سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

ضرورت برنامه محیط زیستی برای خوزستان

نامه شبکه‌های محیط‌زیستی خوزستان به ابتکار برای روش منسوخ برداشت نیشکر/ ضرورت برنامه جامع محیط‌زیستی برای خوزستان

نماینده شبکه سازمان‌های مردم‌نهاد محیط‌زیست و منابع طبیعی خوزستان تاکید کرد: دولت باید برای برون‌رفت خوزستان از وضعیت کنونی محیط‌زیست برنامه جامع اجرا کند تا شاهد شرایط مطلوبی برای مردم و محیط‌زیست این استان باشیم.

خبرگزاری فارس: نامه شبکه‌های محیط‌زیستی خوزستان به ابتکار برای روش منسوخ برداشت نیشکر/ ضرورت برنامه جامع محیط‌زیستی برای خوزستان                

هژیر کیانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایذه با اشاره به اینکه بیش از نیم قرن از فعالیت و توسعه شرکت‌های صنعتی نیشکر می‌گذرد اظهار کرد: همچنان مردم شهرهای همجوار این طرح‌ها با مشکلات ناشی از عدم مدیریت صحیح این شرکت‌ها که وابسته به وزارت جهاد کشاورزی هستند مواجه‌اند.

وی افزود: همه‌ ساله با شروع فصل برداشت، شرکت‌های توسعه نیشکر به‌دلیل عدم استفاده از شیوه‌های برداشت صحیح و مکانیزه اقدام به آتش‌زدن مزارع می‌کنند و دوده‌ها و خاکستر ناشی از آن بر سر مردم فرو می‌ریزد.

نماینده شبکه سازمان‌های مردم‌نهاد محیط‌زیست و منابع طبیعی خوزستان با بیان اینکه اگر شرکت‌های توسعه نیشکر سودده و اقتصادی هستند چرا هنوز در لیست صنایع آلاینده خوزستان قرار دارند، خاطرنشان کرد: مدیریت این شرکت‌ها موظف به اصلاح شیوه‌های رایج هستند، چرا که این نوع شیوه‌های برداشت محصول در کشورهای مهد کشت و تولید نیشکر منسوخ شده است.

کیانی با اشاره به زه آب‌ها و شورابه‌های شرکت‌های نیشکر که بدون تصفیه با ورود به تالاب بین‌المللی شادگان معیشت پایدار جوامع محلی را با خطر جدی و حیات تالاب را با یک کابوس مواجه ساخته است تصریح کرد: امیدواریم مسئولان وزارتخانه جهاد کشاورزی و این شرکت‌ها هر چه سریع‌تر تدبیری بیندیشند و این نوع بهره‌برداری از منابع در خوزستان را اصلاح کنند، زیرا معیشت مردم و جامعه بومی تالاب شادگان تضعیف شده است.

این فعال محیط‌زیست گفت: صنایع آلاینده از جمله از آلاینده‌های نفتی، ریزگردها، دوده‌ها و خاکستر نیشکر آسمان آبی خوزستان را تار کرده‌اند و این موضوع در فصول مختلف مردم را با مسائل جدی مواجه کرده است.

کیانی اضافه کرد: دولت باید برای برون‌‌رفت خوزستان از وضعیت موجود محیط‌زیستی یک برنامه جامع تدوین و اجرا کند تا بتوانیم شرایط مطلوبی را برای مردم و محیط‌زیست آن شاهد باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد