سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

وزیر دفاع عازم مسکو شد

وزیر دفاع به منظور رایزنی با مقامات بلند پایه سیاسی-دفاعی روسیه صبح امروز راهی مسکو شد.به گزارش تسنیم، سردار دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی امروز برای دیدار با مقامات بلندپایه سیاسی – دفاعی روسیه، و گفت‌وگو  پیرامون مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی عازم مسکو شد.از مهمترین اهداف سفر وزیر دفاع کشورمان به روسیه توسعه و ارتقای مناسبات و همکاری‌های دفاعی و نظامی – فنی ذکر شده است.این نخستین سفر رسمی دو جانبه سردار دهقان وزیر دفاع ایران به روسیه و در چارچوب گسترش همکاری های دفاعی دو کشور محسوب می‌شود .
منبع: تسنیم

هشدار مسکو درباره عواقب کناره گیری اسد

معاون وزیرخارجه روسیه تأکید کرد، اگر «بشار اسد» الان از قدرت کنار برود، سوریه فرو می‌پاشد و این اصلا به نفع هیچ کس نیست.معاون وزیرخارجه روسیه تأکید کرد، اگر «بشار اسد» الان از قدرت کنار برود، سوریه فرو می‌پاشد و این اصلا به نفع هیچ کس نیست.
به گزارش خبرگزاری فارس، «گنادی گاتیلوف» معاون وزیر خارجه روسیه امروز دوشنبه تأکید کرد، اگر «بشار اسد» رئیس‌جمهوری قانونی سوریه الان از قدرت کناره‌گیری کند، سوریه از هم فرومی‌پاشد.وی گفت: اگر اسد حالا از قدرت کناره‌گیری کند، سوریه به عنوان یک کشور به طور کامل فرو خواهد پاشید. به نظر می‌رسد که آمریکایی‌ها نیز امروز دیگر به این مسئله رسیده‌اند و آن را پذیرفته‌اند.بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، گاتیلوف همچنین تأکید کرد، روسیه به انجام حملات هوایی در سوریه علیه مواضع تروریست‌ها حتی پس از آتش‌بس نیز ادامه می‌دهد.معاون وزیرخارجه روسیه در ادامه گفت: بهبود اوضاع در سوریه تا حد زیادی به مواضع ترکیه نیز بستگی دارد. متأسفانه مواضع این کشور در حال حاضر اصلا سازنده نیست.وی افزود: آنکارا بلندپروازی‌ها و برنامه‌های خود را در منطقه دارد و اصلا به کشورهای همسایه توجهی نمی‌کند.
گاتیلوف همچنین تصریح کرد: دولت سوریه نیز پس از ورود نیروهای خارجی به میدان درگیری‌های داخلی در این کشور اشتباهاتی را مرتکب شده است و اگر اسد اصلاحات دموکراتیک را به موقع انجام داده بود، می‌توانست از بروز بسیاری از تنش‌ها در این کشور جلوگیری کند.منبع: فارس

ایران و سه نتیجه احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 

  

پیروزی هیلاری کلینتون ، برنی سندرز و یا یک نامزد جمهوریخواه سه احتمالی است که می تواند در آینده رابطه آمریکا و ایران تاثیرات متفاوتی به جا گذارد.عصر ایران؛ مازیار آقازاده - با وجودی که سخن گفتن از رییس جمهوری آتی آمریکا از هم اکنون زود به نظر می رسد و هنوز احتمال دارد ماه ها با تعیین نامزد نهایی دو حزب اصلی آمریکا فاصله داشته باشیم ( در ماه ژوئن – خرداد – نامزد نهایی دو حزب قطعی می شود البته ممکن است با توجه به نتایج انتخابات مقدماتی درون حزبی ، نامزد اصلی یک یا هر دو حزب اصلی آمریکا زودتر از این تاریخ نیز تعیین شوند) اما به طور مشخص با توجه به مواضع نامزدهای مطرح از هر دو حزب در موضوع سیاست خارجی آمریکا در قبال ایران، سه نتیجه احتمالی را در مورد آینده رابطه ایران و آمریکا و اجرای برجام می توان برشمرد:

1- احتمال پیروزی هیلاری کلینتون در انتخابات: هیلاری کلینتون نامزد مورد حمایت بیشتر نخبگان و فعالان حزب دموکرات است. او در مقایسه با برنی سندرز (دیگر نامزد مطرح این حزب) نماینده گرایشی میانه و متمایل به راست این حزب است . موضع او در مورد ضرورت تداوم اجرای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) و رابطه با ایران را باید از یکدیگر تفکیک کرد.

کلینتون در ماه های گذشته بارها با تایید توافق هسته ای با ایران ، این توافق را نتیجه آغاز راهی می داند که در دوران ریاست او در دستگاه سیاست خارجی آمریکا ( وزیر امور خارجه کابینه اول اوباما- از ژانویه 2009 تا ژانویه 2013) آغاز شده است. او حتی بارها تاکید کرده است آغاز مذاکرات محرمانه با ایران در موضوع هسته ای و چینش ترکیب مذاکره کنندگان با ایران در دوره ی وزارت او بوده است.
ایران و سه نتیجه احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
هیلاری کلینتون گفته است از اجرای برجام مادامی که ایران این توافق را نقض نکند، حمایت خواهد کرد و توافق هسته ای به گفته و مدعای او خطر دست یابی ایران به سلاح هسته ای را از بین برده و به نفع منافع و امنیت ملی آمریکا بوده است.
در مورد رابطه با ایران  اما این نامزد انتخابات آمریکا تاکید کرده است که موضعی محتاطانه در قبال نزدیک شدن به ایران خواهد داشت. کلینتون تاکید کرده است اختلافات بین ایالات متحده آمریکا با ایران اصولی و بنیادین است و از این رو او در مورد ایجاد رابطه با ایران محتاطانه عمل خواهد کرد.
در جمع بندی موضع کلینتون در قبال ایران باید گفت که موضع این نامزد انتخابات بسیار نزدیک به موضع مقاماتی در ایران است که معتقدند توافق اخیر با آمریکا (و دیگر قدرت های جهانی) تنها در موضع مشخص هسته ای بوده و ارتباطی به دیگر موضوعات اختلافی با این کشور ندارد و نباید داشته باشد. از این منظر پیروزی کلینتون در انتخابات آتی آمریکا با وجودی که به احتمال فراوان خطری برای آینده اجرای برجام در پی نخواهد داشت، اما احتمال گشایش یا عادی سازی روابط بین ایران و آمریکا را بیشتر از آنچه در دولت باراک اوباما می رود، بالاتر نخواهد برد و چه بسا حتی اختلافات کنونی آمریکا با ایران در موضوعاتی چون بحران های منطقه ای ، حقوق بشر و ... تشدید نیز بشود.

2- پیروزی احتمالی سندرز: برنی سندرز پدیده این دوره از انتخابات آمریکاست. او خود را یک  سوسیالیست  می خواند و این برای نخستین بار در تاریخ ایالات متحده آمریکاست که یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری به صراحت خود را چنین معرفی می کند.
موضع سندرز در قبال ایران در بخش نخست با کلینتون مشترک است؛ یعنی هر دو نامزد حزب دموکرات معتقدند برجام پایانی خوش برای بحران هسته ای ایران بوده است و ادامه اجرای آن را در دولت های خود تضمین کرده اند.اما سندرز گامی جلوتر از کلینتون نهاده و در ماه های  گذشته چند مرتبه تاکید کرده است که در صورت ریاست جمهوری، الگوی اجرا شده در دولت اوباما در قبال عادی سازی روابط با کوبا را در مورد ایران نیز اجرا خواهد کرد.
موضع سندرز علاوه بر اجرای برجام ، تسری دادن الگوی توافق هسته ای به دیگر موارد اختلافی بین ایران و آمریکا و گفت و گو با ایران در مورد مشکلات و عادی سازی روابط است.
این دو نامزد حزب دموکرات در مناظره اخیر خود حتی درباره این موضوع با یکدیگر بحث کردند و اختلاف مواضع آنها درباره عادی سازی روابط با ایران، مشخص شد. در این مناظره در حالی که کلینتون به صراحت تاکید کرد که قدمی بیش از اجرای برجام در قبال ایران جلو نخواهد آمد، اما سندرز تاکید کرد که او به دنبال گفت و گو با ایران بر سر مسایل اختلافی و عادی سازی روابط سیاسی با ایران خواهد بود. سندرز حتی در یک خود انتقادی از سیاست خارجی آمریکا، کودتای 28 مرداد 1332 را مورد انتقاد قرار داد و ریشه مشکلات کنونی در روابط دو کشور را به این اقدام اشتباه دولت وقت آمریکا در سال 1953 و در قبال یک دولت ملی در ایران پیوند داد.
ایران و سه نتیجه احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
بنابراین در صورت پیروزی سندرز در انتخابات آتی آمریکا – که احتمال آن کم هم نیست- رییس جمهور آتی آمریکا عادی سازی رابطه سیاسی با ایران را در دستور کار خود خواهد داشت و این موضع او ممکن است شکاف بین  دولتمردان و گروه های سیاسی موافق و مخالف برقراری رابطه با آمریکا در ایران را تشدید کند.

3- احتمال پیروزی یک نامزد جمهوریخواه : غالب نامزدهای جمهوریخواه در مناظرات و سخنرانی های خود از توافق هسته ای و برجام انتقاد کرده و برخی از آنها (تد کروز و مارکو روبیو) گفته اند که در صورت راه یابی به کاخ سفید الغای توافق هسته ای با ایران از اولویت های آنها خواهد بود.
با وجودی که موضع همه نامزدهای جمهوریخواه در موضوع مخالفت با توافق هسته ای با ایران مشابه به نظر می رسد اما تا کنون برخی از آنها (از جمله دونالد ترامپ و جب بوش) به طور مشخص نگفته اند که در صورت راه یابی به کاخ سفید چه بر سر اجرای برجام خواهد آمد.با این حال نکته مشترک در موضع تمامی نامزدهای جمهوریخواه انتقاد از توافق هسته ای با ایران بوده است، هر چند که به نظر می رسد حتی در صورت پیروزی آنها در انتخابات آتی، آنها چاره ای جز رضایت دادن به اجرای یک توافق با پشتوانه بین المللی قوی نداشته باشند.
ایران و سه نتیجه احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

در جمع بندی گزینه های احتمالی در رابطه ایران و آمریکا در دولت آتی این کشور به طور مشخص می توان سه احتمال را مورد اشاره قرار داد:

1- تداوم اجرای برجام با وجود حفظ و یا حتی تشدید اختلافات ایران و آمریکا در دیگر حوزه ها در دولت احتمالی هیلاری کلینتون
2-
تداوم اجرای برجام با بالا رفتن احتمال عادی سازی روابط ایران و آمریکا در دولت احتمالی برنی سندرز: با یادآوری این نکته که در صورت پیروزی سندرز و تلاش او به گفت و گو با ایران برای عادی سازی روابط این مساله ممکن است در داخل ایران اختلافات جناح ها و کانون های قدرت را در مورد عادی سازی رابطه با آمریکا تشدید کند.
3- پیروزی یک نامزد جمهوریخواه با دو احتمال:1- تمکین از روی اکراه به توافقی که در یک دولت دموکرات و با پشتوانه دو سال مذاکره و تایید جامعه جهانی به دست آمده است و 2- لغو یک طرفه برجام از سوی دولت آتی آمریکا و تحمیل هزینه های گزاف سیاسی به این کشور و انزوای بین المللی آمریکا حتی در میان نزدیکترین متحدا
تلفات سنگین تکفیری‌ها در جبهه‌های مختلف و ادامه تجاوزات نظامی ترکیه به سوریه
شناسه خبر: 1001329 سرویس: بین الملل
نقشه آخرین وضعیت سوریه

منابع سوری با اشاره به ادامه نبرد ارتش با تروریست‌های تکفیری در مناطق مختلف اعلام کردند نیروهای ارتش سوریه به دستاوردهای بیشتری در حومه‌های لاذقیه، حمص و حماه دست یافتند و دست‌کم ۱۰۰ داعشی را در دیرالزور از پای درآوردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از منابع سوری، یگان‌هایی از ارتش سوریه امنیت و ثبات را به سه روستا در حومه شمالی لاذقیه پس از متلاشی کردن باندهای تروریستی بازگرداندند.

نیروهای ارتش سوریه همچنین تپه‌های واقع در محسه را به کنترل خود درآوردند و 6 مقر و تعدادی خودرو و موشک‌انداز تروریست‌ها را در حومه حمص منهدم کردند.

منابع سوری همچنین از هلاکت دست‌کم 100 تروریست داعشی طی 24 ساعت گذشته در دیرالزور در جریان عملیات دقیق ارتش سوریه علیه تجمعات آنها خبر دادند.

همچنین نیروهای ارتش سوریه در درعا به عملیات خود علیه مخفیگاه‌های تروریست‌های جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی مرتبط با رژیم صهیونیستی ادامه دادند.

در حلب هم مخفیگاه‌ها و جنگ افزارهای تروریست‌های داعش، جبهه النصره و دیگر گروه‌های تکفیری هدف حملات ارتش سوریه قرار گرفت. در حومه حماه هم حملات هوایی ارتش سوریه به مقرهای تروریست‌های داعشی و باند موسوم به جیش الفتح، تلفاتی به آنها وارد کرد.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه در بیانیه‌ای تأکید کرد هر کس سلاح به  دست گرفته است، باید فوراً سلاح خود را تحویل دستگاه‌‌های ذی‌ربط  دهد تا وضعیتش ساماندهی شود.

در این بیانیه آمده است فرماندهی کل ارتش از شهروندان در درعا و غوطه شرقی دمشق و همچنین حومه شرقی حلب می‌خواهد سریعاً در راستای آشتی ملی و بازگشت به زندگی طبیعی همانند آنچه در استان‌های حومه دمشق،‌ حمص و حلب رخ داد‌، گام بردارند.

الوطن سوریه هم نوشت نیروهای ارتش سوریه به دستاوردهای بیشتری در حومه‌های لاذقیه، حمص و حماه دست یافتند و دست‌کم 100 داعشی را در دیرالزور از پای درآوردند.

این رسانه سوری نوشت نیروهای موسوم به سوریه دموکراتیک هم به پیشروی خود به‌سمت ورودی غربی شهرک تل رفعت در شمال حلب پس از سه روز از رسیدن پیشگامان آنها به آستانه شهر اعزاز ادامه دادند، این در حالی است که توپخانه ارتش ترکیه به بمباران این مناطق از سوریه ادامه می‌دهد.

منابعی در یگان‌های حمایت مردمی که بیشتر آنها را شهروندان کُردی تشکیل می‌‌دهند که بیش از نیمی از آنها نیروهای سوریه دموکراتیک هستند، به الوطن گفتند جنگجویان آنها در یک عملیات سریع و غافلگیرکننده به ورودی شهرک تل رفعت رسیدند و درگیری‌های شدیدی میان آنها و گروه‌های تروریستی از جمله جبهه النصره شاخه شبکه تروریستی القاعده ــ که در صددند از ورود نیروهای مردمی به داخل شهر جلوگیری کنند ــ در جریان  است.

این منابع گفتند ارتش ترکیه حتی با وجود گلوله‌باران مواضع نیروهای سوریه دموکراتیک در نقاط تماس در تل رفعت نتوانسته است مانع پیشروی این نیروها شود، ارتش ترکیه همچنان در حمایت از گروه‌های تروریستی این مناطق را گلوله‌باران می‌کند. نیروهای مردمی کرد پیشتر ورودی شهر اعزاز و شهر عفرین و روستاهای مرعناز،‌ المالکیه،‌ دیرجمال، العلقمیه،‌ منغ و فرودگاه نظامی آن را به کنترل خود درآورده بودند که این اقدامات خشم آنکارا را برانگیخته است، ترکیه اعزاز و تل رفعت را که تحت سیطره گروه‌های تروریستی مورد حمایتش قرار دارد، به‌عنوان خطوط قرمز خود تعیین کرده است.

جزئیات عملیات ارتش سوریه طی 24 ساعت گذشته

یک منبع سوری به سانا گفت نیروهای ارتش سوریه با همکاری گروه‌های دفاع مردمی به دستاورد جدیدی در جنگ با گروه‌های تروریستی تکفیری دست یافتند و آخرین تجمعات آنها را در حومه شمالی لاذقیه متلاشی کردند.

این منبع افزود نیروهای ارتش عملیات گسترده‌ و دقیق و سریعی را با به‌کارگیری تاکتیک‌های عملیاتی متناسب با وضعیت جغرافیایی دشوار حومه شمالی لاذقیه انجام دادند که این عملیات در نهایت منجر به آزادسازی کامل روستاهای بروما، مزین و تپه حمیروش شد.

نیروهای ارتش همچنین با همکاری گروه‌های مردمی، روستای مجدل کیخیا و کوه‌های الشیخ مصطفی و الشیخ ایوب، عین الغزال و چندین نقطه استراتژیک در حومه شمالی لاذقیه را از لوث تروریست‌های تکفیری پاکسازی کردند.

یگان‌های مهندسی نیز به کشف و خنثی‌سازی مین‌ها و بمب‌های کارگذاشته شده از سوی تروریست‌های تکفیری در میان منازل و ورودی‌های روستاهای آزادشده پرداختند، تروریست‌های باقی‌مانده به‌سمت مناطق مرزی با ترکیه گریختند.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های ارتش سوریه، تجمعات و استحکامات گروه‌های تروریستی تکفیری در حومه شمال شرقی لاذقیه را به‌شدت بمباران کردند.

منبع نظامی سوری تأکید کرد حملات جنگنده‌های ارتش به مواضع و مخفیگاه‌های گروه‌های تروریستی به انهدام تعدادی از مقرها و کشته شدن شمار زیادی از تروریست‌ها در شمال تپه الملک و غرب آن، ارض الغدر، طی السندیان،‌ الجوز، نحشبا، الزویقات، الشیخ عبدلاله و کوه‌های الرویسه،‌ ابوعلی، البیضاء و وادی ارض قرطب در حومه شمال شرقی لاذقیه منجر شد.

این منبع همچنین از عملیات گسترده نیروهای ارتش علیه آخرین تجمعات تروریست‌ها در تپه خندق البلاط، حریقه سلیمان،‌ قطیلبه حوکه،‌ کوه السویدیه، روستاهای کفرته و آره و مناطق دیگری در اطراف کنسبا خبر داد.

گروه‌های تروریستی تکفیری از جمله جبهه النصره و گروه‌های موسوم به لواء احرار الساحل، لواء السلطان عبدالحمید و حرکة احرار الشام الاسلامیه در مناطق حومه شمال و شمال شرقی لاذقیه فعالیت‌ می‌کنند که این گروه‌ها در صفوف خود تروریست‌های بیگانه‌ای را که از طریق مرز ترکیه با حمایت‌های مالی و تسلیحاتی رژیم آل سعود و ترکیه وارد سوریه می‌شوند، در خود جای داده‌‌اند.

هلاکت دست‌کم 100 داعشی در دیرالزور

از دیرالزور هم خبر می‌رسد دست‌کم 100 تروریست داعشی در جریان عملیات نیروهای ارتش و دیگر نیروهای مسلح در این استان طی 24 ساعت گذشته به هلاکت رسیده‌اند.

یک منبع سوری گفت جنگنده‌های ارتش مقرها و جنگ‌افزارهای گروه تروریستی داعش ــ گروهی که در فهرست تروریسم بین الملل قرار دارد ــ در روستای  الحسینیه در حومه غربی را هدف قرار دادند.

مخفیگاه‌ها و جنگ افزارهای تروریست‌های داعشی در روستای المریعیه در حومه شرقی دیرالزور هدف حملات ارتش سوریه قرار گرفت، کانون‌های تروریستی داعشی در محله الشیخ یاسین شهر دیرالزور هم متلاشی شد.

کانون‌های تروریست‌های داعشی و تجمعات آنها در محله‌های الحمیدیه، العرضی و الرشدیه هم هدف حملات گسترده ارتش سوریه قرار گرفت که به کشته شدن 71 تروریست از جمله چند سرکرده آنها و نیز زخمی شدن دست‌کم 84 نفر دیگر منجر شد.

منبع سوری افزود یک یگان از نیروهای  ارتش در عملیات دقیق علیه تروریست‌های تکفیری داعشی در اطراف فرودگاه دیرالزور، چهار نفر را از پای درآوردند.

این منبع از کشته شدن یکی از سرکردگان داعشی ملقب به ابواسلام البغدادی به‌همراه افراد گروه خود در محله الحمیدیه خبر داد.

نیروهای ارتش سوریه همچنین با تروریست‌های داعشی در اطراف روستای المریعیه درگیر شدند که به کشته شدن 9 تروریست منجر شد. همچنین در حملات نیروهای ارتش به تجمعات داعشی‌ها در منطقه بین حطله و مراط، شماری از تروریست‌ها کشته شدند. یک خودروی حامل 12 داعشی هم در جاده مراط در حومه شرقی دیرالزور هدف حمله نیروهای ارتش قرار گرفت.

منبع سوری از انهدام تجمعات و مقرهای تروریست‌های داعشی در عملیات متمرکز نیروهای ارتش در حومه شمالی و غربی دیرالزور در روستای محیمیده و سفیره خبر داد.

این منبع افزود یگان‌هایی از ارتش سوریه در عملیات گسترده علیه تجمعات و مخفیگاه‌های تروریست‌های داعشی در مناطق مختلف شهر البوکمال در 130 کیلومتری شهر دیرالزور، یک قبضه سلاح ضدهوایی در منطقه الکتف و دو خودروی حامل تیربار و یک انبار مهمات نزدیک مناطق المسمکه و الصناعه و دو خودرو در منطقه الباغوز را منهدم کردند.

انهدام استحکامات گروه‌های تروریستی در درعا

از درعا هم خبر می‌رسد که نیروهای ارتش سوریه به عملیات خود علیه تجمعات و مخفیگاه‌های تروریست‌های جبهه  النصره و دیگر گروه‌های تروریستی مرتبط با رژیم اسرائیل ادامه می‌دهند.

یک منبع نظامی گفت یک یگان از نیروهای ارتش در عملیات دقیق علیه تجمعات تروریست‌های جبهه النصره در شهر بصری الشام، شماری از آنها را کشتند و مقادیری سلاح و مهمات را منهدم کردند.

عملیات ارتش علیه تجمعات و استحکامات گروه‌های تروریستی در محله‌هایی از شهر درعا به انهدام یک خمپاره‌انداز و استحکامات و مخفیگاه‌های آنها در محله الکرک، محله العباسیه و شرق میدان بصری در درعا المحطه و کشته شدن شماری از تروریست‌ها در میدان الطلابیه (دانشجو) منجر شد.

روز گذشته نیز آخرین کانون تروریست‌ها در سمت شرق محله البجابجه و چند مقر و خودرو در غرب محله المنشیه و اطراف گردان دفاع  هوایی و گمرک قدیم و محله‌های دیگر درعا البلد منهدم شد.

گروه‌های تروریستی هم در صفحات وابسته به خود در شبکه‌های ارتباط اجتماعی به کشته شدن شماری از اعضای خود اعتراف کردند.

ادامه عملیات ارتش سوریه در حومه حلب

یک منبع میدانی گزارش داد نیروهای ارتش سوریه توانستند امنیت و ثبات را به روستاهای برلهین، السین و الجدیده در حومه شرقی حلب برگردانند.

این منبع گفت نیروهای ارتش با پشتیبانی نیروی هوایی، تعدادی از مخفیگاه‌ها و خودروهای تروریست‌های داعشی و جبهه النصره را در حلب منهدم کردند.

منبع سوری افزود در حملات جنگنده‌های  ارتش، تعدادی از مقرها و  استحکامات و خودروهای مجهز به تیربار تروریست‌های داعشی در روستاهای عزاوی، السین، الطنبر و جب العلی در حومه شرقی حلب منهدم شد.

این منبع گفت شماری از تروریست‌ها در حملات ارتش به مواضع و مخفیگاه‌های آنها در روستاهای تله الشوایا، الطیبه برلهین و السین در حومه شمال شرقی حلب و روستای العامریه در حومه جنوبی کشته شدند.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش عملیاتی منحصری به فرد علیه مقرها و استحکامات گروه‌های تروریستی مرتبط با ترکیه در روستای صوران تابع منطقه اعزاز انجام دادند که خسارت‌ها و تلفاتی به تروریست‌ها وارد شد.

منبع سوری از انهدام تجمعات و استحکامات تروریست‌های جبهه النصره و دیگر گروه‌های تحت فرماندهی آن در عملیات دقیق ارتش در محله‌های الراشدین، بنی‌زید، کرم الطراب،‌ دوار الجندول و الجلوم و انهدام توپخانه تروریست‌ها در محله المیسر خبر داد. نیروهای ارتش روز گذشته توانستند امنیت و ثبات را به روستاهای الطاموره و جب الکلب در حومه حلب پس از متلاشی کردن آخرین کانون تروریست‌ها بازگردانند.

ادامه عملیات ارتش سوریه علیه تروریست‌های تکفیری در حومه حماه

جنگنده‌های ارتش سوریه مقرها و جنگ افزارهای تروریست‌های داعشی را در روستای الرهجان در 50 کیلومتری شرق شهر حماه منهدم کردند.

روز گذشته نیز نیروهای ارتش سوریه نفوذ تروریست‌های داعشی به اطراف روستای الرمیله را خنثی کردند که طی آن 10 تروریست کشته شدند و بقیه پا به فرار گذاشتند.

یک منبع سوری از تشدید حملات جنگنده‌های ارتش به تجمعات و استحکامات تروریست‌های باند موسوم به جیش الفتح در شهرک‌های کفرنبوده و اللطامنه در 35کیلومتری شمال شهر حماه خبر داد.

این منبع افزود حملات هوایی به انهدام تعدادی از مقرها و انواع خودروهای متعلق به باند موسوم به جیش الفتح منجر شد. باند جیش الفتح از گرو‌ه‌های تروریستی تکفیری مختلف از جمله جبهه النصره تشکیل شده است.

تروریست‌های تکفیری از طریق مرزهای ترکیه به حومه شمالی حماه نفوذ می‌کنند و از حمایت‌های مالی و تسلیحاتی رژیم آل سعود و حکومت ترکیه بهره‌ می‌برند.

آخرین اوضاع میدانی حومه حمص

ارتش سوریه در ادامه عملیات خود در حومه حمص، چند تپه واقع در منطقه محسه را از تروریست‌ها پس گرفت و 6 مقر و خودرو و دو موشک‌انداز تروریست‌ها را منهدم کرد.

یک منبع نظامی در حومه حمص گفت یگان‌هایی از ارتش با همکاری گروه‌های دفاع مردمی، عملیاتی را علیه تجمعات و استحکامات تروریست‌های داعشی در شمال شرقی روستای المحسه انجام دادند که به سیطره بر تعدادی از تپه‌های واقع در نزدیکی شهر القریتین منجر شد.

به‌گفته این منبع، بازپس‌گیری این تپه‌ها پس از درگیری با تروریست‌های تکفیری محقق شد که شماری از آنها کشته شدند. یگان‌های مهندسی ارتش هم به پاکسازی این مناطق از بمب‌ها و مین‌های کارگذاشته شده از سوی تروریست‌ها دست می‌زنند که برای جلوگیری از پیشروی ارتش کار گذاشته شده بود.

جنگنده‌های ارتش هم مقرها و تجمعات تروریست‌های جبهه النصره و دیگر گروه‌های تکفیری را در حومه شمالی حمص بمباران کردند که به کشته شدن شماری از تروریست‌ها و انهدام 6 مقر آنها در شهرک‌های تیرمعله، تلبیسه و منطقه الرستن و انهدام چند خودروی مجهز به تیربار و یک موشک انداز در روستای عین حسین منجر شد.

نیروهای ارتش سوریه در عملیات خود علیه تروریست‌های داعشی در روستای عنق الهوای در 70کیلومتری شهر حمص یک موشک انداز و یک دستگاه خودروی زرهی تروریست‌های داعشی را منهدم کردند.

تجمعات تروریست‌های داعشی در روستاهای الشنداخیه و رحوم و رجم القصر هدف حملات ارتش سوریه قرار گرفت.

گروه‌های تروریستی تکفیری هم در صفحات وابسته به خود در شبکه‌های ارتباط اجتماعی به کشته شدن دو نفر از سرکردگان خود ملقب به ابوبکر الیمنی و عبدالرحمن مطر ملقب به ابوبکر الانصاری در حومه شمالی حمص اعتراف کردند.ن این کشور.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد