سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

افزایش نگرانی برای اتفاقات تلخ اهواز/ بااخلاق ها در امان نیستند!

چه کسی باید مقابل توهین‌ها بایستد؟
دیدار تیم های فوتبال نفت تهران و الجیش قطر
شناسهٔ خبر: 3561358 -
اتفاق تلخی که در یکی از دیدارهای هفته بیست و یکم لیگ برتر برای سرمربی نفت تهران رخ داد نگرانی‌ها برای آینده اخلاق در فوتبال را افزایش داده است. جایی که بااخلاق‌ها هم در امان نیستند.

به گزارش خبرنگار مهر، توهین به مربیان و بازیکنان اتفاق تازه ای نیست که بخواهیم در مورد آن صحبت کنیم. بارها در ورزشگاه های مختلف شاهد این اتفاق تلخ و غیراخلاقی بوده ایم. اما باید بین افراد فرق گذاشت. بین کسانی که در زمان فوتبالشان بازیکن بااخلاقی بودند و در زمان مربیگری هم خوشنام بوده اند با کسانی که احترام به دیگران را از یاد برده اند.

علیرضا منصوریان از جمله خوب های فوتبال ایران چه در دوران بازیکنی و چه در زمان مربیگری است که حالا در قامت سرمربی نفت فعالیت می کند. او بازیکن تیم ملی و کاپیتان استقلال بوده و برای این مرز و بوم زحمت کشیده است. اما اتفاقی که روز جمعه در اهواز برایش رخ داد عجیب و دور از انتظار بود.

عده ای که مشخص نیست از چه گروهی خط گرفته بودند و به دنبال چه اهدافی بودند به ورزشگاه آمدند و از دقیقه اول تا آخر علیه سرمربی نفت شعار دادند. تعداد آنها به هزار نفر نمی رسید اما اینکه این گروه نود دقیقه به یکی از مربیان خوشنام فوتبال ایران توهین کنند پذیرفته نیست.

علیرضا منصوریان با اشاره به اتفاقاتی که در دیدار روز جمعه نفت تهران و استقلال اهواز رخ داد به خبرنگار مهر گفت: نزدیک به هزار نفر به عنوان تماشاگر آمدند و بی‌وقفه ناسزا گفتند و رفتند. به نظرم این مسئله فوتبالی نبود، کاملا شخصی بود. آن‌ها با من کار داشتند و تصور می‌کنم باید بیشتر به این موضوع دقت کنیم. من فکر می کنم ممکن است بابت سوتفاهمی باشد که سال قبل به وجود آمد و من در روزی که از شهدا تقدیر می کردم، برخی از حرفم سوء برداشت کردند.

آنچه سرمربی نفت گفت، صحیح است. فوتبال را باید از زاویه فوتبال نگاه کرد، فوتبال جای مسائل غیر ورزشی نیست. در این میان کمیته اخلاق و کمیته انضباطی و عوامل اجرایی هم نباید اجازه بدهند که فوتبال از روی ریل خودش خارج شود. این فوتبال است؛ پدیده ای برای رقابت و رفاقت، نه جایی برای تسویه حساب های شخصی و غیر فوتبالی.

منصوریان حداقل به هواداران فوتبال تاکنون بی‌احترامی نکرده و همیشه با خوشرویی با آنها برخورد کرده است، نکته اینجاست که در اهواز هواداران استقلالی هم زیاد هستند که به این ترتیب منصوریان باید رابطه خوبی با آنها داشته باشد اما  اتفاق دیگری رقم خورد.

پیش از این هم نمونه‌های دیگری از بد اخلاقی در فوتبال و والیبال دیده بودیم، از لیونل مسی گرفته تا زایتسف و حتی لیما خانمی که جام جهانی را قرعه کشی کرد. آن موارد البته بیشتر در فضای مجازی رخ می‌داد و نمی‌توان از کمیته انضباطی یا کمیته اخلاق توقع داشت که با آن موارد برخورد کند چون ابزار شناسایی ندارد اما در ورزشگاه‌ها این کمیته‌ها وظیفه دارند.

حتی خود باشگاه‌ها هم مسئول هستند و نباید اجازه چنین اتفاقاتی را در خانه به عنوان میزبان در برابر مهمان بدهند. به هر حال تکرار این موارد سقوط اخلاق را در فوتبال نشان می‌دهد که اگر با آنها مقابله نشود، این مسیر ادامه و گسترش خواهد یافت و روزی به جایی می‌رسد که دیگر نمی‌توان  آنها را کنترل کرد.

وقتی ناسزاگویی به با اخلاق‌ها می‌رسد باید واقعا نگران شد. فوتبال را باید از دریچه فوتبال نگاه کرد، منصوریان هم یک مربی ارزشی است و فرهنگی، حرفش در تقدیر از شهدا هم با ارزش بود شاید سوتفاهم‌ها را باید کمتر کنیم  و اندکی از یکدیگر بگذریم وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد