سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز منطقه

سفر ولایتی به روسیه توافق شد؛

سخت افزارهای نظامی روسی در راه ایران

ولایتی
شناسهٔ خبر: 3042934 -
یک رسانه روسی از افزایش همکاری های دفاعی مسکو با تهران و همچنین تصمیم ایران برای خرید سخت افزارهای نظامی روسی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، راشاتودی با استناد به اظهارات «علی اکبر ولایتی» مشاور مقام معظم رهبری، در سفر به روسیه، از تصمیم ایران برای خرید سخت افزارهای نظامی ساخت روسیه خبر داد.

ریانوستی نیز در این رابطه به نقل از ولایتی می نویسد: پاسخ دولت روسیه به درخواست های ایران در این زمینه مثبت است.

راشاتودی در ادامه سفر علی اکبر ولایتی را با توجه به حضور بلندمدت وی در پست وزارت خارجه ایران و همچنین عهده دار بودن سمت مشاور رهبر معظم انقلاب، مهم ارزیابی کرده است.

ترکیه برای انجام عملیات نظامی در سوریه آماده می‌شود

کوناشینکوف
شناسهٔ خبر: 3042810 -
«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه تصریح کرد: مسکو اطلاعات موثقی در دست دارد که نشان می دهد ترکیه به صورت جدی در حال آماده شدن برای دخالت نظامی در سوریه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «روسیا الیوم»، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه در سخنانی از آمادگی آنکارا برای انجام عملیات نظامی در سوریه خبر داد.

بر اساس این گزارش، وی در این زمینه تصریح کرد: مسکو اطلاعات موثقی در دست دارد که نشان می دهد ترکیه به صورت جدی در حال آماده شدن برای دخالت نظامی در سوریه است.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین اظهار داشت: فعالیت های مخفیانه نیروهای نظامی ترکیه در مرزهای مشترک با سوریه و بسیاری از مستندات دیگر حاکی از آمادگی ارتش این کشور برای دخالت نظامی در سوریه هستند.

وی با اشاره به حملات توپخانه ای ارتش ترکیه به حومه استان «لاذقیه» سوریه از سکوت آمریکا و ناتو در قبال این اقدامات به شدت انتقاد کرد.

گفتنی است، روز گذشته نیز «ماریا زاخاروف» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته بود: اقدامات ترکیه در نقض مکرر حریم هوایی سوریه به منظور سرپوش نهادن بر تحرکات مخفیانه آنکارا در مرزهای سوریه انجام می گیرد.

معارضان سوری خواستار حمله زمینی خارجی به سوریه شدند

خالد خوجه
شناسهٔ خبر: 3042722 -
«خالد خوجه» رئیس ائتلاف موسوم به معارضان سوری در سخنانی گفت: دخالت زمینی خارجی در سوریه به ویژه استان حلب به یک ضرورت تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، «خالد خوجه» رئیس ائتلاف موسوم به معارضان سوری در سخنانی اعلام کرد که این ائتلاف خواستار دخالت زمینی خارجی در سوریه است.

بر اساس این گزارش، وی در این زمینه تصریح کرد: از ابتدای آغاز بحران سوریه کشورهای همسایه می بایست در حمایت از مردم این کشور دست به اقدام نظامی علیه دولت بشار اسد می زدند.

رئیس ائتلاف موسوم به معارضان سوری در ادامه اظهار داشت: اکنون که عملیات نظامی روسیه در سوریه آغاز شده، دخالت نظامی خارجی با مشارکت همسایگان در سوریه به ویژه حلب به یک ضرورت تبدیل شده است.

وی همچنین تصریح کرد: حمایت از مخالفان سوری به دو طریق ممکن است؛ از طریق افزایش کمک های تسلیحاتی و یا از طریق ائتلاف مستقیم ترکیه و عربستان با «ارتش آزاد».

گفتنی است، نشست صلح سوریه در ژنو با زیاده خواهی ها و مطالبات غیر منطقی ائتلاف معارضان سوری بدون نتیجه پایان یافت و ادامه آن به اواخر ماه جاری میلادی موکول شد.

هشدار نسبت به وقوع جنگ منطقه‌ای/ارتش عربستان نباید وارد سوریه شود

محسن رضایی
شناسهٔ خبر: 3042796 -
محسن رضایی با ارسال مطلبی در اینستاگرام خود نسبت به اعزام ارتش عربستان به سوریه هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سر لشگر محسن رضایی با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود، نسبت به اعزام ارتش سعودی به سوریه هشدار داد و پیش بینی کرد در صورت برخورد روسیه، ترکیه، عربستان و سوریه با یکدیگر و  ورود امریکا یک جنگ بزرگ منطقه ای، در منطقه شعله ور شود.

این مطلب که در پی انتشار خبر موافقت آمریکا با ورود نیروی زمینی ارتش عربستان به سوریه و هشدار کرملین نسبت به وقوع یک جنگ در منطقه منتشر شده است، بدین شرح است:

پس از شکست داعش و النصره در عراق (الرمادی) و سوریه (مخصوصا حلب)، عربستان و آمریکا تصمیم گرفته اند که سربازان سعودی را برای نجات باقیمانده تکفیری ها و درگیری با ارتش سوریه، وارد سوریه کنند.

در چنین شرایطی، برخورد روسیه، ترکیه، عربستان و سوریه با یکدیگر و پس از آن هم با ورود امریکا، یک جنگ بزرگ منطقه ای، محتمل است.

بی تردید با چنین حرکتی از سوی دولت سعودی، که دیوانه وار به هر اقدامی دست می زند،کل منطقه از جمله عربستان در آتش خواهد سوخت که البته ایران از آن دور خواهد بود.

احتمال مشارکت ایران و عربستان در مذاکراتی با محور سوریه در مونیخ

دیدار علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و اشتاین مایر، وزیر خارجه آلمان
شناسهٔ خبر: 3042659 -
وزیر امور خارجه آلمان گفت احتمال دارد همتایان ایرانی و عربستانی اش در مذاکراتی که قرار است هفته آینده در شهر مونیخ در مورد سوریه برگزار شود، شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آلمان، اشتاین مایر در حاشیه نشست های مشترک وزیران  دفاع و امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در آمستردام گفت: نشانه هایی در این مورد از پایتخت دو کشور وجود دارد، ولی هنوز هیچ ردپایی از آرامش دیده نمی شود، شاید تنها نشانه ای که وجود دارد این باشد که تشدید تنش ها متوقف می شود.

گفتنی است عربستان بعد از اعدام شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعی و به بهانه حمله به سفارت و کنسولگری این کشور در تهران و مشهد روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرد.

واکنش مسکو به پیشنهاد ریاض؛ آیا همه را در یمن شکست دادید؟!

1.jpg
شناسهٔ خبر: 3042656 -
سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اعلام آمادگی عربستان برای اعزام نیرو به سوریه جهت مبارزه با داعش به طور کنایه آمیزی گفت: آیا در یمن همه را شکست دادید؟!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری رأی الیوم، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در حساب کاربری خود در شبکه های اجتماعی نوشت: عربستان در چارچوب تلاش های ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا، آماده عملیات زمینی در سوریه است، باید این سوال را مطرح کنم که آیا همه را در یمن شکست دادید!

گفتنی است عربستان سعودی آمادگی خود را برای پیوستن به نیروهای ائتلاف ضد داعش در سوریه اعلام کرده است. روز گذشته وزرات دفاع عربستان مدعی شد حاضر است در صورت نیاز، نیروهای نظامی خود را برای مبارزه با تروریست های داعش به سوریه اعزام کند. بنا بر اعلام ریاض، پادشاهی سعودی آماده است در عملیات زمینی علیه تروریست های داعش شرکت کند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد