سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

توزیع چوب شورو برنج هندی وماسک رایگان/جناب‌خان وسط معرکه انتخابات

تبلیغات رسمی انتخابات مجلس و خبرگان رهبری

شناسهٔ خبر: 3564491 -
اهواز – فضای تبلیغاتی انتخابات امسال با وجود شبکه های اجتماعی، افراد بیشتری از مردم را درگیر خود کرده و در این بین برخی حاشیه‌ها، بسیار جالب توجه هستند.

خبرگزاری مهر – گروه استانها: یک هفته فرصت تبلیغات نامزدهای انتخاباتی، حال و هوای خاصی را این روزها به شهرهای مختلف کشور بخشیده و نامزدهای انتخاباتی و هواداران آنها از هر ترفندی که از مدتها قبل برنامه ریزی کرده بودند برای جلب آرای بیشتر مردم استفاده می کنند که البته در این میان برخی راه اخلاق و مردمداری را در پیش گرفته اند و برخی راه های غیراخلاقی و تخریب رقیب را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده اند.

بداخلاقی های مجازی

تفاوت اساسی انتخابات این دوره با دوره های قبل را باید در ظهور و گسترش شبکه های اجتماعی دانست. متاسفانه در این شبکه ها، حجم تخریب نامزدهای انتخاباتی همه مرزهای اخلاقی را درنوردیده و گاه مشاهده می شود اخباری به صورت کاملا دروغ به مردم در این شبکه ها داده می شود که متاسفانه اثر خود را در بین رای دهندگان می گذارد و باعث ایجاد موج تخریب عظیمی علیه نامزد مورد نظر می شود. تا در نهایت بگوییم در این انتخابات شاید نامزد مورد نظرشان رای بیاورد یا اینکه نامزدی که با آنها اختلاف دارد، رای نیاورد ولی بی شک آنها اخلاق را باختند و در این میان افراد بی شماری را می توان معرفی کرد که در این مسیر بی اخلاقی حرکت می کنند.

نسبت دادن برخی اخبار غیر واقعی، حمایت نامزدی از نامزدی دیگر، انصراف برخی نامزدها، تائید صلاحیت برخی ردصلاحیت شده ها، کارهای گرافیکی جعلی، ارائه لیست های غیرواقعی و نقل قول های جنجالی از جمله این موارد است.

خاک باز هم آمد

در هفته تبلیغات مجلس شورای اسلامی، تقریبا شهرهای مختلف خوزستان هر روز با پدیده گرد و غبار مواجه بودند و این امر بهانه خوبی بود تا هجمه های فراوانی علیه نماینده های فعلی خوزستان در مجلس به علت ناتوانی در مهار این پدیده صورت بگیرد. افراد بی شماری که شاید عضو ستادهای نامزدهای رقیب هم بودند از مردم خواستند به نمایندگان فعلی رای ندهند.

البته خاک و طوفان گرد و غبار خسارت هایی هم به برخی ستادهای نامزدهای انتخاباتی زد و حتی ستاد مرکزی یکی از نامزدهای انتخاباتی در اهواز کاملا از بین رفت و پایه های نصب شده آن فرو ریخت و آنها مجبور شدند به محلی دیگر نقل مکان کنند. برخی برنامه های نامزدها در فضای باز نیز در این مدت به دلیل شدت ریزگردها لغو شد یا به مکان و زمان دیگری موکول شد.

توزیع ماسک رایگان از سوی چند ستاد انتخاباتی هم از جمله کارهای تبلغاتی برخی نامزدها در بعضی شهرهای خوزستان بود. برخی نامزدها هم از ریزگردها پلی برای جمع کردن رای با ارائه برخی برنامه ها برای حل مشکل ریزگردها در خوزستان ساختند. حضور بدون ماسک نامزدها و تبلیغات ستادهای انتخباتی آنها در شبکه های اجتماعی که مثلا فلانی از جنس مردم است و بدون ماسک در مجامع حضور می یابد هم از دیگر حاشیه های انتخاباتی بود.

غوغای درختان قطع شده

انتشار عکسی از قطع شدن سه درخت در کنار ستاد انتخاباتی یکی از نامزدهای انتخاباتی در اهواز به علت دیده شدن بنرها و تصاویر نصب شده، موجی از اعتراض را در شبکه های اجتماعی راه انداخت و فعالان زیست محیطی به شدت نسبت به این مسئله واکنش نشان دادند هر چند ستاد نامزدی که این اتفاق روبروی یکی از ستادهایش  رخ داد با انتشار بیانیه ای، بروز این اتقاق را بدون اطلاع ستاد مرکزی و شخص نامزد انتخاباتی دانست و قول پیگیری موضوع را داد. شهرداری منطقه هم گفت با خاطیان به شدت برخورد می کند.

انصراف های مشکوک

موج انصراف نامزدها در شهرهای مختلف خوزستان از همان لحظه نخست در بین برخی نامزدهای تائید صلاحیت شده آغاز شد. برخی انصرافی ها نیز با حضور در ستادهای انتخاباتی نامزدهای مورد علاقه خود در جمع هواداران آن نامزد، ضمن انصراف، حمایت خود را نیز اعلام می کردند حالا بماند اینکه بعضی از انصرافی ها از بیش از یک نامزد اعلام حمایت کردند. همچنین نامزدهای رد صلاحیت شده که توانسته بودند هوادارانی را با خود همراه کنند نیز بعد از نا امیدی از تائید شدن از سوی شورای نگهبان، حضور گرمی در ستادهای انتخاباتی نامزدهای همفکر خود دارند و از آنها اعلام حمایت کردند. حتی برخی ها ستادهای انتخاباتی خود را نیز در اختیار دوستان همفکر خود قرار دادند.

راه افتادن کاروان های شادی خودرویی هم از نکات تاسف بار انتخابات در اهواز و سایر شهرهای خوزستان است. متاسفانه اغلب نامزدها اقدام به راه اندازی کارناوال های شادی در خیابان ها می کنند که به غیر از ایجاد مزاحمت برای مردم، آلودگی صوتی، راه بندان، ترافیک و... حرمت ایام فاطمیه را نیز نگه نداشتند.

توزیع برنج هندی

برخی از نامزدهای انتخاباتی که به علت عملکرد نادرست خود قافیه را در کسب اعتماد مردمی باخته بودند اقدام به توزیع برنج هندی در بین برخی مردم به خصوص روستائیان کردند تا شاید دل آنها را به دست بیاروند. همچنین برخی از این افراد به بسیاری از تیم های ورزشی، لباس ورزشی هدیه دادند. حتی کمک های مالی هم به برخی افراد انجام شد. واقعا سئوال اساسی این است که این افراد این همه پول را از کجا تامین کرده اند؟ این در حالی است که مردم خوزستان به یک بلوغ سیاسی دست یافته اند و مثل سابق اسیر این ترفندهای کثیف نمی شوند.

جناب خان و احلام هم وارد معرکه شدند

جناب خان عروسک آبادانی معروف برنامه تلویزیونی خنداوانه نیز از حضور در عرصه انتخاباتی بی نصیب نبود به گونه ای که یکی از نامزدها انتخاباتی در آبادان با ساختن برخی استیکرهای شبکه های اجتماعی این جمله را به نقل از جناب خان نوشته بود که «من و احلام به ... رای می دهیم». این استیکرها با استقبال بالایی در آبادان مواجه شده است.

اعضای ستاد یکی از نامزدهای انتخاباتی اهواز در مدت انتخابات، یک خیابان را برای اجرای میتینگ انتخاباتی مسدود کردند که با همکاری نیروی انتظامی با آنها برخورد شد. طبق اعلام رسمی فرمانداری اهواز، تاکنون دو سه مورد از ستادهای انتخاباتی نامزدهای مجلس بابت راه انداختن کاروان های تبلیغاتی تذکر گرفته اند.

توزیع چوب شور

یکی از نامزدهای انتخاباتی در آبادان در اقدامی جالب همراه با توزیع بروشورهای انتخاباتی خود، بسته های چوب شور هم به مردم می داد و با این کار قصد جلب آرای مردم را داشت.

یکی از بی اخلاقی های صورت گرفته در شهرهای مختلف خوزستان، چسباندن پوسترهای نامزدها انتخاباتی روی در و دیوار خانه های مردم بوده که در اغلب موارد باعث خدشه دار کردن در یا دیوارهای کاشی کاری، سنگ کاری یا دارای نمای زیبای خانه های مردم شده است. مردم در این خصوص نمی دانند گله و اعتراض خود را به کجا ببرند ولی به نظر می رسد برخی نامزدهای انتخاباتی نظارت مناسبی روی عملکرد اعضای ستادهای انتخاباتی خود ندارند و آنها باعث ریزش آرای آنها شده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد