سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

کیهان بازهم گاف داد؛

عبدالعزیز الهندی رئیس دفتر خبرگزاری سعودی در واشنگتن در صفحه ی توییتر خود، خبر مربوط به مفتی اعظم سعودی را تکذیب کرد.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خبرگزاری سعودی خبر «درخواست مفتی آل سعود برای رای ندادن به آیات جنتی، مصباح و یزدی» را تکذیب کرد

عبدالعزیز الهندی رئیس دفتر خبرگزاری سعودی در واشنگتن در صفحه ی توییتر خود، خبر مربوط به سخنان مفتی اعظم سعودی علیه برخی از کاندیداهای انتخابات خبرگان ایران را تکذیب کرد.

به گزارش خبرنگار «انتخاب»، الهندی گفت که خبری که در رسانه های ایران تحت عنوان «مفتی اعظم دربار آل سعود‌: مردم ایران به جنتی، مصباح و یزدی رای ندهند!» منتشر شده، واقعیت ندارد.براساس این گزارش، در سایت عبدالعزیز محمد آل‌الشیخ مفتی وهابی عربستان نیز چنین سخنانی به هیچ وجه وجود ندارد.
منبع اصلی منتشر کننده این خبر، یک سایت مسیحی لبنانی دست چندمی به نام «النشره» است که در متن خبر خود اشاره نکرده بود که این خبر از کجا تهیه شده است.
لازم به ذکر است، برخی از رسانه های ایران از جمله کیهان خبری در مورد سخنان مفتی وهابی آل سعود علیه آیات مصباح، جنتی و یزدی منتشر کرده و جنجال تخریبی بسیاری در مورد برخی لیست های انتخاباتی در کشور به راه انداخته اند.در این خیر غیر مستند آمده است: عبدالعزیز محمد آل‌الشیخ مفتی وهابی عربستان از مردم ایران خواست به آیات جنتی، مصباح یزدی و محمد یزدی در انتخابات پیش روی خبرگان رهبری رأی ندهند.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناوگروه ما هم‌اکنون در سواحل تانزانیا قرار دارد و طی یکی، دو روز آینده در بندر دارالسلام پهلو می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه دیدار با معاون عملیات نیروی دریایی ارتش هند و هیأت همراه که صبح امروز برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ناوگروه نیروی دریایی ارتش اکنون در سواحل تانزانیا حضور دارد و طی یکی‌، ‌دو روز آینده در بندر دارالسلام این کشور پهلو می‌گیرد.

وی افزود: اقیانوس هند برای جهان و جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت است و امنیت آن نیز برای ما و جهان بسیار مهم است، لذا ما اعلام کرده‌ایم که توانمندیم، امنیت را در شمال اقیانوس هند برگزار کنیم و اجازه ندهیم هیچ‌گونه ناامنی به وجود بیاید.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: ما می‌توانیم توان رزمی خود را به‌قدری بالا ببریم که با هر تهدید در این منطقه مقابله کنیم.

وی با اشاره به دیدار امروز خود گفت: در این دیدار موضوعاتی پیرامون برقراری امینت در شمال اقیانوس هند مطرح شد و در این راستا لازم است برنامه‌های متعددی با نیروی دریایی هند داشته باشیم.
سیاری افزود: همچنین در مورد بازدید ناوگروه‌های دو کشور از یکدیگر صحبت شد و قرار است ناوگروه هند اردیبهشت‌ماه از بندرعباس بازدید کند.
وی تأکید کرد: ما همچنین رزمایش‌های کوتاه مدتی با ارتش هند خواهیم داشت و به دنبال برگزاری رزمایش‌های تاکتیکی، وسیع، گسترده و امداد و نجات با هند هستیم.
سیاری در پایان اظهار داشت: همچنین در بحث ساخت و تعامل فنی نیز موضوعاتی مطرح شد و این هیأت هندی از کارخانجات نیروی دریایی در بندرعباس بازدید کردند.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سناتور ارشد آمریکایی گفت که وی در حال آماده کردن درخواست مجدد خود از پنتاگون برای اطلاعات بیشتر درباره ملوانان بازداشتی توسط ایران است.

به گزارش انتخاب به نقل از واشنگتن اگزامینر، جان مک کین سناتور آمریکایی روز چهارشنبه در سخنانی تاکید کرد که در حال آماده کردن درخواست مجدد خود از پنتاگون برای دریافت اطلاعات بیشتری درباره سربازان بازداشتی آمریکایی توسط ایران است.

این در شرایطی است که وزارت دفاع آمریکا به درخواست قبلی مک کین هیچ پاسخی نداده است. جان مک کین پیش از این گفته بود: اگر دولت اوباما تا اول مارس نتایج تحقیقات خود درباره حادثه بازداشت نظامیان آمریکایی را ارائه ندهد، 10 سرباز نظامی را برای ادای شهادت در خصوص بازداشت کوتاه مدت خود در ایران، احضار خواهد کرد.
سربازان آمریکایی چندی قبل، پس از ورود به آبهای سرزمینی ایران، توسط نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به طور موقت بازداشت شدند.

دولت اوباما اعلام کرده است که آزادی سریع سربازان آمریکایی نشانگر قدرت دیپلماسی بوده است. از 15 فوریه تاکنون که مک کین درخواست اولیه خود را مطرح کرده، هیچ پاسخی از پنتاگون دریافت نکرده است.
مک کین در ادامه تصریح کرد: ما می خواهیم درخواست دیگری را تا پایان هفته جاری ارائه کنیم و آنگاه منتظر پاسخ آنها خواهیم ماند.

پیتر کوک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در پاسخ به این سئوال که آیا پنتاگون می تواند تا ضرب الاجل تعیین شده اول مارس توسط مک کین اطلاعات لازم را ارائه دهد، گفت: تحقیقات در اختیار نیروی دریایی است و نمی توان در این زمینه عجله کرد.
سخنگوی نیروی دریایی آمریکا نیز هفته گذشته تاکید کرد: وی نمی تواند تاریخ دقیقی را برای تکمیل تحقیقات از سربازان بازداشت شده اعلام کند.
ویلیام مارکس گفت: تحقیق درباره این حادثه همچنان ادامه دارد و این مهم است که اجازه دهیم روند تحقیقات به طور دقیق و مناسبی انجام شود.
منبع: تسنیم
معارضان سوری می‌گویند که فعلاً 2 هفته به آتش‌بس مورد توافق آمریکا و روسیه احترام خواهند گذاشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کمیته عالی مذاکرات که خود را نماینده اصلی معارضان سوری می‌نامد، می‌گوید 2 هفته به آتش‌بس ابتکاری مسکو-واشنگتن، پایبند خواهد ماند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، این کمیته اعلام کرده که ماهیت آتش‌بس را موقت می‌داند و به مدت 2 هفته برای ارزیابی میزان پایبندی طرف مقابل (ارتش سوریه) به آتش‌بس، دست از سلاح می‌کشد.

آتش‌بس حاصل مذاکرات مستقیم آمریکا-روسیه از بناست از شنبه آینده در سوریه آغاز شود.

هنوز چند روز مانده به شروع آتش‌بس، آمریکا از آماده بودن پلان B برای مقابله با نقض احتمالی آتش‌بس از سوی روس‌ها و ارتش سوریه خبر داده است.
منبع: فارس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون وزیر خارجه روسیه ضمن تاکید بر لزوم همکاری میان کشورش و آمریکا در زمینه اجرای قرارداد آتش بس در سوریه، نسبت به طرح احتمالی نظامی جایگزین واشنگتن در سوریه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایتارتاس، وزارت خارجه روسیه نسبت به طرح نظامی احتمالی  آمریکا در سوریه و در صورت شکست روند صلح در این کشور ابراز نگرانی کرده است.

«میخائیل بوگدانوف»، معاون وزیر خارجه روسیه با اعلام این خبر گفت: اظهارات آمریکا در مورد به کار بردن طرح نظامی جایگزین در سوریه نگران کننده است و ما هیچ اطلاعی از محتوای این طرح نداریم.

وی گفت: فعلا باید همه تلاش خود را در اجرای توافق آتش بس به دست آمده متمرکز کنیم. هنوز، زمینه های امیدوار کننده زیادی وجود دارد. این آتش بس، در صورت اجرایی شدن، نمونه ای از همکاری مشترک جامعه جهانی با یکدیگر است.

«بوگدانوف» ضمن ابراز خرسندی از توافق انجام شده میان آمریکا و روسیه، از انجام همکاری های مهم روسیه با دمشق خبر داد و گفت: انتظار می رود آمریکا نیز اقدامات مهمی در گفتگو با دیگر طرف های درگیر انجام دهد.

کاربرد نوکیا 105 برای داعشی ها/ داعش بمب های خود را از کجا تهیه می کند؟

بسیج پرس - کارشناسان سازمان بریتانیایی (Conflict Armament Research) معتقدند داعش بخش بزرگی از مواد و اجزای لازم برای ساخت بمب های خود را از 20 کشور از جمله ترکیه و امریکا خریداری می کنند.


کاربرد نوکیا 105 برای داعشی ها/ داعش بمب های خود را از کجا تهیه می کند؟

به گزارش بسیج پرس؛ تهیه کنندگان گزارش سازمان بریتانیایی بیش از 700  ماده  پیدا شده در کارخانه های تولید مواد منفجره  داعش و همچنین بمب های منفجر نشده را مورد مطالعه قرار داده و به این نتیجه رسیده اند که بخش اعظم مواد شیمیایی و چاشنی ها با استفاده از اجزای خریداری شده در ترکیه و عراق ساخته می شوند. نیترات آمونیوم بیشتر از مواد دیگر به کار برده می شود.به عقیده کارشناسان بریتانیایی دلیل اصلی خریداری بخش بزرگی از مواد و اجزای  لازم برای ساخت بمب در عراق و ترکیه نزدیکی این کشورها به مواضع داعش است.طبق گزارش سازمان بریتانیایی Conflict Armament Research، داعشی ها مواد لازم برای ساخت سلاح  را در بیش از 20 کشور از جمله امریکا و ژاپن خریداری می کنند اما احتمالا مقامات این کشورها به دلیل زنجیره طولانی شرکت های فروشنده از هدف نهایی استفاده از این مواد خبر ندارند.

علاوه بر این در گزارش منتشره گفته می شود داعشی ها مقدار زیادی اسلحه و ساز و برگ نظامی از جمله مسلسل های سنگین، خمپاره انداز ها و جیپ های زرهی ساخت امریکا را در پایگاه های نظامی سوریه و عراق به غنیمت گرفته اند.ضمنا خاطرنشان می شود که گروه تکفیری داعش در بیشترین موارد از گوشی ارزان قیمت "نوکیا 105"برای انفجار بمب از راه دور استفاده می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد