سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

بازرسی و برخورد با 490 پاتوق معتادان و 49 شیره کش خانه در اهواز

فرماندار اهواز از بازرسی و برخورد با 490 منزل پاتوق معتادان و  49 شیره کش خانه در این شهرستان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، اسماعیل ارزانی در یازدهمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان در سال جاری که امروز (2 اسفند ماه) برگزار شد، اظهار کرد: بنا بر آخرین آمار، در سال جاری یک هزار و 393 کیلوگرم مواد مخدر از عمده فروشان و 123 کیلوگرم نیز از خرده فروشان مواد مخدر در اهواز کشف و ضبط شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح پاکسازی در مناطق آلوده به مواد مخدر در سطح شهر اهواز افزود: در اهواز منطقه آلوده به مواد مخدر وجود ندارد ولی 10 نقطه آلوده از جمله در کوی رمضان و لشکرآباد شناسایی شده اند.

ارزانی ادامه داد: در راستای پاکسازی نقاط آلوده اهواز، در سال جاری 490 منزل که پاتوق معتادان بوده اند، بازرسی شده است. همچنین 6 کمپ غیرمجاز پلمپ شده اند. در این مدت همچنین با 49 مرکز شیره کش خانه و ساقی های مواد مخدر این اماکن برخورد شده و به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی با اشاره به فعالیت مراکز اقامتی و سرپایی ترک و درمان سوءمصرف مواد مخدر گفت: در شهرستان اهواز 30 مرکز اقامتی و 31 مرکز سرپایی ترک و درمان مواد مخدر وجود دارد. همچنین 56 مرکز برای کنترل سوءمصرف مواد مخدر با تحت پوشش قرار دادن 4398 بیمار در اهواز فعال هستند.

فرماندار اهواز اظهار کرد: 5 کمیته مقابله با عرضه مواد مخدر، درمان حقوقی، فرهنگ پیشگیری و سازمان های مردم نهاد در راستای فعالیت های پیشگیری از اعتیاد ایجاد شده است. همچنین فرمانداری اهواز در تلاش است با همکاری ارگان های مختلف، امکاناتی برای سازمان های مردم نهادی که فعالیت خوبی در زمینه مبارزه با مواد مخدر در اهواز داشته اند، فراهم کند.

به گزارش خبرنگار ایسنا؛ همچنین سردار محمدرضا اسحاقی در این جلسه اظهار کرد: از هفت مصوبه جلسه پیشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، اقدامات مربوط به 3 مصوبه اقدامات به طور عملی انجام شده و نتایج آن به دبیرخانه شورا ابلاغ شده است.

وی افزود: از 2 مصوبه دیگر، یکی مرتبط با اداره کل ورزش و جوانان است که برنامه ای در زمینه اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر با استفاده از ظرفیت های ورزشی است و انتظار می رود که این اداره کل هر چه سریع تر برنامه های خود را اعلام کند تا برای اجرای آن در تابستان مشکلی پیش نیاید.

اسحاقی ادامه داد: دیگری در زمینه شیوع شناسی در محیط پادگان ها و کارگاه ها است که از سوی اداره کل صنعت، معدن و تجارت و ماموران نیروی انتظامی پیگیری می شود و نتایج تکمیلی آن به دلیل زمانبر بودن برنامه، به دست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نرسیده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا؛ شهرام ملایی، معاون اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: دفتر کاهش آسیبهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای برابر سند چشم انداز و سیاست های نظام جمهوری اسلامی، یک سری تعهدات ویژه آسیب دیدگان اجتماعی را برنامه ریزی و اجرا می کند.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت های موجود آموزش فنی وحرفه ای با 55 مرکز ثابت، 292 کارگاه آموزشی، 8 پادگان، 8 ندامتگاه، 13 تیم سیار و 26 پایگاه روستایی؛ 21 مرکز آموزش جوار و بین کارگاهی و ضمن کار در بخش های مختلف برای رسیدن به اهداف سازمان و ایجاد زمینه های اشتغال در استان خوزستان فراهم شده است.

ملایی با اشاره به راه اندازی واحد آموزش سیار در ملاشیه افزود: همچنین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان در تلاش است که مراکز جدید بیدروبه اندیشمک و عین 2 اهواز را تا سال آینده افتتاح کند.

به گزارش خبرنگار ایسنا؛ منوچهر ورناصری، فرماندار اندیکا، نیز در این جلسه گفت: با توجه به این که در شهرستان اندیکا 600 روستا در مناطق کوهستانی و صعب العبور وجود دارد، امکان فعالیت های پیشگیرانه از موادمخدر با مشکل مواجه است.

وی افزود: همچنین اندیکا در مسیر خط ترانزیت مواد مخدر قرار گرفته است و با توجه به بهبودی وضعیت راه ها، این منطقه به نقاط کویری کشور وصل شده و قاچاقچیان مواد مخدر این مسیر را امن می دانند.

در این زمینه اسحاقی، فرمانده انتظامی خوزستان گفت: منظور فرماندار اندیکا از خارج شدن جاده اندیکا از حالت بن بست است. در حال حاضر در آن جا رفت و آمد می شود ولی این راه، مسیر ترانزیت مواد مخدر نیست زیرا کشفی در آن منطقه صورت نگرفته است ولی به دلیل باز شدن راه ممکن مورد استفاده فردی قرار گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد