سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

تفویض اختیارات مرکز به 6 دستگاه متناظر در خوزستان

استاندار خوزستان گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران، استان خوزستان به عنوان استان پایلوت اجرای طرح تفویض اختیار به 6 دستگاه اجرایی وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت نیرو، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سازمان محیط زیست انتخاب شده است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان (ایسنا) منطقه خوزستان، عبدالحسن مقتدایی امروز، 28 بهمن ماه در جلسه بررسی تفویض اختیارات دستگاه‌های مرکزی به واحدهای متناظر استانی که با حضور مسوولان کشوری در اهواز برگزار شد، اظهارکرد: تفویض اختیار به دستگاه‌های اجرایی در همه استان‌ها یکسان نیست زیرا هر استانی شرایط اداره خاص خود را دارد.

وی  افزود: در خوزستان به دلیل ساختار حاکم، دستگاه‌های اجرایی ما در برخی موارد اختیار اجرایی ندارند یا اگر اقدامی انجام دهند با موانعی روبه رو می‌شوند و استان از ایراد ساختاری رنج می‌برد و اگر این ایراد اصلاح شود خیلی از مشکلات کنونی حل خواهد شد.

مقتدایی تصریح کرد: به طور نمونه برای اجرای یک پروژه حوزه راه (پل نهم اهواز) شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب مانع کار می‌شود و مدعی است که این پروژه در حوزه استحفاظی آن اجرا شده است و با توجه به اینکه ساختار و ظرفیت‌های خوزستان با استان‌های دیگر متفاوت است، برنامه‌های تفویض اختیاری که به استان ما داده می‌شود، باید بر اساس ساختار آن باشد.

وی ادامه داد: برای اجرای هر کاری در خوزستان بر اساس چارچوب تعریف‌شده و موارد قانونی پیش می‌رویم اما یکباره با موانعی مواجه می‌شویم که این موانع ناشی از پیروی دستورات مرکز است؛ به طور مثال مرکز عملیات اجرایی نفت در خوزستان است اما مناطق نفتخیز تمام دستورالعمل‌های خود را از مرکز می‌گیرد و در بیشتر مواقع، مانع کار استان شده است.

مقتدایی تصریح کرد: ظرفیت‌های زیادی از جمله نفت، پتروشیمی و نیشکر و صنایع جانبی در خوزستان وجود دارد اما با وجود این سرمایه‌ها استان ما نسبت به میانگین توسعه‌ای کشور 22 سال عقب تر است و به نظر من به سمت تفویض اختیار نرویم بلکه واگذاری را جایگزین تفویض اختیار کنیم و اگر به مدیران استانی اعتماد نشود یعنی عزت مدیران را از بین بردن. بنظر من باید بر توان مدیران بیشتر کار شود تا در جایگاهی که قرار بگیرند که قابلیت داشته باشند.

وی گفت: در خوزستان بدون مجوز از مرکز اما بر اساس قانون کارهای بزرگی انجام دادیم که نمونه بارز آن راه‌اندازی بندر تجاری شادگان است که امروز به پر رونق‌ ترین بندر ما تبدیل شده است و از آثار مثبت آن می‌توان به این اشاره کرد که در مدت 6 ماه بزهکاری شهرستان را 27 درصد کاهش داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد