سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

رشد ۱۰۰در صدی عوارض شهری در اهواز

شورای شهر کرمانشاه

شناسهٔ خبر: 3575284 -
اهواز - در صد و بیست و پنجمین جلسه شورای شهر اهواز موضوع مهم رشد صد در صدی عوارض در این شهر توسط اعضای شورا مطرح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در یک صد و بیست و پنجمین جلسه شورای شهر اهواز که عصر دوشنبه برگزار شد، لوایح بودجه سال ٩٥ این شورا، پیشنهاد تعدیل بهای خدمات کارشناسی سازمان آتش نشانی عمومی و ایرادات وارده از سوی حسابرس سازمان ها در خصوص تفریغ بودجه سازمان های وابسته به شهرداری  مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده کارگران سازمان اتوبوس رانی با حضور در این جلسه عنوان کرد: ٢٦ نفر از کارگران این سازمان که در سال جاری بر اساس قراردادی که با شهرداری و سازمان تامین اجتماعی بسته اند باید مبلغ ٢٥٠ میلیون تومان بابت مستمری بازنشستگی دریافت می کردند که تا کنون این امر محقق نشده است و در صورتی که این مبلغ تامین نشود بر اساس مقررات جدید در سال ٩٥ دیگر قابل دریافت نیست. 

منوچهر نوشادی نماینده شهرداری در شورای شهر اهواز نیز در این خصوص عنوان کرد: به طور حتم در صورتی که مبلغ مورد نظر تامین گردد این مبلغ طی سه روز آینده پرداخت خواهد شد. تلاش بسیاری برای انجام این کار در سال جاری در حال انجام گرفتن است. 

در ادامه جلسه ایرادات فرمانداری اهواز در خصوص عوارض بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهر مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس این ایرادات شوراهای اسلامی شهر باید در هنگام کاهش و یا افزایش عوارض این چنینی به موارد مهمی همچنین رعایت تناسب بین میزان عوارض و تولیدات و تاثیرات محیطی در هر منطقه در چارچوب برنامه پنج ساله دولت توجه شود.

ایرادات فرمانداری اهواز خارج از زمان مقرر به شورای اسلامی شهر ارسال شده و به همین دلیل در جواب این ایرادات یک نامه به فرمانداری ارسال شد. 

حسین حیدری در این خصوص عنوان کرد: افزایش و کاهش نرخ عوارض در زمینه های مختلف دستاویزی برای رد لایحه های شورا از سوی فرمانداری اهواز شده است. 

علی ناصری عضو شورای شهر اهواز با اشاره به مسئله دستفروشان هسته مرکزی شهر عنوان کرد: شائبه هایی ایجاد شده که به دلیل نزدیکی به پایان دوره چهارم شورای شهر برخی اعضا به دلیل ترس از ریزش آرا در دور بعد از این مسئله چشم پوشی می کنند. مردم از این مسئله بسیار نگران هستند. 

سبز علی دیگر عضو شورا در این خصوص گفت: شورای شهر به وظیفه خود در این زمینه عمل کرده و این مسئله تنها با حضور قوه قهریه انجام پذیر است. در سال جاری حدود دو میلیارد تومان به نیروی انتظامی اهواز از سوی شورا کمک صورت گرفته که انتظار می رود در این زمنیه نقش پررنگ تری ایفا کند. 

جان علی خورشیدی نیز در این زمینه گفت: بر اساس مصوبه شورای تامین استان در این خصوص روز دوازدهم اسفندماه آخرین مهلت برای جمع آوری دست فروشان از هسته مرکزی شهر بوده که به دلیل درگیری برخی مسئولان با انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری این مسئله به مدت یک هفته به تعویق افتاد.

وی افزود: در شورای تامین نفع دست فروشان و کسبه محل مورد بررسی قراره گرفته و استقرار دست فروشان به مکانی دیگر به زودی انجام خواهد گرفت. 

در ادامه جلسه حسین حیدری در خصوص لایحه بودجه سال نود و پنج عنوان کرد: مبلغ این بودجه در سال جاری دو میلیارد تومان است. این لایحه با موافقت اعضای شورا به تصویب رسید.

آذر زمان پور عضو شورای شهر در خصوص پیشنهاد تعدیل بهای خدمات کارشناسی سازمان آتش نشانی عمومی عنوان کرد: از زمان شروع به کار شورای اسلامی شهر اهواز عوارض مربوط به مردم رشد صد در صدی داشته است. 

جمشید سلحشور نیز در این زمینه گفت: سازمان آتش نشانی بسیار مهم است و دولت و شهرداری باید در این خصوص وارد عمل شوند. شورای شهر به جای اینکه هفتصد میلیون تومان برای خرید خودرو به دادگستری اختصاص دهد نصف این میزان را به سازمان مهم آتش نشانی اختصاص دهد. 

اسکندر زنگه نیز افزود: در صورتی که برآورد شود طی دو سال گذشته همه عوارض مختلف در سطح شهر پنج برابر افزایش یافته است. وظیفه سازمان آتش نشانی ایمنی است و دریافت این میزان هزینه مناسب نیست. این لایحه با موافقت اعضای شورا به کمیسیون مربوطه برگشت داده شد. 

هوشنگ شیرمردی با اشاره به لزوم بررسی حسابرس سازمان ها در خصوص تفریق بردجه سازمان های وابسته به شهرداری عنوان کرد: بر اساس قانون، شهرداری موظف است تا هر شش ماه یک بار گزارشی در خصوص صورت جامع درآمد و هزینه شهرداری ارائه دهد که متاسفانه شهردار به این بند قانون توجهی نمی کند.

وی افزود: شهردار اهواز نه تنها به این قانون توجهی نمی کند بلکه در برابر پرسش های اعضا نیز واکنشی نشان نمی دهد. 

منوچهر نوشادی در این زمینه اظهار کرد: شهرداری هیچ گونه دلیلی برای پنهان کاری ندارد و در هر سال یک بار گزارش کاملی در این خصوص ارائه می دهد. 

در انتهای جلسه سه لایحه خارج از دستور کار علی رغم مخالفت برخی اعضا مورد بررسی قرار گرفت. اولین لایحه در خصوص قرارداد سرمایه گزاری و مشارکت احداث پروژه تجاری هتل و پارکینگ امید کارون است. سهم آورده شهرداری در این پروژه ٧٧ میلیارد تومان است. 

شرکت امید کارون زیر مجموعه ستاد احیای فرمان امام خمینی (ره) در خوزستان است و این پروژه در قالب سه فاز احداث خواهد شد. 

شهرداری در این پروژه بیست درصد و شرکت امید نیز هشتاد درصد سهم دارد. فاز اولیه این پروژه نیز نیازمند ٣٣٠ میلیارد تومان است. اعضای شورا با قراداد موجود در این خصوص موافقت کردند. 

در ادامه جلسه لایحه اختصاص پنج میلیارد تومان اعتبار به هشت پیمانکار در سیستم شهرداری که با حضور شهردار اهواز مورد بررسی قرار گرفت با موافقت اکثریت اعضا به تصویب رسید. 

در انتهای جلسه با برگزاری انتخابات حسین حیدری و احمد باورصاد به عنوان اعضای شورا در سازمان فرهنگی ورزشی انتخاب شدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد