز اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان گندم در آن به‌حساب می‌آیند که امسال به‌دلیل کم‌بارشی در زمستان خطر از بین رفتن محصول را نیز در کمین داشتند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد