همایش استانی روز جهانی تالاب‌ها ظهر امروز با حضور آیت‌الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در استان مجلس خبرگان رهبری، محمد درویش مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، احمدرضا لاهیجان‌زاده مدیرکل ازمان محیط زیست خوزستان و جمعی از مسئولان شهرستان ایذه در تالار قصر برگزار شد.

آقاجان علیخانی‌پور در این همایش با خیر مقدم به مهمانان و گرامی‌داشتن ایام الله دهه فجر اظهار کرد: آرزوی این را داریم که خود را به نوعی در مقابل طبیعت و بلایایی که بر آن وارد می‌شود مسئول بدانیم.

وی  افزود: کشور ما یکی از ۱۸ کشوری بود که در بحث محافظت از تالاب‌ها در گذشته به‌صورت قدرتمند وارد شد.

فرماندار ایذه با اشاره به وجود دو تالاب در این شهرستان، خاطرنشان کرد: ما در این شهرستان دارای دو تالاب هستیم که میانگران معروف‌ترین آن بوده و بندون که به دلیل خشکسالی از بین رفت.

علیخانی‌پور با اشاره به اینکه برای جلوگیری از ضایع شدن حق مردم در قبال این تالاب نتیجه‌گیری‌هایی صورت گرفت؛ تصریح کرد: باید نقشه‌هایی که از این فضا وجود دارد را حفظ کرده و از مسئولان نیز درخواست دارم تا با جدیت از این داشته محافظت کنند.

وی اضافه کرد: همه تلاش ما باید در راستای حفظ منابع ملی و طبیعی و به‌ویژه تالاب‌ها باشد تا این ثروت در شهرستان از بین نرود.

علیخانی‌پور در پایان با اشاره به بارش ۴۰۰ میلی‌متری باران در شهرستان، گفت: بارش باران نسبت به سال گذشته افزایش داشته و امیدواریم با تداوم بارندگی‌ها شاهد بهتر شدن شرایط و داشته‌های محیط زیستی باشیم.

حضور مردم دوست‌دار محیط زیست شهرستان و فرهنگیان در این برنامه از نکات قابل توجه و دل‌گرم کننده بود. همچنین حضور پرشور اصحاب رسانه در این همایش نشان از اهمیت بالا و توجه جدی به موضوعات زیست محیطی توسط این قشر داشت.

در پایان این مراسم از حامیان و دوست‌داران محیط زیست از جمله وحید اورکی به‌دلیل پوشش اخبار و توجه به مباحث زیست محیطی با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

فارس