سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

انهدام 174 باند سرقت در خوزستان/ 53 درصد جرائم رایانه‌ای مربوط به سرقت بانکی است

خبرگزاری فارس: انهدام 174 باند سرقت در خوزستان/ 53 درصد جرائم رایانه‌ای مربوط به سرقت بانکی است

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: 53 درصد کل جرائم فضای رایانه‌ای مربوط به سرقت از حساب‌های بانکی است که خوشبختانه 99 درصد از 53 درصد این جرائم کشف و برخورد قضایی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز ظهر امروز سردار محمدرضا اسحاقی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سالن اجتماعات دفتر نظارت همگانی بازرسی 197 برگزار شد با اشاره به انتخابات هفت اسفند و حضور میلیونی مردم در سراسر کشور اظهار کرد: مشارکت بیش از 60 درصد مردم سراسر کشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری سبب بالا بردن اعتبار و جایگاه نظام جمهوری اسلامی در محافل بین‌المللی شد.

وی با بیان اینکه هرچه به روزهای پایانی سال نزدیک‌تر می‌شویم حجم تراکم بازار شب عید و همچنین ترافیک سنگین جاده‌ها به‌دلیل حضور میهمانان نوروزی و کاروان‌های راهیان‌نور بیشتر می‌شود، خاطرنشان کرد: طبق تحقیقات بخش انتظامی پیش‌بینی می‌شود در نوروز امسال خوزستان پذیرای 6 میلیون مهمان نوروزی و زائران راهیان‌نور باشد.

فرمانده انتظامی خوزستان ادامه داد: به‌منظور تامین امنیت تمام جاده‌های استان و کنترل ترافیک جاده‌ها، یک‌هزار نفر از همکاران نیروی انتظامی به‌صورت محسوس و نامحسوس همچنین 200 گشت انتظامی تدارک دیده شده است.

اسحاقی با اشاره به هفته آخر سال و مراسم چهارشنبه‌سوری از بخش‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه درخواست کرد مراسم چهارشنبه‌سوری را به‌صورت عقلانی به افراد آموزش دهند و این مراسم را به‌سمت اهداف اجتماعی سوق دهند.

وی تاکید کرد: متولیان امور فرهنگی اجتماع به نهادینه کردن آموزش‌هایی در سطح نوجوانان جشن پایان سال را به‌جای ایجاد سر و صدا و انفجارات به‌سمت تفریحات سنتی هدایت کنند.

اسحاقی اظهار کرد: در سال‌جاری طرح‌های نوروزی اتخاذ شده در جهت ارتقاء سطح ایمنی در کشور و کنترل رفتارهای مسافران در چارچوب قانون است.

وی با مقایسه تعداد تلفات و کشته‌ها در جاده‌های استان در سال 93 نسبت به سال 94 بیان کرد: تعداد تلفات استان نسبت به سال گذشته 13 درصد کاهش داشته است.

این مسئول بیان کرد: حوزه آموزش فرماندهی انتظامی بیش از 10 سال است که آموزش‌های همیار پلیس را در گروه‌های سنی نوجوانان و جوانان آغاز کرده که نتیجه این آموزش کاهش تلفات و سوانح رانندگی در استان است.

وی ابراز امیدواری کرد: آموزش‌های ترافیکی در تمام سطوح تدریس شود و مختص دوره خاص و یا تا دوره راهنمایی قطع نشود.

اسحاقی تاکید کرد: باید زیرساختی را مهیا کنیم که سطح آموزش تبدیل مهارت شده و این مهارت‌ها در صحنه عمل اجرایی شود.

وی با اشاره به ساخت شهرک ترافیک جهت آموزش و تفریح و.. جنب پلیس سه‌راه تپه اهواز گفت: زمین این شهرک 80 هکتار است و مراحل تملک و دارایی آن در حال نهایی شدن است.

سردار اسحاقی با بیان اینکه از سال 83 تا 82 تا‌کنون بیش از 10 هزار نفر کاهش تلفات و کشته‌ها در جاده‌ها داشتیم تاکید کرد: در این سال‌ها تقریبا چیزی حدود 6 میلیون و نیم خودرو داشتیم در حالی که اکنون این آمار به بیش از 17 میلیون خودرو در کشور رسیده است.

وی با ارائه آماری از 11 ماه و 22 روز سال‌جاری بیان کرد: در این مدت 31 طرح در حوزه تشدید مبارزه با سرقت علاوه بر اقدامات جاری انجام شد که این 31 طرح در طول 12 ماه سال‌جاری اجرایی شد.

اسحاقی با بیان اینکه در قالب طرح تشدید مبارزه با سرقت یک‌هزار و 790 سارق دستگیر شد تصریح کرد: در قالب این طرح هفت درصد کاهش سرقت و 70 درصد از مجموع کل سرقت‌ها کشف و سارقان دستگیر و اموال مکشوفه تحویل مال‌باختگان شد.

این مسئول از انهدام 174 باند سرقت خبر داد و افزود: باندهای منهدم شده در قالب طرح تشدید مبارزه با سرقت کشف و افراد مورد نظر دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی خوزستان با بیان اینکه در حوزه موادمخدر نیز 4 تن و 703 کیلو کشفیات انجام شد تصریح کرد: کشفیات موادمخدر پنج الی شش درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی گفت: در بخش خرده‌فروشان و توزیع‌کنندگان موادمخدر نیز به ترتیب 2 هزار و 124 نفر و 87 بند توزیع دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

اسحاقی با اشاره به اینکه جرائم رایانه‌ای و فضای سایبری وقوع جرم نسبت به سال گذشته 11 درصد کاهش داشته است، ادامه داد: 53 درصد کل جرائم فضای رایانه‌ای مربوط به سرقت از حساب‌های بانکی است که 99 درصد از 53 درصد این جرائم کشف می‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به سرقت‌های فضای مجازی طبق تحقیقات صورت گرفته مشخص شد سرقت از حساب‌های بانکی به‌صورت مبتدی است و به سرعت کشف می‌شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد