سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

رکود در واحدهای دامداری خوزستان

رییس اتحادیه دامداران خوزستان گفت: با مشکلات به وجود آمده در بحث نقدینگی دامداران بسیاری از دامداری‌های استان دچار رکود شده و در حال ضرردهی هستند و این مساله موجب تعطیلی برخی از دامداری‌ها در استان شده است.

عبدالخالق سبحانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: یکی از مهمترین مشکلاتی که گریبانگیر دامداران استان شده، بحث کمبود نقدینگی است و باید هرچه سریعتر به این موضوع مهم رسیدگی شود.

وی افزود: دامداران پول کسی را نمی‌خواهند بلکه پول خود را طلب می‌کنند و باید کارخانجات لبنی، مطالبات دامداران استان را به آن‌ها بدهند تا مشکلات مالی آن‌ها حل شود.

سبحانی تصریح کرد: کارخانجات لبنی نیز نقدینگی لازم را ندارند تا مطالبات دامداران را در اختیار آن‌ها قرار دهند که در این زمینه دولت باید وام‌هایی به آن‌ها بدهد یا به مشکلات مالی آن‌ها رسیدگی کند تا بتوانند مطالبات دامداران را پرداخت کنند.

رییس اتحادیه دامداران خوزستان خاطرنشان کرد: با این شرایط و کمبود نقدینگی، دام‌ها گرسنه‌اند و به همین دلیل، دامداران توان خرید علوفه برای دام‌های خود را ندارند و مشکلات فراوانی برای دام‌ها به وجود آمده است.

وی بیان کرد: در بحث سبوس مورد نیاز دامداران استان، 40 درصد از سبوس تولیدی در خوزستان به استان‌های دیگر برده می‌شود و این مساله در حالی است که دامداران استان به این سبوس تولیدشده نیازمند هستند و مجبورند سبوس مورد نیاز دام‌های خود را به صورت آزاد تهیه کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد