سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

شش راه تغییر جهان

دراین دنیای پراز وحشت و تروریسم و خبرهایی که هرروز بدتر میشوند، باید یادمان باشد که آنچه مهم است عشق ورزیدن و دوست داشتن است. دردنیایی که نابودی درختان، کشتن حیوانات و نابودی زمین به عادت تبدیل شده است، قدرتی نیاز است که با بدی ها مقابله کند و چه قدرتی بالاتر از رفتارهای ساده ی مهربانانه ی ما؟
 

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net


راه های زیادی برای تبدیل کردن این دنیا به جای بهتری وجود دارد، ما شش تا از این راه ها را برایتان انتخاب کرده ایم:

۱. به افراد بیخانمان کمک کنید.

“ما زندگیمان را با چیزهایی که به دست آورده ایم میسازیم، ولی میتوانیم با بخشش زندگی ایجاد کنیم.”وینستون چرچیل

اگر زندگی خوبی دارید، اگر خانواده ی خوب، درآمد خوب و سقفی بالای سرتان دارید، یاد افرادی که این چیزها را ندارند باشید. شما داستان زندگی آنها را نمیدانید. فقط میدانید که آنها فرقی با انسان های دیگر ندارند، فقط موقعیت و شانس کمتری در زندگی داشته اند. میتوانید از پتو و غذای گرم رساندن به افراد بیخانمان و میوه و لباس دادن به کودکان کار شروع کنید.

۲. رفتارهای ساده ی مهربانانه انجام دهید.

“مهربانی زبانی است که ناشنوایان آنرا میشنوند و نابینایان میبینند” مارک تواین

با کمک کردن به همسایه ی پیرتان چیزی از شما کم نمیشود و یک روز خوشحالی نصیب او میشود. از فردا سعی کنید روزی یک رفتار مهربانانه(هرچیزی که خودتان فکر میکنید) انجام دهید. مهربانی خیلی زود پخش میشود.

۳. به حیوانات بی پناه کمک کنید.

“قلب یک انسان را میتوان از رفتارش با حیوانات قضاوت کرد”کانت

اگر میتوانید یک سگ یا گربه ی بی پناه را به خانه بیاورید.این حیوانات عشقی به شما میدهند که بسیار پاک و خالصانه است. حتی اگر نمیتوانید، برایشان در فصل سرماخانه های کوچکی در پارک ها یا پارکنیگ و حیاط بسازید. یادتان باشد موجودی که از سرما یا گرسنگی میمیرد مثل ما درد و رنج و سرما را حس میکند، فقط نمیتواند به زبان بیاورد.

همچنین میتوانید به حیوانات خیابانی غذا دهید یا به پناهگاه های حیوانات کمک کنید.

۴. خودتان را دوست داشته باشید.

اگر خودتان را دوست نداشته باشید، نمیتوانید دیگران را دوست بدارید. به خودتان اعتماد کنید و احترام بگذارید. آنوقت میتوانید بیرون از خودتان تغییر ایجاد کنید.

۵. فعالیت های اجتماعی را حمایت کنید.

یک دست صدا ندارد. اگر میخواهید دنیا را تغییر دهید باید با دیگران متحد باشید. از محله تان شروع کنید. میتوانید برای افراد بیخانمان محله تان غذا جمع آوری کنید. میتوانید فعالیت های خیرخواهانه ی زیادی با کمک افراد محله تان بکنید.

۶. تنفر را دور بریزید.

افراد زیادی وجود دارند که دوستشان نداریم، حتی ممکن است ازشان متنفر باشیم ولی خوب است هرازگاهی ازخودمان بپرسیم: چرا باید انرژی و فکرم را صرف تنفر از کسی کنم که تنفر من هیچ آسیبی برای او ندارد؟ افراد منفی را از زندگیتان دور کنید و دنبال دوست داشتن باشید. به دور و برتان نگاه کنید، عشق همه جا وجود دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد