سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

ابراز امیدواری عمان برای گسترش مبادلات تجاری با خوزستان

نائب رییس اتاق بازرگانی استان شمال باطنه عمان گفت: ظرفیت‌های مناسبی برای مبادلات تجاری با کشورهای مختلف در این کشور مهیا است تا با حضور تجار در این کشور و مراودات تجاری و بازرگانی شاهد سرمایه گذاری دو طرفه باشیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، حافظ بن ناصر بن محمد الربیعی امروز، 26 بهمن ماه در دیدار با استاندار خوززستان در اهواز اظهار کرد: در استان شمال باطنه در کشور عمان با توجه به تلاش های فراوان سلطان قابوس، ظرفیت‌های مناسبی در بخش‌های مختلف به منظور سرمایه‌گذاری خارجی مهیا شده است.

وی افزود: این استان دارای فرودگاه و بندر است و به عنوان تجار همیشه در پی آن هستیم تا موانع و مشکلات صادرات و واردات به منظور انجام هر چه بهتر مراودات تجاری کاهش پیدا کند.

 الربیعی تصریح کرد: در این زمینه امیدواریم استان خوزستان اولویت خاصی را برای مبادلات تجاری با کشور عمان در نظر بگیرد.  

در ادامه این نشست شهلا عموری، رییس اتاق بازرگانی اهواز اظهار کرد: با توجه به سفری که اتاق بازرگانی اهواز با هیأت 29 نفره به کشور عمان و شهر مسقط داشته است، هیاتی شامل تجار و بازرگانان از این کشور به استان خوزستان آمدند تا ظرفیت‌های استان را در بخش‌های مختلف به منظور سرمایه‌گذاری شناسایی کنند.

وی افزود: هدف از سفر هیات ایرانی به کشور عمان، شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری این کشور و توسعه روابط میان هر دو کشور و نیازسنجی بازارهای کشور عمان و بازدید از بنادر آن بوده است.

عموری تصریح کرد: دستاوردهای سفر هیات تجاری ایران به این کشور، ایجاد تفاهم نامه در جهت صادرات دام زنده و ظروف یک بار مصرف به کشور عمان بوده است.

وی افزود: تفاهم نامه دیگری در جهت رایزنی برای پرورش ماهی از طریق اتاق تعاون استان خوزستان در این کشور و تفاهم نامه در خصوص صادرات محصولات کشاورزی به صورت هوایی به عمان منعقد شده است.

عموری گفت: حضور این هیات عمانی در کشور ایران برای شناسایی ظرفیت‌های سرمایه گذاری استان و ثبت شرکت‌های تجاری در استان است؛ همچنین دیدار و ملاقات با تجار ایرانی و بازدید از منطقه آزاد اروند و شلمچه نیز از دیگر اهداف حضور این هیات عمانی در استان است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد