سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

کسب رتبه اول کشوری در زمینه کنترل افت درصدقبولی پایه سوم دبیرستان

اهدای بسته های لوازم التحریر به دانش آموزان  در شهرستان میانه
شناسهٔ خبر: 3557918 -
اهواز ـ معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان گفت: آموزش و پرورش استان در زمینه کنترل افت درصد قبولی پایه سوم دبیرستان رتبه اول و در کنترل افت میانگین نمرات درسی رتبه دوم کشور را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید کمایی عصر دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: آموزش و پرورش خوزستان در زمینه کنترل افت درصد قبولی در پایه سوم دبیرستان رتبه اول کشور، در زمینه کنترل افت میانگین نمرات درسی رتبه دوم، در زمینه توسعه متوازن رشته ای رتبه چهارم و همچنین در زمینه کنکور رتبه ۲۱ کشور را کسب کرد.

وی اضافه کرد: خوزستان رتبه سوم جمعیت دانش آموزی را بعد از تهران و خراسان رضوی دارد. سال گذشته ۶۶ هزار و ۹۵ دانش آموز پشت کنکوری در این استان داشتیم در حالی که یزد استان اول کنکور تنها ۱۳ هزار و ۶۹۴ پشت کنکوری و هفت هزار و ۵۱۶ دانش آموز قبولی داشت. ولی خوزستان ۲۴ هزار و ۷۲ دانش آموز قبولی داشتیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد: انجام فعالیت های کنکوری را از تابستان آغاز کردیم ولی به هر حال نیاز به کمک داریم و همه مدارس استان اعم از خاص و دولتی، استثنایی و استعدادهای درخشان را تفکیک و گروه بندی کردیم.

کمایی ادامه داد: مدارس عادی را به دو بخش عادی مرکز شهر و حاشیه شهر تقسیم کردیم. همچنین باید اعلام کرد که در بحث مالی و مادی برای عشایر و روستایی نمی توان روی کمک اولیا حساب کرد.

وی خبر داد: برای ارتقای رتبه کنکور استان فعالیت های مختلفی از جمله برگزاری جلسه هم اندیشی با آموزشگاه های آزاد کنکور، توزیع کتاب های کنکوری در ۱۷ منطقه محروم از مؤسسات معتبر به تعداد ۳۳ هزار و ۸۶ جلد به صورت رایگان و برگزاری سه مرحل کنکور آزمایشی و یک مرحله آزمون تقویتی برای ۹ هزار و ۵۱۴ دانش آموز ه صورت رایگان در مناطق محروم، روستایی و مرزی را انجام دادیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به برگزاری ۷۷ هزار و ۵۵۵ ساعت کلاس خیران آموزشی در سال گذشته یادآور شد: برای تحت پوشش قرار دادن مسئله کنکور در مناطق محروم به ۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز نیاز داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز عنوان کرد: روز شنبه در منطقه سردشت دزفول حضور پیدا کردم ومتوجه شدیم که ۲۲ روستا در منطقه مادو و آرپناه و حدود ۱۰۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل دارند. مردم این مناطق آخرین باری که مدرسه را دیدند در سال ۵۵ بوده و از آن زمان تاکنون این منطقه با ۲۲ روستا هیچ گونه آموزشگاه و مدرسه ای ندارند.

محمد تقی زاده افزود: دانش آموزان این منطقه بی سواد هستند و متأسفانه آمار بی سواد آن بسیار بالاست. مسائل این منطقه در شهریور ماه هم مطرح شده بود ولی به نتیجه قابل توجهی دست پیدا نکردیم.

وی تأکید کرد: امسال تعداد افرادی که پشت کنکور ماندند ۶۵ هزار و ۸۲۵ نفر بود که ۲۳ هزار و ۸۰۲ نفر دانش آموز فعلی و ۴۲ هزار و ۲۳ نفر پشت کنکوری های از سال قبل هستند. سال گذشته رتبه کنکور را از ۲۷ به ۲۱ ارتقا دادیم و اگر بتوانیم ۱۲۰ پایگاه برگزاری کلاس کنکور در استان، به طور میانگین هر منطقه سه کلاس راه اندازی کنیم آن وقت قطعا امیدوارم که رتبه را به ۱۵ ارتقا بدهیم. البته برای انجام این کار مبلغی زیر یک میلیارد تومان نیاز دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد