سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

دشمن به دنبال نفوذ در انتخابات است/ از گفتن حقیقت خسته نخواهم شد

دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با رهبر معظم انقلاب
شناسهٔ خبر: 3559244 -
رهبر معظم انقلاب با هشدار نسبت به اعمال نفوذ دشمن در انتخابات گفتند: من از گفتن حقیقت خسته نخواهم شد؛ آن چیزهایی را که احساس کنم باید با ملت در میان بگذارم، خواهم گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، هزاران نفر از اقشار مختلف مردم استان آذربایجان شرقی صبح امروز چهارشنبه، در آستانه‌ی سالگرد قیام ۲۹ بهمن ۵۶ مردم تبریز، با حضور در حسینیه‌ امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

رهبر انقلاب در ابتدای این دیدار گفتند: من لازم می‌دانم از اعماق دل از ملت ایران به خاطر حماسه‌ ۲۲ بهمن امسال تشکر کنم؛ جشن انقلاب بر شما مبارک باد و مبارک شد، الحمدلله.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات پیش رو افزودند: من از گفتن حقیقت خسته نخواهم شد؛ آن چیزهایی که احساس کنم باید با ملت در میان بگذارم، خواهم گفت.

حضرت آیت‌الله خامنه ای تصریح کردند: دشمن درصدد است، افکار عمومی را از اهداف پلید خود غافل نگهدارد؛ آنها می‌خواهند در انتخابات اعمال نفوذ کنند. مردم آگاه باشند و در نقطه مقابل خواست دشمن عمل کنند.

رهبر انقلاب با بیان اینکه کسانی که در تخریب شورای نگهبان با دشمن هم‌زبانی می‌کنند ملتفت نیستند، تأکید کردند: من کسی را به خیانت متهم نمی‌کنم. این فقط تخریب شورای نگهبان نیست، تخریب انتخابات و مجلس و ۴ سال قانون‌گذاری است. این را من باید بگویم و افکار عمومی باید بدانند.

ایشان خاطرنشان کردند: آمریکایی‌ها از اول انقلاب با چند نقطه‌ اساسی از جمله «شورای نگهبان» مخالف بودند؛ نتوانستند بساط شورای نگهبان را جمع کنند، حالا می‌خواهند تصمیمات آن را زیر سؤال ببرند که معنای آن، غیرقانونی بودن انتخابات و مجلس و قوانین مجلس است.

رهبر معظم انقلاب تأکید کردند: می‌خواهند کشور را ۴ سال در خلأ قانونی بگذارند.

حضرت آیت‌الله خامنه ‌ای گفتند: مجلس ریل‌گذار حرکت دولت است؛ اگر مجلس دنبال رفاه مردم، عدالت، گشایش اقتصادی، پیشرفت علم و فناوری و عزت و استقلال باشد، ریل‌گذاری به سمت این اهداف خواهد بود.

ایشان ادامه دادند: اگر مجلس، مرعوب غرب و آمریکا باشد، دنبال حاکمیت جریان اشرافی باشد، این، مملکت را بدبخت خواهد کرد.

رهبر انقلاب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه مجلس خبرگان رهبری تأکید کردند: مجلس خبرگان بسیار مهم است؛ خبرگان در لحظه لازم رهبر را تعیین می‌کند. اگر اعضای خبرگان، دلبسته‌ انقلاب و ملت و آگاه و پایدار در مقابل توطئه‌های دشمن باشند یک‌جور عمل می‌کنند؛ اگر این‌گونه نباشند، جور دیگر عمل می‌کنند، لذا دشمن روی خبرگان حساس است.

نیویورک تایمز از طرح آمریکا خبر داد

حمله سایبری به تاسیسات هسته ای ایران در صورت نقض برجام

امنیت سایبری
شناسهٔ خبر: 3558982 -
مقامات آمریکایی می گویند پنتاگون طرحی را آماده کرده است تا دولت اوباما برای موضع گیری در مقابل اقدامات احتمالی ایران آمادگی لازم را داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی درباره توافق هسته ای با ایران به نقل از مقامات آمریکایی نوشت: در صورت نقص در روند اجرای توافق و عدم پایبندی ایران به مفاد این توافق از حملات سایبری علیه ایران استفاده خواهند کرد.

به نوشته این روزنامه مقامات آمریکایی گفته اند در صورتی که توافق هسته ای با ایران شکست بخورد طرح حمله سایبری گسترده ای علیه تاسیسات هسته ای ایران آماده کرده اند.

نیویورک تایمز نوشت: این طرح با رمز «نیترو زئوس» با هدف تاسیسات موشکی، سیستم های ارتباطی و بخش های کلیدی تاسیسات انرژی هسته ای ایران آماده شده است و در صورت مشاهده تخلف از سوی ایران به اجرا درمی آید.

مقامات آمریکایی می گویند پنتاگون این طرح را آماده کرده است تا دولت باراک اوباما برای موضع گیری در مقابل اقدامات هسته ای و نظامی ایران آمادگی های لازم را داشته باشد.

در همین حال سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) نیز طرح دیگری را آماده کرده است که تاسیسات هسته ای فوردو را هدف قرار خواهد داد.

گفتنی است بدافزار استاکس نت یکی از برنامه های تخریب تاسیسات هسته ای طراحی شده سازمان سیا با همکاری رژیم صهیونیستی، برای تخریب تاسیسات سایت نظنز طراحی شده بود.

رای الیوم: عربستان و روسیه؛ توافق نفتی و زد وخورد سیاسی ونظامی

تهران-ایرنا- به نوشته 'رای الیوم'هنگامی که عربستان و روسیه که درگیر جنگ سرد هستند، به همراه ونزوئلا و قطر بر سر عدم افزایش تولید نفت توافق می کنند، بدین معناست که دیگر توانایی تحمل زیان های بزرگ ناشی از سقوط قیمت نفت وکاهش درآمد وضعف ارز ملی و افزایش هزینه های جنگ را ندارند.

وزیران نفت عربستان ، قطر ، روسیه و ونزوئلا در نشستی مشترک که دیروز سه شنبه در پشت درهای بسته در دوحه برگزار شد، توافق کردند که در صورت موافقت دیگر تولید کنندگان مهم نفت خام، میزان تولید آن را سطح ماه ژانویه (دی/بهمن) نگه دارند.
رای الیوم افزود: عبد الصمد العوضی متخصص کویتی در امور انرژی ومقیم در لندن در خصوص این توافق ناگهانی عقیده دارد که مشکل اصلی، نگه داشتن تولید نفت در سطح کنونی نیست بلکه افزایش تولید نفت توسط عربستان وکشورهای حاشیه خلیج فارس در دو سال گذشته است که منجر به اشباع بازارها و سقوط قیمت نفت شد، عربستان از دو سال قبل تولید خود را به یک میلیون بشکه افزایش داد وکویت نیز از سه ماه پیش با پیروی از این کشور تولید خود را 300 هزار بشکه افزایش داد و اکنون دیگر عدم افزایش تولید نفت به معنی مشروعیت بخشیدن به اقدام پیشین عربستان وتداوم آن است.
العوضی گفت: عربستان این مشکل را ایجاد کرده است، و در حال حاضر تلاش می کند آن را به نحوی رفع و رجوع کند اما نمی خواهد آن را ریشه ای حل وفصل نماید. این کار فایده ای ندارد واوضاع را تغییر نمی دهد و هر گونه افزایش قیمت حاصله از این توافق هم موقتی است وبه سرعت از بین می رود.
برای اینکه توافق باقی بماند لازم است عراق وایران هم به مضمون آن پایبند باشند اما مشکل اینجاست که این کشورها از جمله ایران که از طرف اوپک یک میلیون بشکه سهم خود را از دست داده است، پس از رفع تحریم های بین المللی خواهان پس گرفتن سهم خود از عربستان است و هرگونه صحبت با ایران در مورد نگه داشتن تولید نفت در سطح ماه ژانویه گذشته - پیش از رفع تحریمها- به معنی پذیرش سهم کمتر وعقب نشینی از برنامه افزایش تولید 500هزار بشکه در روز از ابتدای ماه آتی است.
قطعا عربستان که در اواسط سال 2014 تصمیم گرفت بازار نفت را اشباع نماید واز این طریق موجب فلج شدن اقتصاد ایران وروسیه شود؛ اکنون خطر این اقدام خود را درک کرده است پس از آنکه قیمت نفت 70درصد کاهش یافت واقدام ریاض از سوی دیگر کشورهای خلیج فارس با بازخورد منفی مواجه شد زیرا خسارت سالانه این کشورها به علت کسر بودجه های کلان در دو سال گذشته روی هم به 325 میلیارد دلار رسید ودر خود عربستان این رقم به یک میلیارد دلار بالغ شد.
عربستان در یمن وارد جنگی شده است که ماه آینده وارد سال اول خود می شود وخسارت مالی آن تا کنون 30 میلیارد دلار برآورد می گردد ، واکنون خود را برای جنگی دیگر در سوریه - در ظاهر برای مبارزه با داعش و در واقع برضد دولت سوریه وروسیه- آماده می کند.
هر چند اعتراف به اشتباه فضیلت است اما موضوع مهم اول ، همکاری سایر کشورهای عضو اوپک و خارج آن با این توافق نفتی چهار جانبه و موضوع دوم این است که در صورت همکاری سایر اعضا با این توافق آیا این اقدام واقعا موجب افزایش دائمی قیمت نفت خواهد شد؟
العوضی نسبت به پایبندی اعضا به این توافق وپاسخ بازار به آن از نظر افزایش مجدد قیمت نفت با شک وتردید نگاه می کندو حق دارد که بدبین باشد، چرا که عربستان دیگر همانند پنجاه سال گذشته که از عمر سازمان اوپک می گذرد تنها بازیکنی نیست که قیمت نفت را تعیین می کند وبازیکنان اساسی دیگری به ویژه ایران هم هستند.
اکنون کوزه گر در کوزه افتاده است وتلاش های عربستان -که از همه طرف در محاصره بحران هاست- برای رفع و رجوع موقت مشکل نفت نتیجه ای ندارد . علاوه بر این مشکلات داخلی هم هست زیرا اقدامات ریاضت اقتصادی که مردم عربستان به آن عادت ندارند و توقعش را نداشتند نیز مزید بر علت شده است.

ایران برای رابطه دوستانه با ما باید اسرائیل را به رسمیت بشناسد

مرکل نتانیاهو
شناسهٔ خبر: 3558974 -
صدراعظم آلمان در کنفرانسی مشترک با بنیامین نتانیاهو با تاکید بر سرسپردگی کشورش در مقابل رژیم اسرائیل گفت ایران باید این رژیم را به رسمیت بشناسد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در کنفرانسی مشترک با بنیامین نتانیاهو اعلام کرد کشورش در صورتی حاضر است با ایران روابط دوستانه برقرار کند که تهران موجودیت رژیم اسرائیل را به رسمیت بشناسد.

مرکل در این کنفرانس مطبوعاتی که شهر برلین برگزار شد، در حضور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد دولت آلمان همیشه از اسرائیل حمایت خواهد کرد.

وی گفت: در صورتی که ایران بخواهد روابط برلین تهران را تقویت کند باید رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد.

صدراعظم آلمان با اعلام تسلیم کشورش دربرابر صهیونیست ها، به موضوع توافق هسته ای با ایران اشاره کرد و افزود: هرچند این توافق برای آلمان رسمی است ولی هنوز برای رابطه صمیمانه با تهران شروطی داریم که باید اجرا شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد