سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اندیمشک ،از باغ های انار منگره تا دریاچه های کرخه و دز

اندیمشک - ایرنا - اندیمشک شهر باغ های انار منگره با وجود پادگان دوکوهه و یادمان های دفاع مقدس و نیز سد کرخه بزرگترین سد خاکی خاورمیانه در ایام نوروز میزبان صدها هزار مسافر و کاروان راهیان نور از نقاط مختلف کشور می باشد.

به گزارش ایرنا شهرستان اندیمشک به عنوان محل تلاقی و حلقه اتصال چند استان در جنوب غربی ایران ، در شمال خوزستان و نزدیک دامنه های زاگرس، از شمال به استان لرستان ، غرب به استان ایلام ، جنوب به شوش و از شرق و جنوب شرق به شهر دزفول راه دارد.
عبور جاده ترانزیتی و احداث آزاد راه پل زال ، اندیمشک بر اهمیت این منطقه افزوده و تردد مسافران نوروزی و کاروان راهیان نور به شهر لاله های سرخ را ایمن کرده است.
بارش باران و شگفتی های ناشی از نزولات آسمانی این روزها بر زیبایی های اندیمشک افزوده است.
شهرستان اندیمشک دارای موقعیتی ویژه، زمین های کشاورزی حاصلخیز ، معادن نفت، گاز ، سیلیس، گچ، ماسه، آهک و سنگ آهن و خط آهن سراسری است که خوزستان را به مرکز و شمال شرق ایران متصل می کند.
عطر شهدای گمنام در شهرهای اندیمشک،بیدروبه،حسینیه و آزادی بر فضای معنوی این شهرستان افزوده است.
سدهای بزرگی چون سد دز در فاصله 20 کیلومتری شمال شرقی اندیمشک و سد کرخه نیز در فاصله 22 کیلومتری غرب اندیمشک اهمیت و جایگاه این شهرستان را در شمال خوزستان دو چندان کرده است.
سدهای کرخه و دز به عنوان جاذبه های دیدنی اندیمشک هر ساله در ایام نوروز میزبان مسافران و کاروان های راهیان نور از سراسر کشور می باشند.
ایستگاه راه آهن اندیمشک یکی از مهمترین ایستگاه های راه آهن در ایران می باشد که یادآور دلاوری مردم ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس است.
از آثار تاریخی، باستانی و گردشگری اندیمشک می توان به خرابه های شهر ساسانی لور، پل صیحه، بقعه شاهزاده احمد در مازو، قلعه رزه و ویرانه های شهر ایلامی زعفران دشت در منگره، سد دز یکی از مهمترین سدهای خاورمیانه و سد کرخه به عنوان بزرگترین سد خاکی خاورمیانه اشاره کرد.
جاذبه های طبیعی،گردشی و تفریحی این شهرستان از جمله دهستان منگره با باغ های انار در ایام نوروز میزبان صدها هزار مسافر از سراسر کشور می باشند.
حمیدرضا گودرزی فرماندار اندیمشک گفت:16کمیته نوروزی در شهرستان به منظور استقبال شایسته از میهمانان نوروزی و راهیان نور تشکیل شده است.
وی افزود:این کمیته ها متناسب با نیاز مسافران خدمت رسانی کرده و علاوه بر راهنمایی مسافران امکانات مورد نیاز را نیز برای آنان تامین می کنند.
فرماندار اندیمشک همچنین از تامین امنیت مسافران نوروزی در این شهرستان خبر داد و گفت: امکانات درمانی و بهداشتی نیز برای حوادث احتمالی و کمک به بیماران پیش بینی شده است.
محمد صادقی رییس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری اندیمشک نیز گفت: با برگزاری حلسات متعدد تمهیدات لازم برای راهنمایی مسافران فراهم شده است.
وی افزود:بیش از چهار هزار مسافر نوروزی پارسال روزانه از جاذبه های گردشگری ، تاریخی ،تفریحی و باغ های منگره در بخش الوار گرمسیری دیدن کردند.
مدیر آموزش و پرورش اندیمشک هم گفت:با فعالیت ستاد اسکان میهمانان نوروزی 41 آموزشگاه با 350 کلاس درس برای اسکان همکاران فرهنگی و میهمانان نوروزی در این شهرستان آماده و تجهیز شده است.
وی افزود: از این تعداد 16 آموزشگاه درجه یک و 25 آموزشگاه نیز درجه 2 می باشند.
پارسال 14 هزار و 449 نفر در مدارس طرح اسکان نوروزی این شهرستان اقامت کردند.
برای اسکان مسافران در مناطق مختلف اندیمشک کمپ های موقت شهرداری برپا شده و ایستگاههای پلیس نیز امنیت مسافران را بر عهده دارند.
عبدالرحیم رشیدی پور رییس اداره راه و شهرسازی اندیمشک نیز گفت:در راستای امنیت جاده ها ، روشنایی جاده های سراسری این شهرستان تامین شده است.
شهرستان اندیمشک با 170 هزار نفر جمعیت در شمال استان خوزستان واقع است.
از اسفند 93 تا پایان فروردین 94 افزون بر 2 میلیون مسافر و کاروان راهیان نور از طریق اندیمشک وارد استان خوزستان شدند.
7281/6068

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد