سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

نشریه امریکایی دیفنس نیوز:

سوریه ممکن است برای سعودی‌ها دام باشد

نشریه آمریکایی نوشت اگر عربستان سعودی اقدامات نظامی خود را بیش از اندازه گسترده کند ممکن است سوریه برای نیروهای سعودی به دامی تبدیل شود.

کد خبر: ۵۶۸۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۰ - 15 February 2016
نشریه آمریکایی نوشت اگر عربستان سعودی اقدامات نظامی خود را بیش از اندازه گسترده کند ممکن است سوریه برای نیروهای سعودی به دامی تبدیل شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛ نشریه آمریکایی دیفنس نیوز  به نقل از پل سولیوان، استاد دانشگاه دفاع ملی آمریکا نوشت عربستان سعودی باید مراقب باشد تلاش های نظامی و دیپلماتیک خود را بیش از اندازه گسترده نکند زیرا سوریه ممکن است برای آنها به دامی تبدیل شود.

در این گزارش آمده است در حالی که متحدان عربی حوزه خلیج (فارس) از تعهد خود برای کمک بیشتر به ائتلاف جنگ در سوریه حرف می زنند، اما به خاطر درگیری نظامی آنها در یمن این تعهدشان مورد تردید است.

دیفنس نیوز در ادامه نوشت متیو هج، ‌از کارشناسان نظامی و امنیتی حوزه خلیج فارس گفت حضور نظامی عربستان سعودی در یمن بیشتر بر حفاظت از مرزهای جنوبی متمرکز است.
این کارشناس نظامی و امنیتی گفت عربستان سعودی به احتمال زیاد نیروهای ویژه ای را به منطقه اعزام می کند و نبرد هوایی را در پیش می گیرد اما بعید است با وجود تجربه نبرد قبلی (یمن) و به کار گیری بخشی از قوای نظامی در آنجا نیروی کافی ، آماده و توانا برای مشارکت در هر دو جبهه را در اختیارداشته باشد.

در پایان گزارش دیفنس نیوز آمده است: بنا به گفته پل سولیوان، استاد دانشگاه دفاع ملی آمریکا، عربستان سعودی باید مراقب باشد تلاش های نظامی و دیپلماتیک خود را بیش از اندازه گسترده نکند زیرا سوریه ممکن است برای آنها به دام تبدیل شود. اگر عربستان سعودی، امارات متحده عربی و سایر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) مداخله نکنند، راه حل مسئله سوریه صرفاً راه حلی موقتی خواهد بود. بسیاری فکر می کنند که راه حل مقابله با داعش باید از طرف سربازان، ملوانان و خلبانان مسلمان باشد. این دیدگاه ممکن  است تا حدی درست باشد، اما عربستان سعودی و دیگر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) با تهدیدات بسیاری روبرو خواهند شد. پرسش اساسی در مورد سوریه این است که آیا مشارکت نظامی بیشتر در این کشور کمکی به حل این تهدیدات می کند یا اوضاع را بدتر می سازد. این مسئله واقعاً به این بستگی دارد که چگونه سلاح ها خاموش شوند و پس از این خاموشی، سوریه تا چه اندازه بازسازی و چگونه به مردم امید، کار و خانه داده می شود.

احتمال احضار ۱۰ ملوان دستگیر شده به سنا

مک کین تهدید کرد اگر تا اول ماه مارس دولت آمریکا گزارش کامل این حادثه را به سنا ارایه نکند، کمیته نیروهای مسلح سنا راسا ملوانان دستگیر شده را برای ادای توضیح در سنا ، احضار خواهد کرد.

کد خبر: ۵۶۸۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴ - 15 February 2016
سناتور جان مک کین رییس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا تهدید کرد اگر دولت اوباما تا تاریخ اول مارس سال جاری (11 اسفند) نتیجه گزارش کامل تحقیقات خود درباره حادثه ماه گذشته دستگیری و آزادی ملوانان آمریکایی از سوی ایران را به سنا ارایه نکند، کمیته تحت سرپرستی او در سنای آمریکا ممکن است 10 ملوان آمریکایی را به منظور ادای شهادت و توضیحات به سنا احضار کند.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز مک کین که یکشنبه از کنفرانس سالانه امنینی مونیخ عازم کشورش بود این مطلب را جمع خبرنگاران اعلام کرده و گفته است که این گزینه ای است که مایل به انجام آن نیست اما اگر دولت اوباما در ارایه گزارش کامل این حادثه به سنا کوتاهی کند، مجبور به انجام آن خواهد شد.

دستگیری ملوانان آمریکایی به مدت 15 ساعت (در روز 12 ژانویه گذشته – 33 روز پیش) و سپس انتشار فیلم و تصاویر آنها از سوی رسانه های دولتی در ایران ، خشم جمهوریخواهان و مقامات نظامی آمریکا را در پی داشته است.

این موضوع حتی به مناظرات انتخاباتی نامزدهای جمهوریخواه نیز کشیده شد و نامزدهای جمهوریخواه با انتقاد از رویکرد دولت اوباما در قبال ایران، اقدام به نمایش تصاویر این نظامیان دستگیر شده را غیر اخلاقی و باعث تحقیر غرور ملی آمریکایی ها دانستند.

در مقابل این انتقادات، دولت اوباما تاکید کرده است آزادی سریع این نظامیان از پیامدهای رایزنی و رویکرد دیپلماتیک دولت آمریکا در قبال ایران بوده است.

یک مقام دولت آمریکادر واکشن به سخنان مک کین گفته است که نیروی دریایی تا کنون چند بار درباره این حادثه به مک کین گزارش داده است و در آینده نیز در صورت لزوم ارایه خواهد کرد.

مک کین در سخنان روز یکشنبه خود تهدید کرد کمیته نیروهای مسلح صبر زیادی نخواهد داشت و اگر تا ماه مارس گزارشی کامل از سوی دولت در این باره به سنا ارایه نشود، سنا ملوانان را احضار خواهد کرد.

مک کین گفت مقامات دولت می گویند همچنان در حال تحقیق و گرفتن توضیحات از ملوانان هستند تا پرونده تحقیقات را تکمیل کنند، اما به گمان او مقامات دولتی آمریکا تلاش دارند روی این مساله که به گفته مک کین استفاده تبلیغی و عامدانه دولت ایران از این حادثه برای انجام تبلیغات ضد آمریکایی بوده است، سرپوش بگذارند.

آمار تلفات یمن بالا‌تر از سوریه است

وزیر امورخارجه کشورمان تاکید کرد: آمار تلفات یمن حتی بالا‌تر از سوریه است.

کد خبر: ۵۶۸۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲ - 15 February 2016
وزیر امورخارجه کشورمان تاکید کرد: آمار تلفات یمن حتی بالا‌تر از سوریه است.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به بروکسل‏، ظریف پس از دیدار با رییس هیات روابط با ایران در پارلمان اروپا با حضور در جمع خبرنگاران عنوان کرد: روابط خوبی میان مجلس شورای اسلامی و پارلمان اروپا وجود دارد و تداوم دیالوگ این اتحادیه و ایران لازم است.

ظریف با اشاره به موضوع مهاجران خاطرنشان کرد: موصوع مهاجرت از موضوعات مشترک دو طرف است و جمهوری اسلامی ایران میزبان میلیون تبعه افغان است و طرفین می‌توانند رابطه خوبی داشته با یکدیگر داشته باشند.

 وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره به تلفات بحران یمن گفت: آمار تلفات یمن حتی بالا‌تر از سوریه است.

وی با تاکید بر ضرورت اتخاذ راه حل سیاسی در خصوص یمن عنوان کرد: ضمن تاکید بر وجود راهکار سیاسی برای حل این موضوع معتقدیم بحران سوریه هم راه حل نظامی ندارد.

ظریف همچنین بر ضرورت افزایش روابط با اتحادیه اروپا تاکید کرد.

داعش به زودی موصل را ترک می‌کند

گروه تروریستی داعش اعلام کرد که به زودی شهر موصل عراق را ترک می‌کند و تهدید کرد بار دیگر به این شهر باز خواهد گشت.

کد خبر: ۵۶۸۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹ - 15 February 2016
گروه تروریستی داعش اعلام کرد که به زودی شهر موصل عراق را ترک می‌کند و تهدید کرد بار دیگر به این شهر باز خواهد گشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، داعش از طریق بلندگو در شهر موصل عراق اعلام کرده که قصد دارد به زودی این شهر را ترک کند.

همچنین داعش تهدید کرد که بار دیگر به شهر موصل جهت تکمیل طرح‌هایش باز خواهد گشت.

براساس اظهارات یکی از خطیبان داعش در روز جمعه که توسط رادیوی وابسته به این گروه منتشر شد داعش قصد دارد تا دوباره پس از ترک موصل به این شهر بازگردد.

رأفت الزراری، رئیس شبکه "خبرنگاران نینوا" در این باره گفت که یکی از خطیبان داعش روز جمعه در یکی از مساجد موصل گفته "تا وقتی نیروهای عراقی را بخواهید به شما مژده می‌دهم که آنها می‌آیند و ما عقب نشینی خواهیم کرد. اما روزی باز می‌گردیم و در آن روز شاهد حملاتی از داعش و سرکوب نیروهای عراقی خواهید بود."

خبرگزای کردی "آرا" نیز گزارش داد که این خطیب مردم موصل را که از آنها به عنوان "رافضی" یاد می‌کرد تهدید کرده و گفته است که داعش بار دیگر باز گشته و خلافتش را در نینوا ایجاد خواهد کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد