سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

وقتی نجوای باران نمی‌آید

خوزستان در سمفونی ترسناک خاک/ گرد بادیگارد کارون می‌شود!

این روزها که تبانی عناصر بادی و خاکی بر سر مردمان دیار حماسه خود شیرینی می‌کند، سکوت مسئولان مربوطه در نوع خود بی‌نظیر است.

خبرگزاری فارس: خوزستان در سمفونی ترسناک خاک/ گرد بادیگارد کارون می‌شود!                

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، روزها از آخرین باران و رحمت الهی در استان خوزستان می‌گذرد، با وجود پشت سر گذاشتن‌ سرما و باد، بازهم باران نمی‌بارد.

این‌ روزها بازهم مردم خوزستان در انتظار بارش رحمت الهی هستند تا تنها یار دیرینه دیار غبارآلود بر دل‌های مردم فرود آید و گرد حسرت‌های خفگی ریه‌های فرو خفته در غبار آلود‌ه‌ترین هوایی را که تحمل تنها راه چاره است را چاره‌ای تازه کند.

در روزهایی که «ابتکارات ابتکار» تنها به حرف تبدیل می‌شود و حتی «بانوی سبزپوش» که از ادعاداران حفاظت و دوست‌داری از محیط‌زیست کشور است به خوزستان نمی‌آید و باز هم این مردم خوزستان هستند که غوطه‌ور در خاک نفس می‌کِشند... و فرصت‌ها را زیر غبار و خاک می‌کُشند.

در این‌ روزهایی که حتی باران هم در دیار کارون رخت بر بسته و سایه قهر ابرهای بارانی بر خوزستان فرونشسته، باد پدیده دیگری است که دم و بازدم را با باج‌خواهی خود آسان می‌کند...

باج‌خواهی بادهای گاها شدید رخت رطوبت زمین خوزستان را بر می‌چیند تا که بازهم حسرت زمینی نمناک گریبان و گلوی بغض‌آلود خوزستان را بگیرد و سمفونی باد هم برای تبانی با خاک بدمد و با زمین مرطوب دیار کارون را از رطوبت شرجی و نمناکی خشک کند و یا شاید به اشکالی دیگر با باد، خاک برخیزد، با باد، خاک سفر کند یا با باد، خوزستان همچنان در خاک بنشیند.

این‌ روزها که تبانی عناصر بادی و خاکی بر سر مردمان دیار کارون خودسری می‌کند، سکوت مسئولان مربوطه در نوع خود بی‌نظیر است و مردم خوزستان تنها یک سوال در ذهن دارند؛ کار رئیس سازمان محیط‌زیست چیست؟ به جز اینکه با ژست دفاع از یوز ایرانی جهانی شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد