سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

تحلیل اسراییلی از تاثیر موشک عماد بر امنیت اسراییل

جروزالم پست : با وجودی که سیستم های دفاع موشکی اسراییل قابلیت مهار موشک عماد را دارند اما انتقال فناوری موشک های هدایت شونده به حزب الله لبنان چالشی برای امنیت اسراییل است.
وب سایت روزنامه جروزالم پست اسراییل با انتشار تحلیلی از آزمایش موفقیت آمیز موشک هدایت شونده دور برد "عماد" ایران نوشت ، تولید این موشک از سوی نیروهای نظامی ایران نمادی از توانمندی و پیشرفت فناوری نظامی ایران است، اما به نظر می رسد با توجه به لایه های دفاع موشکی اسراییل،موشک عماد برای نیروهای نظامی اسراییل قابل مهار است.
به گزارش عصر ایران در ادامه تحلیل جروزالم پست به سه لایه سامانه دفاع موشکی اسراییل اشاره شده و آورده است:

در دسامبر گذشته اسرائیل، سیستم دفاع موشکی بالستیک خود را با نام " آرو3 " با موفقیت آزمایش کرد. در قالب دفاع موشکی آرو 3 یک وسیله ردیاب ازاسرائیل به فضا پرتاب و از اتمسفر زمین خارج شده  و یک هدف را به عنوان موشک دشمن در فضا منهدم می کند.
از سوی دیگر رادارهای پیشرفته و ایستگاه های کنترل آتش نیز می توانند چنین تهدیداتی را قبل از نزدیک شدن به اسرائیل شناسایی کرده و موشک های ردیاب پرتاب شوند.
بر اساس این  گزارش در یک لایه پایین تر از آرو 3 و مقداری در فضای بالای جو، موشک "آرو2 " به عنوان دومین لایه دفاع ضد موشکی اسراییل عملیاتی شده است.

 علاوه بر آن امسال نیز سیستم دفاعی "رافائل" و سامانه زنجیری "داوود" ساخت شرکت آمریکایی  Raytheon " ریتیون"  عملیاتی خواهد شد. به نوشته جروزالم پست  سامانه زنجیره ای داوود می تواند کلاهک های موشکی را در قلمرو سرزمین دشمن و خیلی دورتر از اسرائیل، مورد هدف قرار دهد.
جروزالم پست در ادامه نوشت علاوه بر این سامانه های دفاع موشکی و راداری نیروی هوایی اسرائیل دارای قابلیت تهاجمی طبقه بندی شده است که در صورت رسیدن اطلاعاتی مبنی بر پرتاب قریب الوقوع موشک به سمت اسرائیل، می تواند به سمت هدف پرتاب شود.
با این حال بر اساس این گزارش تولید موشک های هدایت شونده دور برد از سوی ایران (عماد) و امکان انتقال فناوری آن به حزب الله لبنان می تواند تهدید امنیتی جدی برای اسراییل باشد چون انبار تسلیحات حزب الله لبنان هم اکنون به عنوان بزرگ ترین انبار موشک های سطح به سطح جهان مطرح است و انتقال و افزوده شدن فناوری موشک های هدایت شونده (دقیق) به این گروه می تواند بر قدرت آتش و ضربه زنی حزب الله علیه اسراییل بیفزاید.
موشک گراد در اختیار مخالفان مسلح بشار اسد
یکی دیگر این از سران گروه های مخالف مسلح هم گفت که این موشک ها در حمله به مراکز ارتش سوریه استفاده خواهد شد. این مهمترین سلاح گروه های مسلح مخالف است.
 چند نفر از سران گروه های مسلح مخالف در سوریه اعلام کردند که اعضای این گروه به تازگی محموله های جدیدی از موشک های گراد (موشک های زمین به زمین) به دست آورده اند تا با استفاده از آن مانع از پیشروی ارتش سوریه در حلب شوند.
به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، به گفته آنها، حامیان خارجی گروه های مسلح این موشک های گراد را در روزهای اخیر در اختیار آنها قرارداده اند.
هدف از این اقدام، مقابله مخالفان و گروه های مسلح با پیشروی ارتش سوریه در شهر حلب است. این پیشروی با حمایت هوایی جنگنده های روسیه انجام می شود.

موشک گراد در اختیار مخالفان مسلح بشار اسد
موشک های روسی گراد، با برد حدود 20 کیلومتر دارای قدرت تخریب بالا هستند.
نیروهایی ایرانی شامل مستشاران و نیروهای داوطلب، اعضای مسلح حزب الله لبنان در کنار نیروهای ارتش سوریه و نیروهای داوطلب سوری و عراقی در حال جنگ برای بازپس گیری کنترل شهر حلب و حومه آن هستند.
جنگ در حلب، باعث شده بیش از 60 هزار نفر به سمت مرزهای ترکیه فرار کنند.یکی از سران گروه های مخالفان مسلح با اشاره به موشک گراد گفت: این قدرت آتش باری خوبی به سود ماست.یکی دیگر این از سران گروه های مخالف مسلح هم گفت که این موشک ها در حمله به مراکز ارتش سوریه استفاده خواهد شد. این مهمترین سلاح گروه های مسلح مخالف است.
اعلام آمادگی پدافند هوایی ایران برای کمک به سوریه
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه هرگونه حضور در خاک سوریه بدون هماهنگی با دولت این کشور شکست به بار می‌آورد، گفت: دولت سوریه از ایران در زمینه پدافندی کمک‌ درخواست کند، تمام‌قد به آنان کمک می‌کنیم.امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، درباره ادعای دولت عربستان برای اعزام نیروی زمینی به شمال سوریه، گفت: سوریه یک کشور بزرگ و اسلامی و صاحب دولت رسمی و ملتی غیور است که بیش از پنج سال است با تروریست‌ها مبارزه می‌کند و حضوری که بدون هماهنگی با دولت این کشور باشد، جز شکست و افتضاح چیزی به بار نمی‌آورد.
وی افزود: کسی که نیت خیری را اعلام می‌کند باید با عملش آن را ثابت کند و حضوری که بدون هماهنگی باشد نیت خیری ندارد و این حضور، حضوری باافتخار نخواهد بود.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به اینکه لازمه کشورها برای خارج شدن از انزوا زیر پا گذاشتن حقوق حقه یک ملت نیست، تصریح کرد: عربستان به‌جای فکر کردن به حضور در سوریه و دخالت در امور آن کشور، باید به فکر این باشد که در یمن خونریزی و کودک‌کشی نکند.امیر اسماعیلی درباره پاسخ ایران به این‌گونه تهدیدات علیه نظام سوریه، گفت: اقدامات ایران همان‌طور که فرمانده معظم کل قوا فرمودند مستشاری است و هر جا دولت سوریه از ایران در زمینه پدافندی کمک‌ درخواست کند، تمام‌قد به آنان کمک می‌کنیم.فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) درباره تهدید حرمین شریفین کربلا و نجف، گفت: حرمین شریفین خط قرمز ماست و دفاع از آن وظیفه شرعی مسلمانان است.
منبع: تسنیم
  
شنیده‌ایم که برای تحویل شهید عزیزمان دشمن پیشنهاد هزینه‌ای گزاف داده است، ولی به عنوان خانواده شهید راضی به این کار نیستیم، حاضر نیستیم حتی یک ریال نیز برای تحویل پیکر پاک شهیدانمان به داعش پرداخت شود.

به گزارش میزان، جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم، روز دوشنبه ۱۳۹۴/۱۱/۵ با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

در حاشیه نگاری که صبح امروز در پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری از این دیدار منتشر شده آمده است:
".... ماجرای صحبتهایی که تجلیل آقا را برانگیخته از این قرار است که همسر شهید در یابود شهیدش در اهواز به درخواست تروریست‎ها برای فروختن پیکر شهید کجبافی پاسخ داده و گفته بود: «ما پیکر عزیزمان را در راه خدا داده‌ایم و آنچه را که در این راه دادیم، پس نمی‌گیریم. شنیده‌ایم که برای تحویل شهید عزیزمان دشمن پیشنهاد هزینه‌ای گزاف داده است، ولی به عنوان خانواده شهید راضی به این کار نیستیم، حاضر نیستیم حتی یک ریال نیز برای تحویل پیکر پاک شهیدعربستان روسیه را به جنگ مذهبی تهدیدکرد

مونیخ - ایرنا - روزنامه «زود دویچه سایتونگ» آلمان با اشاره به اینکه در روسیه حدود 20 میلیون سنی مذهب زندگی می کنند، به نقل از وزیر خارجه عربستان نوشت: آیا این کشور (روسیه) می خواهد این ذهنیت را به وجود بیاورد که در کنار شیعه ها علیه سنی ها مبارزه می کند؟ و این به نفع مسکو نیست.

به گزارش ایرنا، «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان این هشدار را خطاب به «دیمیتری مدودیف» نخست وزیر روسیه در باره حمایت این کشور از دولت سوریه مطرح کرد.
الجبیر در مصاحبه با روزنامه آلمانی «زود دویچه سایتونگ»که امروز (شنبه) منتشر شد، افزود: به روسیه این نکته را یادآور شدیم که اگر کنار اسد در این مناقشه دخالت کند، طرف درگیر در یک جنگ مذهبی خواهد شد که بسیار بسیار خطرناک است.
وی بدون اشاره به سابقه حمایت های مالی و تسلیحاتی ریاض و گروه کشورهای ضد سوری از تروریست های تکفیری به ویژه داعش، حبهه النصره و احرارالشام، به «دیمیتری مدودیف» نخست وزیر روسیه هشدار داد و گفت: مسکو می توانست با رویکردی متفاوت راحت تر عضو ائتلاف بین المللی (آمریکایی) علیه داعش بشود.
الجبیر با تکرار این ادعا که اسد در آینده سیاسی سوریه نقشی ندارد و این روند ممکن است سه ماه، شش ماه یا سه سال طول بکشد، احتمال اعزام نظامیان سعودی به سوریه در پوشش مبارزه با داعش را مطرح کرد.
وی گفت: اگر ائتلاف بین المللی به ریاست آمریکا تصمیم به استفاده از نیروهای ویژه در مبارزه با داعش بگیرد، عربستان نیز آماده شرکت در آن است.
وزیر خارجه عربستان برای شرکت در نشست تماس سوریه و کنفرانس امنیتی مونیخ هم اکنون در این شهر آلمان به سر می برد.
اروپام ** ف.پ ** 456 **1516انمان به داعش پرداخت شود.»‎"

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد