سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

آثارجنگ هنوز درخوزستان خودنمایی می‌کند/فرار سرمایه‌گذاران ازاستان

آیت الله فلاحیان:

    
شناسهٔ خبر: 3557955 -
اهواز - نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس خبرگان در خوزستان گفت: آثار جنگ با گذشت سالها از پایان آن هنوز در این استان خودنمایی می‌کند.

آیت الله علی فلاحیان در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص جایگاه مجلس خبرگان رهبری در نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: رهبری در قانون اساسی وظیفه تعیین خط مشی و سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی را در اختیار دارد. فرماندهی کل قوا بر عهده رهبری است. رهبری وظیفه دارد کشور را بر اساس آموزه های دینی و شیعی هدایت کند و آن را از انحرافات باز دارد. استمرا راه بنیانگذار جمهوری اسلامی نیز بر عهده رهبری است.مجلس خبرگان رهبری از اهمیت و جایگاه بالایی برخوددار است. دلیل این مهم هم این است که وظیفه خطیر انتخاب بهترین رهبر در شرایطی که رهبری در قید حیات نباشد و یا یکی از صفات و شرایط رهبری را از دست داده باشد را برعهده دارد.

من خوزستانی هستم

آیت الله فلاحیان در خصوص انگیزه خود برای کاندیداتوری در مجلس خبرگان رهبری از خوزستان بیان کرد: من خوزستانی هستم و متولد آبادان، در استان خوزستان مسئولیت های زیادی را در اوایل انقلاب اسلامی داشتم. در سال های گذشته پیشنهاد تدوین طرح جامع توسعه خوزستان را ارائه دادم. استان خوزستان یکی از ثروتمندترین و غنی ترین استان های کشور در منابع خدادادی و انسانی است. هفت رودخانه در این استان جاری و ساری است. این استان داری سه میلیون هکتار اراضی مستعد کشاورزی است. وجود بنادر امام، آبادان و خرمشهر، راه های مواصلاتی و مردم ولایتمدار، این استان رابه یکی از متمایزترین استان های کشور تبدیل کرده است.

من خوزستانی هستم و متولد آبادان، در استان خوزستان مسئولیت های زیادی را در اوایل انقلاب اسلامی داشتم. در سال های گذشته پیشنهاد تدوین طرح جامع توسعه خوزستان را ارائه دادم نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مردم خوزستان عاشق خدمت به همنوعان خود هستند و فلاحیان نیز از این قاعده مستثنی نیست. نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در استان خوزستان باید مشکلات و نارسایی ها استان را در کمیسیون های مجلس خبرگان رهبری بررسی و به وزرای دولت به منظور حل مشکل انتقال و انعکاس دهند.

تقویت خوزستان از منویات رهبری است

آیت الله فلاحیان ادامه داد: نقش استان خوزستان در تولید ناخالص ملی بی بدیل است. در حوزه کشاورزی، استان خوزستان می تواند کشور را از واردات بسیاری از محصولات استراتژیک بی نیاز کند. به دلیل وجود ثروت های منحصر به فرد در استان خوزستان همیشه این استان مورد طمع بیگانگان و اجانب شده است. همواره تقویت استان خوزستان از منویات و دغدغه های رهبری بوده است. اتحاد و همدلی میان مردم استان خوزستان باعث توسعه استان خوزستان خواهد شد. در استان خوزستان اقوام متنوع و مختلفی در کنار هم زندگی می کنند. اقوام گوناگون در استان خوزستان تحت لوای اسلام و نظام جمهوری اسلامی زندگی مسالمت آمیزی دارند. همه ما از هر قوم و نژادی ایرانی و شیعه هستیم و باید اختلافات قومی را کنار بگذاریم.

دامن زدن به مسائل قومی دلیلی بر روشنفکری نیست

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: هر چه استان خوزستان منسجم تر و یکپارچه تر باشد، وضعیت امنیتی آن ثبات بیشتری دارد. ما عاشق انسان های مومن هستیم. دامن زدن به مسائل قومی در استان دلیلی بر روشنفکری نیست. استان خوزستان این استعداد را دارد که الگویی برای سایر استان های دیگر کشور باشد.

آیت الله فلاحیان از رایزنی ها و مذاکرات خود با وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل صندوق توسعه ملی در راستای اختصاص بودجه لازم برای اجرایی شدن طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خبرداد و گفت: نمایندگان مجلس خبرگان رهبری وظیفه دارند مطالبات و فرمایشات رهبری در خصوص مسائل استان را تا حصول نتیجه لازم دنبال و پیگری کنند.

خودنمایی آثار جنگ بر خوزستان

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به آثار و تبعات جنگ تحمیلی بر معیشت و اقتصاد استان خوزستان اشاره کرد و گفت: هنوز آثار جنگ هشت ساله بر پیکره وجودی این استان خودنمایی می کند. حلقه مفقوده توسعه استان خوزستان همدلی و همگرایی و وفاق عمومی در استان است. مرزهای استان خوزستان در جوار حضور  گروه های تکفیری و داعش قرار دارد و همه باید اتحاد و وحدت کلمه خود را در استان تقویت کنیم. همه باید روی منافع مشترک مان اتحاد داشته باشیم. هر گونه درگیری و تنش های قومی و اجتماعی استان را در مقابل توطئه های دشمنان خارجی تضعیف می کند.

آیت الله فلاحیان تصریح کرد: باید مشکلات حضور سرمایه گذاری در استان خوزستان را حل کرد. فرار سرمایه گذاران و کارآفرینان از استان خوزستان موجب عقب ماندگی در استان شده است. مسئولان استان می بایست زمینه تسهیل سرمایه گذاری در استان را هر چه بیشتر فراهم کنند. ظرفیت های سرمایه گذاری در استان را افزایش بدهند. مسئولان استان باید از وجود پیمانکاران تزاز اول و توانمند در پروژه های عمرانی بهره ببرند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری گفت: چرا باید در شهر لالی ۳۲۰ هزار هکتار لوله گذاری آب اجرایی شود ولی بعد از وقوع سیل در این شهر همه چیز از دست برود؟ متاسفانه برخی از پیمانکاران وقتی به استانداردهای لازم و درجه ای از توانمندی رسیدند استان خوزستان را ترک و در استان های دیگر کارآفرینی می کنند. نباید پیمانکاری فقط در جهت اشتغال بستگان و سفارش شدگان مسئولان و نمایندگان افراد را به کارگیری کنند. باید پیمانکاران استان خوزستان را ملزم به استفاده از نیروهای بومی کرد.

ایجاد دبیرخانه  دائمی خبرگان در خوزستان

آیت الله فلاحیان خواستار تشکیل دبیرخانه دائم مجلس خبرگان رهبری در استان خوزستان شدو گفت: این طرح در مجلس خبرگان رهبری مورد تصویب قرار نگرفت زیرا برخی از نمایندگان ولی فقیه در استان ها با این طرح شدیدا مخالفت کردند. اختصاص دو درصد نفت  به خوزستان در مجلس دهم باید مجددا از سوی دولت تدبیر و امید لایحه شود و به مجلس شورای اسلامی فرستاده شود. در دوره گذشته این طرح به مانند گوشت قربانی شد و دیگر استان های محروم را شریک کردند و عملا اعتباری به استان خوزستان اختصاص نیافت این در حالی است که سهم مردم خوزستان از نفت و گاز تنها آلایندگی زیست محیطی آن است.

وی در خصوص خوزستان در پسا تحریم گفت: خوزستان باید برای دوران پساتحریم برنامه ویژه ای داشته باشد. باید در جهت ارتقای کیفی و کمی تولیدات صنعتی و کشاورزی و صادرات ان به کشورهای هم جوار جدیت بیشتری را داشته باشیم. بازار عراق تشنه محصولات استان خوزستان است. چرا باید استان خوزستان مبادی خروج محصولات سایر استان ها باشد؟ باید ظرفیت های جدید تجارت در استان خوزستان را بازخوانی و بازنگری کرد.

لزوم حضور حداکثری

آیت الله فلاحیان در خصوص مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی گفت: مردم خوزستان اگر به استانشان علاقه مند هستند و خواستار حل مشکلاتی نظیر بیکاری هستند باید در انتخابات حضوری فعال داشته باشند. اگر به فکر اشتغال فرزندان خود هستیم می بایست در انتخابات شرکت کنیم و از حق شهروندی خود در جهت حل مشکلات استان استفاده کنیم. با انتخاب کاندیدای اصلح در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی زمینه برای طرح مشکلات مردم به مسئولان و تدوین و تصویب قوانین راهگشا و مفید برای اشتغال و توسعه فراهم کنیم. مردم بدون شرکت در انتخابات نباید انتظار حل مشکلات خود را داشته باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد