سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

بیانیه نماینده آمریکا درباره آزمایش موشکی ایران

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد خواستار بررسی موضوع آزمایش موشکی ایران در جلسه روز دوشنبه شورای امنیت سازمان ملل شد.

کد خبر: ۵۷۴۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۸ - 12 March 2016
نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد خواستار بررسی موضوع آزمایش موشکی ایران در جلسه روز دوشنبه شورای امنیت سازمان ملل شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «سامانتا پاور» روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: آمریکا درباره آزمایش های موشکی ایران عمیقا' نگران است.

وی از شورای امنیت خواسته روز دوشنبه برای بررسی آنچه را که او آزمایش های «تحریک آمیز و بی ثبات کننده» قلمداد کرد، تشکیل جلسه دهد.

این در حالی است که سردار سرتیپ «امیرعلی حاجی زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در خصوص رزمایش موشکی اقتدار ولایت، با بیان اینکه آمریکایی ها می خواهند با جوسازی، توان دفاعی ما را تعطیل کنند تا از این طریق موجب تضعیف نظام جمهوری اسلامی شوند، گفت: پیش از بحث هسته ای نیز هر سال رزمایش داشتیم اما از بسیاری از این فضاسازی ها خبری نبود، اما اکنون پس از برجام، بیشترین تمرکز سرویس های جاسوسی به خصوص از طرف آمریکایی ها بر روی موضوع موشکی متمرکز شده است.

وی درباره تأثیرگذاری این فعالیت ها بر توانمندی های دفاعی خاطرنشان کرد: دشمن مخالف افزایش قدرت دفاعی ماست. آنها می خواهند ایران به کشوری مانند عراق ، سوریه و یمن تبدیل شود.
سیدعباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این باره گفت: ما به هیچ وجه از برنامه های موشکی خود عقب نشینی نمی کنیم، زیرا با امنیت کشورمان در ارتباط است، به طوری که همان گونه که رسانه های خارجی نیز اذعان کردند با آزمایش سامانه های موشکی ، برجام نقض نشد.

به گزارش ایرنا، روز سه شنبه و در ادامه مرحله نهایی رزمایش اقتدار ولایت ، موشکهای بالستیک نسل شهاب و موشکهای دوربرد نقطه زن قدر شلیک و اهداف از پیش تعیین شده را منهدم کردند. موشک های شهاب 1 و 2 و موشکهای قدر H و F از جمله موشکهای شلیک شده در این مرحله از رزمایش بودند که با موفقیت به اهداف از پیش تعیین شده اصابت و آنها را منهدم کردند.

جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده است که محدودیت بر توان دفاعی خود را نمی پذیرد.

آمریکا علاوه بر فروش ۸ فروند جنگنده «اف ۱۶»، ۱۰ جنگنده دیگر در اختیار پاکستان قرار می دهد.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه «پاکستان»، نشریه انگلیسی  «IHS Jane's »اعلام کرد: آمریکا پس از فروش ۸ فروند جنگنده «اف ۱۶» به پاکستان ۱۰ فروند دیگر جنگنده از همین نوع به پاکستان می فروشد.

این نشریه انگلیسی این خبر را به نقل از مقامات بلند مرتبه پاکستان نوشته است و اعلام داشته است: آمریکا پس از فروش ۸ جنگنده «اف ۱۶» به پاکستان، ۱۰ جنگنده «اف ۱۶» دیگر ساخت شرکت «لاک هید مارتین» در اختیار اسلام آباد قرار می دهد.

این نشریه در ادامه می افزاید: وزارت خارجه آمریکا در ماه فوریه مجوز فروش ۸ فروند جنگنده «اف ۱۶» را به پاکستان صادر کرد که ارزش این توافقنامه ۶۹۹ میلیون دلار است. بعضی از اعضای کنگره آمریکا با فروش این جنگنده ها به پاکستان مخالفت کردند. توجیه آنها این بود که پاکستان در مبارزه علیه تروریستها در مرز خود با افغانستان فعالیت مثبتی از خود نشان نمی دهد.

این نشریه در ادامه تصریح می کند: مجلس سنای آمریکا در اقدامی جدید طرح مخالفت با فروش جنگنده های «اف ۱۶» به پاکستان را رد کرد.

لازم به ذکر است با فروش این جنگنده ها هند سفیر آمریکا در دهلی نو را به وزارت خارجه فرا خواند و مراتب اعتراض خود را به وی در خصوص فروش جنگنده های «اف ۱۶» به پاکستان اعلام داشت.

حکم پوتین درباره اجرای قطعنامه 2231 درباره ایران

رسانه‌های روسیه جزئیات حکم رئیس‌جمهوری این کشور درباره اجرای قطعنامه شماره 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره ایران را منتشر کرده‌اند.

کد خبر: ۵۷۴۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۸ - 12 March 2016
رسانه‌های روسیه جزئیات حکم رئیس‌جمهوری این کشور درباره اجرای قطعنامه شماره 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره ایران را منتشر کرده‌اند.

به گزارش فارس، رسانه «تاس» روسیه جزئیات حکم روز جمعه «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور این کشور درباره اجرای قطعنامه 2231 مطابق با تعهدات مسکو ذیل توافق هسته‌ای ایران (برجام) را منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش، آقای پوتین در این حکم سازمان‌ها و نهادهای روسیه را به دریافت مجوز قبلی از شورای امنیت سازمان ملل برای تحویل، فروش یا انتقال مستقیم تمامی کالاها و تجهیزات هسته‌ای، مواد خاص غیرهسته‌ای و فناوری‌های مرتبطِ مشمولِ قواعد کنترل صادرات به ایران، تا تاریخ 18 اکتبر سال 2025 ملزم کرده است.

این شرط برای تمامی موارد دیگری که در فهرست کالاها و تجهیزات دارای مصارف دوگانه هستند هم لازم‌الاجرا است.

حکم جدید رئیس‌جمهوری روسیه، به علاوه، ایران، شهروندان این کشور و نهادهای ثبت شده در ایران و یا تحت حاکمیت ایران، یا توسط افراد و نهادهای فعال به نمایندگی از آنها و یا به دستور آنها، یا توسط نهادهای متعلق به آنها و یا تحت کنترل آنها را ملزم می‌کند برای انجام هر گونه سرمایه‌گذاری در زمینه فعالیت‌های بازرگانی مرتبط با استخراج اورانیوم،  تولید یا استفاده از مواد یا فناوری‌های هسته‌ای مشخص شده در فهرست مواد هسته‌ای، اقدام به اخذ مجوز شورای امنیت کنند.

پوتین، علی‌رغم این گفته فعالیت‌های دارای ارتباط مستقیم با بازطراحی دو آبشار تأسیسات فردو جهت تولید ایزوتوپ‌های پایدار از طریق روش غنی‌سازی سانتریفیوژ نیازمند اخذ مجوز شورای امنیت سازمان ملل متحد نیست. او علاوه بر این، صادرات ذخایر اورانیوم مازاد بر 300 کیلوگرم ایران در ازای انتقال اورانیوم طبیعی به این کشور و همچنین اقدامات مرتبط با نوسازی رآکتور اراک را نیز مشمول همین قاعده دانسته است.

رئیس‌جمهوری روسیه به رغم این اضافه کرده این اقدامات در صورتی از اخذ مجوز شورای امنیت معاف خواهند بود که منطبق با اجرای برجام باشند و همچنین ایران ضمانت بدهد که طرف روس بتواند درباره استفاده از کالاهای تأمین‌شده در راستای اهداف اعلام‌شده و مکان استفاده آنها بررسی‌های لازم را به عمل آورد.

این سند همچنین تا تاریخ 18 اکتبر سال 2023 تحویل، فروش یا انتقال مستقیم کالاهای مشخص‌شده در فهرست اقلام قابل استفاده برای ساخت تسلیحات موشکی یا مشمول کنترل‌های صادراتی را منوط به صدور مجوز شورای امنیت می‌کند.

حکم پوتین علاوه بر این تا تاریخ 18 اکتبر سال 2020  تحویل هر گونه تانک جنگی، خودرو جنگی زرهی، سامانه‌های توپخانه‌ای کالیبر بزرگ، هواپیماهای جنگی، بالگردهای تهاجمی، ناوها، موشک‌ها یا سامانه‌های موشکی که در زمره سلاح‌های متعارف ثبت شده در سازمان ملل هستند، تجهیزات مرتبط با آنها از قبیل قطعات یدکی را منوط به اخذ مجوز قبلی شورای امنیت می‌کند.

روایت کوثری از موانع تحویل اس- ۳۰۰ به ایران

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با شبکه روسی گفت برای تحویل سامانه موشکی اس‌۳۰۰ تنها چند مشکل فنی باقی مانده‌ است که کار روی آنها همچنان ادامه دارد.

کد خبر: ۵۷۴۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵ - 12 March 2016
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با شبکه روسی گفت برای تحویل سامانه موشکی اس‌۳۰۰ تنها چند مشکل فنی باقی مانده‌ است که کار روی آنها همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارج مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با شبکه خبری «اسپوتنیک» گفت که مسئله‌ای در تحویل سامانه (S-300) به ایران وجود ندارد و به این منظور تنها چند مشکل فنی باقی مانده‌اند که باید حل شوند و کار بر روی این مسئله همچنان ادامه دارد. این در حالی است که پیش از این یک روزنامه کویتی اعلام کرده بود که توافق در زمینه فروش این سامانه لغو شده است.

بنابر اعلام «اسماعیل کوثری» زمان تحویل سامانه موشکی مشخص نشده است.

کوثری افزود: «من اطلاعات متفاوتی درباره این مسئله در اختیار دارم. همانطور که پیش از این هم گفته‌ام اگر چه این اقدام تاکنون صورت نگرفته اما بخش نخستین تحویل این سیستم آماده است و تاریخ تحویل هم بعدا اعلام خواهد شد اما تاریخ دریافت آنها مشخص نیست.»

با این حال «سرگئی چمزوف» مدیر اجرایی کارخانه اسلحه‌سازی «روستک» پس از تأخیرهای مکرر در ارسال سامانه پدافند موشکی اس-300، در آخرین موضع‌گیری در این زمینه گفت که سامانه مزبور تا انتهای سال جاری میلادی یعنی حداکثر تا 10 دی ماه 1395، برای خریدار ایرانی ارسال خواهد شد.

روسیه در حال حاضر مدل‌های پیشرفته‌تری از سامانه پدافند موشکی اس-300 را طراحی و بکارگیری کرده ولی آنطور که چمزوف می‌گوید، ایران تا پایان سال جاری میلادی همان مدلی را که ابتدا سفارش داده بود یعنی مدل PMU-1 را تحویل خواهد گرفت.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد