سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

کارشناس مرکز بهداشت خوزستان:یک سوم حوادث چهارشنبه آخر سال متعلق به دانش آموزان است

اهواز – ایرنا – یک کارشناس پیشگیری سوانح مرکز بهداشت خوزستان گفت: یک سوم حوادث چهارشنبه آخر سال توسط دانش آموزان رخ می دهد از این رو آموزش این قشر در کاهش سوانح چهارشنبه آخر سال بسیار موثر است.

به گزارش ایرنا محمد قمیشی سه شنبه در آیین نمادین چهارشنبه آخر سال که با حضور تعدادی از مسئولان استانی در دبیرستان نمونه دولتی نورا اهواز اجرا شد بیان کرد: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی دانش آموزان در خصوص چهارشنبه آخر سال و سوانحی که ممکن است در این روز رخ دهد می تواند عاملی برای آموزش خانواده ها و کاهش سوانح در این روز باشد.
وی گفت: بیشترین نقاطی از بدن که در روز چهارشنبه آخر سال بر اثر سانحه صدمه خواهد دید دست، پا و صورت به ویژه چشم است.
قمیشی اظهار کرد: فرهنگ چهارشنبه آخر سال در فرهنگ ایران نشان دهنده پاکدامنی است؛در زمان گذشته این فرهنگ علائم و نشانه های بسیار خوب و ارزشمندی از جمله آیین گلاب پاشی و دید و بازدید بزرگان فامیل بوده است.
کارشناس پیشگیری سوانح مرکز بهداشت خوزستان

 افزود: در چند سال اخیر استفاده از ترقه ها و بمب های دستی در روز چهارشنبه آخر سال خسارت مالی و جانی را در پی داشته است.
وی عنوان کرد: در چهارشنبه آخر سال پارسال در کشور 10 نفر فوت کردند و 30 مورد سوختگی گزارش شد که خوشبختانه در خوزستان مورد فوتی و سوختگی در این روز گزارش نشد.
قمیشی اضافه کرد: شعال امسال روز چهارشنبه آخر سال ' چهارشنبه سوری ایمنی با رعایت حال همدیگر ' نامگذاری شده است.
یک کارشناس سازمان آتش نشانی اهواز نیز در این آیین بیان کرد: صدماتی که در چهارشنبه آخر سال به فرد وارد می شود قابل جبران نیست ، هزینه درمان سوختگی از 20 میلیون ریال به بالا است.
حمید ادیب فر گفت: صدمه دیدن تنها به لحاظ جسمانی برای فرد ایجاد مشکل نمی کند بلکه به لحاظ روحی نیز به فردصدماتی وارد می کند.

وی افزود: برای جلوگیری از حادثه در روز چهارشنبه آخر سال باید فرهنگ سازی انجام شود تا در این ایام با سانحه و حادثه روبه رو نشویم.
در این آیین ماموران آتش نشانی به صورت نمادین آتش را در مدرسه روشن کرد و نحوه خاموش کردن آتش توسط کپسول مهار آتش را به دانش آموزان یاد دادند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد