سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

ایران باید در تهران شکست بخورد!

«شکست در تهران» از دید استراتژیست های امنیتی در امریکا، زمانی رخ خواهد داد که جریان غربگرا در انتخابات آینده پیروز شود.
ایران باید در تهران شکست بخورد!به گزارش مشرق، مهدی محمدی در کانال شخصی اش و در تحلیل راهبرد آمریکایی ها برای مقابله با پیروزی های جبهه مقاومت نوشت: «پاسخ در تهران» مهم ترین راهبرد امریکا برای جبران شکست های بزرگ اخیر در منطقه است. از اوایل ماه محرم که با فرماندهی سردار سلیمانی دور جدید عملیات ها در سوریه آغاز شد، امریکایی ها و برخی طرف های دیگر دریافتند که به زودی کار در مناطقی مانند سوریه برای آنها بسیار دشوار خواهد شد.
 آمریکا انتظار داشت فروپاشی فرقه ای در منطقه به شکل گیری نوعی موازنه قوای شیعه- سنی بینجامد و نهایتا سکولار ها کار را به دست بگیرند، اما آنچه در عمل در حال رخ داد این است که اکثریت سنی در حال فاصله گرفتن از ایدئولوژی وهابی- سلفی است و مقاومت شیعی نیز در میدان به برتری خارق العاده ای دست یافته است.
 پیروزی در نبل و الزهرا صرفا نقطه اوج این فرآیند چند ماهه بوده و نقاط اوج رفیع تری هم در راه است. آنچه اکنون امریکا به آن می اندیشد این است که ایران را در بیروت، بغداد، صنعا و دمشق نمی توان متوقف کرد؛ بلکه ایران باید در تهران شکست بخورد.
 «شکست در تهران» از دید استراتژیست های امنیتی در امریکا، زمانی رخ خواهد داد که جریان غربگرا در انتخابات آینده پیروز شود. فرض آنها این است که چنین پیروزی می تواند کارآمدترین ضربه را به استراتژی منطقه ای ایران بزند و سیاهچاله ای در تهران خلق کند که جریان مقاومت توسط آن بلعیده شود.
 اینها اصطلاحاتی است که امریکایی ها این روزها پس پرده به کار می برند تا مسئله را برای دوستانشان شفاف کنند. این همان پروژه ای است که نخستین بار قرار بود در 25 بهمن 89 اجرا شود؛ زمانی که پس از پیروزی انقلاب فوریه در مصر، میر حسین موسوی و مهدی کروبی با اشارت مستقیم سرویس های خارجی و با صدور بیانیه هایی که حتی متن آنها در بیرون از ایران نوشته شده بود، مردم را به خیابان فراخواندند تا شاید با آشوب در تهران، قیام در منطقه متوقف شود. انتخابات آینده می تواند یک 25 بهمن دیگر باشد اگر غفلت کنیم. هوشیار اگر باشیم، 9 دی دیگری هم می تواند خلق شود.
روسیه: دخالت نظامی عربستان در سوریه اعلام جنگ است
رئیس کمیته قانونگذاری مجلس دومای روسیه ضمن انتقاد از پیشنهاد عربستان سعودی برای حضور نظامی در سوریه این اقدام را به‌منزله «اعلان جنگ» توصیف کرد.

به گزارش مشرق، پاول کراشِنین نیکوف گفت: "ریاض پیش از انجام هرگونه عملیات نظامی در سوریه باید از دولت دمشق کسب اجازه کند".

این در حالی است که به‌خلاف روسیه، آمریکا از پیشنهاد عربستان سعودی برای اعزام نظامیانش به خاک سوریه استقبال کرده است.

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا ضمن حمایت از این تصمیم عربستان سعودی اعلام کرد هفته آینده این موضوع را با همتای سعودی‌اش در شهر بروکسل، مقر اتحادیه اروپا در میان می‌گذارد.

وزیران دفاع کشورهای عضو ائتلاف موسوم به ضدداعش تحت رهبری آمریکا قرار است در ماه جاری میلادی (فوریه) نشستی در بروکسل برگزار کنند.پیشتر خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از سخنگوی ارتش عربستان اعلام کرد نیروهای سعودی در صورت صلاحدید ائتلاف موسوم به ضدداعش به‌رهبری آمریکا، برای مبارزه با گروه تروریستی داعش وارد خاک سوریه خواهند شد.

احمد عسیری، مشاور وزیر دفاع و سخنگوی ائتلاف عربستان سعودی در حمله به یمن در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: پادشاهی عربستان آماده مشارکت در هرگونه عملیات زمینی است که ائتلاف (تحت هدایت آمریکا) بر سر اجرای آن در سوریه توافق کند.منبع: تسنیم

هانس بلیکس:

امکان انحراف بازرسی‌های هسته‌ای ایران با اطلاعات جعلی سازمان‌های جاسوسی وجود دارد

بازرس تسلیحاتی اسبق سازمان ملل و مدیر کل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید جاسوس‌هایی که در ایران اقدام به ترور کرده‌اند می‌توانند از اطلاعات جعلی هم برای منحرف کردن بازرسی‌ها از برنامه هسته‌ای ایران استفاده کنند.

خبرگزاری فارس: امکان انحراف بازرسی‌های هسته‌ای ایران با اطلاعات جعلی سازمان‌های جاسوسی وجود دارد                

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هانس بلیکس»، مدیر کل اسبق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و بازرس تسلیحاتی این نهاد نظارتی سازمان ملل، روز پنجشنبه با یک نشریه آمریکایی درباره احتمال اخلال‌گری‌های دستگاه‌های جاسوسی کشورها در فرایند بازرسی از تأسیسات هسته‌ای ایران گفت‌وگو کرده است. 

این سیاستمدار سوئدی که از مخالفان ادعاهای آمریکا در زمینه وجود سلاح‌های کشتار جمعی در عراق قبل از جنگ سال 2003 بود، درباره احتمال اخلال‌گری‌های سازمان‌های جاسوسی در بازرسی‌های تحت «برجام» از ایران به نشریه فارن‌پالیسی گفت: «سازمان‌های اطلاعاتی اهداف خودشان را دنبال می‌کنند. در ایران، آنها تردیدی برای ترور (دانشمندان هسته‌ای ایران) ندارند، بنابراین احتمالاً تردیدی هم برای استفاده از اطلاعات جعلی نخواهند داشت.»

علی‌رغم این، فارن‌پالیسی می‌نویسد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای انجام وظایف نظارتی‌اش چاره‌ای جز همکاری با جاسوس‌ها ندارد. 

بلیکس خود در دهه 1990، احساس کرد برای موفقیت در انجام وظایفش در بازرسی از برنامه هسته‌ای عراق، ناچار به همکاری‌های بیشتر با آژانس‌های اطلاعاتی کشورها است. 

در آن زمان - چنانکه فارن‌پالیسی می‌نویسد - جاسوس‌های آمریکایی با فراهم کردن ابزارهای نمونه‌برداری محیطی در عراق و تصاویر ماهواره‌ای از تأسیسات این کشور، دو ابزار نظارتی مهم به  آژانس معرفی کردند. علی‌رغم این، نهادهای اطلاعاتی، همیشه هم مفید و کارساز نیستند. نقشی که آنها در حمله سال 2003 آمریکا به عراق ایفا کردند، گویای این واقعیت است.  در آن زمان یکی از استدلال‌های محوری آمریکا برای حمله به عراق این بود که بغداد تلاش کرده از کشور نیجر، کیک زرد بخرد.

بلیکس می‌گوید این ادعا بر اساس نامه‌هایی جعلی مطرح می‌شد اما «جورج دبلیو بوش»، رئیس‌جمهور وقت آمریکا همان‌ها در کنگره مبنای استدلال برای توجیه حمله به عراق قرار داد.

نهادهای اطلاعاتی در آن زمان درخواست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای تحویل آن نامه‌ها را نادیده گرفته‌اند. بعدها که آنها با انجام این کار موافقت کردند، آژانس دریافت که نامه‌ها دروغی و مجعول بوده‌اند.به گزارش فارس، سازمان‌های جاسوسی، اما تنها به دنبال تحریف مسیر بازرسی‌های آژانس نیستند، بلکه در مواردی که بتوانند در این نهاد بین‌المللی نفوذ کرده و اطلاعات آنها را برای اهداف خود به کار می‌گیرند. حمله آمریکا و انگلیس به تأسیسات عراق در سال 1998 بر اساس اطلاعات به دست آمده از بازرسی‌های آژانس در برنامه‌ای موسوم به «آنسکام» مثال خوبی از همین قضیه است.  (آنسکام سرواژه‌ای متشکل از حروف ابتدایی عبارت «کمیسیون ویژه سازمان ملل» United Nations Special Commission است. ).

مطابق آنچه اکنون دانسته می‌شود آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی با نفوذ در این برنامه، اطلاعات آن را مستقیماً دریافت کرده و به کار گرفته‌اند.  

«اسکات ریتر»، که خود از بازرسان ارشد این برنامه بود سال 1999 فاش کرد آمریکا و انگلیس یک سال قبل‌تر، یعنی سال 1998، از همین اطلاعات برای بمباران تأسیسات عراق استفاده کرده‌اند. 

کاخ سفید: از پیشنهاد عربستان برای اعزام نیروی زمینی به سوریه استقبال می‌کنیم/نگرانیم حلب به محاصره ارتش سوریه درآید

سخنگوی کاخ سفید روز جمعه از پیشنهاد عربستان سعودی برای اعزام نیروی زمینی به سوریه استقبال کرد.

خبرگزاری فارس: کاخ سفید: از پیشنهاد عربستان برای اعزام نیروی زمینی به سوریه استقبال می‌کنیم/نگرانیم حلب به محاصره ارتش سوریه درآید                

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید، روز جمعه حملات هوایی سوریه را مانع تحقق فرایند انتقال سیاسی در سوریه دانست. 

سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه حملات هوایی روسیه اهرم فشار دولت سوریه را بیشتر کرده و از انگیره آنها برای حضور در مذاکرات می‌کاهد. 

جاش ارنست در پاسخ به سوالی درباره آمادگی عربستان سعودی برای اعزام نیروهای زمینی به سوریه گفت: «چیزی که آنها به آن واکنش نشان می‌دهند درخواستی است که اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا از کشورهای مشارکت‌کننده در کمپین ضد داعش برای افزایش تعهدشان کرد.»

وی افزود: «ما قطعا از بیانیه شرکای سعودی خود که برای افزایش مشارکت به صورت نظامی، اعلام آمادگی کرده‌اند، استقبال می‌کنیم. هنوز برای ما روشن نیست که منظور آن‌ها تخصیص شمار قابل توجه نیروهای زمینی است یا اعزام گروهی از نیروهای ویژه.»

ارنست اضافه کرد: «برای جزئیات طرح، باید از سعودی‌ها سوال کرد، اما به طور کلی این یک نشانه مثبت است از اینکه درخواست وزیر دفاع ما، از سوی شرکایمان تائید شده است.»

سخنگوی کاخ سفید، در بخش دیگری از این کفرانس خبری گفت واشنگتن نگران است حلب به محاصره کامل ارتش سوریه درآید. 

خبرگزاری رویترز، روز پنجشنبه به نقل از برخی منابع نظامی مدعی شده بود دولت سوریه پس از شکست مذاکرات ژنو، با توجه به آمادگی عربستان و ترکیه برای تشدید کمک‌ها به تروریست‌ها به دنبال تسریع اقدام در زمینه محاصره حلب است. سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه محاصره احتمالی حلب اوضاع انسانی در این شهر را وخیم‌تر از گذشته می‌کند آن را «یک گام رو به عقب» خواند. «جاش ارنست»، با بیان این ادعا که دولت سوریه «مشروعیتش برای رهبری در سوریه را از دست داده است» گفت که راهبرد کاخ سفید برای غلبه بر گروه تروریستی داعش در سوریه بر تقویت معارضان این کشور و نیروهای میدانی استوار است.سخنگوی کاخ سفید همچنین تصریح کرد واشنگتن در راستای این راهبرد روی کمک شریکانش، مانند عربستان حساب می‌کند.  

پروژه جهانی شیعه‌ستیزی؛
خاندان حاکم بر عربستان سعودی، ید طولانی در حمایت از کمپین‌ها و دولت‌های ضد شیعی دارد. این رژیم، میلیون‌ها دلار پول نفت مردم خود را از گلوی‌شان می‌زند تا دولت‌ها و سیاستمداران رادیکالی مانند نجیب رزاق، نخست وزیر مالزی را به شیعه‌ستیزی بیشتر تشویق کند.
گروه جنگ نرم مشرق- عربستان سعودی در مسیر پروژه شیعه‌ستیزی، طی چند سال اقدام به تطمیع و تحریک کشورهایی با اکثریت سنی برای محدود کردن شیعیان کرده است. اخیرا دادستان کل مالزی، شایعه مبلغ 681 میلیون دلار از آل سعود به عنوان هدیه شخصی به «نجیب رزاق» -نخست وزیر مالزی- را تأیید کرد. این تأیید، به ماه‌ها شایعات پایان داد. کمیته ضد اختلاس کشور مالزی، رزاق را به اختلاس متهم کرده است. این انتقال مالی نزدیک به 700 میلیون دلار، پیش از انتخابات مجدد 2013 صورت گرفت. رزاق، که از سال 2009 بر راس قدرت است، طی چند سال اخیر سرکوب شیعیان را در دستور کار خود قرار داده است.
اندیشکده گلوبال ریسرچ در گزارش جدید خود آورد: «در سال 2010، کشور مالزی، مذهب شیعه را یک فرقه انحرافی نامید و دایره فعالیت آن را نسیت به دیگر مذاهب محدود کرد. در دسامبر همان سال، 200 شیعه پس از برگزاری مراسم عاشورا به اتهام ایجاد اخلال در امنیت ملی توسط سازمان مذهبی اسلامی سلاندور بازداشت شدند. طی چند سال اخیر، همواره تحت پیگرد قرار دادن و بازداشت شیعیان شدت داشته است. از این دست، می‌توان به بازداشت 114 شیعه طی یکی از مراسمات شیعیان در شهر «پراک» در سال 2014 اشاره کرد».
این پایگاه تحلیلی نوشت: «دولت عربستان سعودی ید طولایی در حمایت از کمپین‌ها و کشورهای ضد شیعی دارد و میلیون‌ها دلار پول نفت مردم خود را از گلوی‌شان می‌زند تا دولت‌ها و سیاستمداران رادیکالی چون رزاق را به شیعه‌ستیزی تشویق نماید. اخیرا در نیجریه، ارتش این کشور اقدام به کشتار 100 شیعه که اقلیت این کشور هستند کرد. عربستان، در رأس حمایت‌کنندگان این اقدام قرار گرفت و خواستار حمایت عموم از این اقدام نیجریه‌ای‌ها شد. آل سعود، با این عمل نگرانی‌های مشابه همان حمایت‌های مالی خود از دولت‌ها و دولتمردان شریک در شیعه‌ستیزی را نشان دادند.
گلوبال ریسرچ افزود: در هفته اخیر، مفتی اعظم سعودی در مسجد جامع عربستان، از سیاست‌های عربستان که به‌طور دقیق شبیه به سیاست‌های داعش است، سخن گفت و تأکید کرد: «ما تفکری مشابه با همان تفکر داعش داریم اما به روشی مطبوع‌تر؛ آنها تفکرات‌شان را از مبانی و اصول کتابی که ما نوشتیم اتخاذ کرده‌اند. ما تفکری که داعش بر آن بنا شده است را مورد نقد قرار نمی‌دهیم.»

تطمیع نخست وزیر مالزی جهت محدودیت شدید شیعیان ///

نجیب رزاق، نخست‌وزیر شیعه‌ستیز مالزی که با گرفتن رشوه از آل‌سعود تطمیع شد.

این پایگاه تحلیلی در پایان آورد: «اکثر گروه‌های تروریستی همچون بوکوحرام، القاعده کشورهای عربی، داعش، القاعده، نیروهای خود را از کشورهای سنی مذهب افراطی جذب می‌کنند و همین کشورها حامی مالی این گروه‌ها هستند. هنوز، هیچ سازمان شیعه تروریستی وجود ندارد. تطمیع نخست وزیر مالزی باعث شده تا در بسیاری از کشورها این نگرانی ایجاد شود که دولتمردان‌شان به‌رغم ظاهر معقول، ممکن است از سوی خاندان آل سعود حمایت مالی بشوند.»

منابع:

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد