سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

خبیر اعلام کرد: احتمال تغییر تعداد تایید صلاحیت‌ها/ وجود بیش از 75 هزار رای‌اولی در خوزستان

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به تایید صلاحیت 264 داوطلب ورود به مجلس، گفت: ممکن است این آمار نیز تغییرات داشته باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، فرج‌الله خبیر در نشست خبری که امروز، 28 بهمن در استانداری خوزستان برگزار شد، با بیان این‌که تمام تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات در استان فراهم شده است، اظهار کرد: تمام ملزومات انتخابات تامین و در حال تحویل به فرمانداری‌هاست؛ همچنین پشتیبانی انتخابات نیز در حال انجام است و برای برقراری امنیت و نظم در سطح استان هماهنگی‌های لازم انجام و پیش‌بینی‌هایی در نظر گرفته شده است که امیدواریم انتخابات به آرامی و با آرامش برگزار شود.

وی افزود: طبق آمار اداره کل ثبت‌احوال، جمعیت کل استان چهار میلیون و 897 هزار و 64 نفر است که از این تعداد 3 میلیون و 430 هزار و 258 نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند. تعداد رای اولی‌ها نیز 75 هزار و 489 نفر است که تا هفتم اسفند سال جاری سن آن‌ها به 18 سالگی می‌رسد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با بیان این‌که 14 حوزه اصلی انتخابات در استان وجود دارد، تصریح کرد: استان دارای 27 شهرستان و 40 بخش است و 14 حوزه اصلی و 13 حوزه فرعی جهت انتخابات تعیین شده است. 2 هزار و 996 شعبه انتخابات در استان وجود دارد که از این تعداد 875 شعبه سیار هستند.

خبیر ادامه داد: همچنین تعداد صندوق‌های رای‌گیری 5 هزار و 992 است و حدود 50 هزار نفر عوامل اجرایی انتخابات در استان هستند.

وی با بیان این‌که 24 نفر آمار اولیه داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری هستند، گفت: از این تعداد در نهایت 7 نفر جهت شرکت در انتخابات تایید صلاحیت شدند که برای 6 کرسی مجلس خبرگان از حوزه خوزستان رقابت می‌کنند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به تایید صلاحیت 264 داوطلب ورود به مجلس، گفت: آمار اولیه افراد ثبت‌نامی در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابی خوزستان 623 داوطلب بود که از این تعداد 563 در هیات اجرایی تایید صلاحیت شدند و 12 نفر انصراف دادند و در هیات نظارت نیز 239 نفر رد صلاحیت شدند و در تجدید نظر نهایی شورای نگهبان 4 نفر رد صلاحیت شدند و تنها یک نفر تایید صلاحیت شد که در حوزه انتخابیه اهواز بود.

خبیر عنوان کرد: ممکن است این آمار نیز تغییرات داشته باشد زیرا به ما اطلاع داده شده که ممکن است افرادی تایید یا رد صلاحیت شوند. از لحاظ قانونی هیچ کاندیدای رد صلاحیت شده دیگر حق شکایت ندارد اما نامزدها پیگیری‌هایی از طرق مختلف را انجام می‌دهند.

وی با بیان این‌که برای برگزاری مطلوب انتخابات تلاش می‌کنیم اظهار کرد: برای هر صندوق انتخابات 15 نفر به عنوان عوامل اجرایی در نظر گرفته شده که تحت آموزش قرار گرفته‌اند. در خصوص اجرا و برگزاری انتخابات نیز طبق برنامه‌ریزی پیشرفتیم و مشکلی در این خصوص نداریم.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: نمایندگان فرمانداری‌ها در شعب انتخابی از افراد مورد وسوق انتخاب شدند که توانایی اداره شعب را داشته باشند. همچنین ناظرین شورای نگهبانی نیز پای صندوق‌ها حاضر هستند و تاکید شده که بازرسان وزارت کشور نیز از افراد توانمند انتخاب شوند.

خبیر ادامه داد: جز در مناطق کوهستانی، با تمام شعب به صورت آنلاین در ارتباط خواهیم بود و به صورت لحظه‌ای از وضعیت صندوق‌ها مطلع خواهیم شد.

وی با اشاره به آغاز تبلیغات کاندیداهای مجلس شورای اسلامی از فردا عنوان کرد: قانون انتخابات شرایطی برای انتخابات پیش‌بینی کرده است که طبق آن کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری 14 روز و کاندیداهای مجلس شورای اسلامی 7 روز حق تبلیغات دارند؛ استفاده از پلاکارد، پوستر، دیوارنویسی، بلندگوی سیار، ممنوع است. بنرهای تبلیغاتی تنها در ستادهای تبلیغاتی مجاز به نصب هستند و برای تبلیغات می‌توان از درج زندگی‌نامه و رزومه خود استفاده کنند.

رییس ستاد انتخابات خوزستان با بیان این‌که فرد متخلف در تبلیغات انتخابات طبق قانون از سه تا سی روز محکوم به زندان خواهد شد، گفت: مسئولان ستاد، خود مسئول تخلفات تبلیغاتی هستند و جرم‌های تبلیغاتی متوجه آن‌ها خواهد شد و لذا لازم است ستادهای تبلیغاتی دارای مجوز فرمانداری باشد.

خبیر با اشاره به تبلیغات در فضای مجازی در روزهای انتخابات عنوان کرد: کنترل فضای مجازی دشوار است اما رصد می‌شود. در قانون در خصوص فضای مجازی همانند فضای واقعی اعمال می‌شود و اگر تخلفی صورت بگیرد قطعا برخورد خواهد شد. گروه‌هایی که جنبه عمومی دارند در خصوص آن‌ها تخلفات و پیگیری‌های قانونی اعمال می‌شود.

وی اضافه کرد: کاندیداها برای تبلیغات خود باید سایت‌های با مجوز اداره ارشاد دایر کنند و سایت‌های بی‌نام و نشان تحت تعقیب خواهند گرفت و سایت‌هایی که وابسته به دولت نیستند به شرط رعایت قانون حق تبلیغ برای کاندیداها را دارد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به تخلفات انتخاباتی، گفت: کسی حق ندارد آگهی تبلیغاتی که در محل مجاز نصب شدند ر ا پاره کند و این از جرایم انتخابی محسوب می‌شوند؛ همچنین تبلیغات نباید در هر جای شهر نصب شود و این تخلف است. البته این دسته از تخلفات بسیار زیاد و در حال تکرار است. فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها محل‌های مخصوص برای تبلیغات در نظر گرفته‌اند.

خبیر اظهار کرد: اهواز دارای حدود یک میلیون و 500 هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات است و کاندیدایی که بتواند 25 درصد آرا به‌علاوه یک رای را به خود اختصاص دهد، پیروز انتخابات خواهد بود.

وی تصریح کرد: در برخی از حوزه‌های انتخابیه که رقابت شدید است به نظر می‌رسد که مشارکت بالایی خواهیم داشت. دولت بسیار تاکید دارد که انتخابات پرشوری برگزار شود. مشارکت بالا در انتخابات موجب می ‌ود که کاندیدای اصلح انتخاب و مجلس مقتدر تشکیل شود که برای عزت و آبروی کشور بسیار حائز اهمیت است.


خبرنگار: 17032

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد