سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

تجهیزات جنگی امام عصر(ع) در مواجهه با دشمن

به گزارش پایگاه خبری آینده روشن: نوع سلاحی که حضرت قائم در نبردها به کار می گیرد، با دیگر سلاح های آن روزگار تفاوت اساسی دارد و واژه "سیف" در روایات کنایه از اسلحه است. زیرا اسلحه امام به گونه ای است که با به کارگیری آن دیوارهای شهر فرو می ریزد. . .

خبرگزاری شبستان: یکی از پرسش هایی که ذهن بیشتر انسان ها را به خود مشغول کرده، آن است که امام زمان(ع) چگونه نظام های سیاسی گوناگون را که دارای افکار و توانایی های مختلفی هستند، از میان برمی دارد و نظام واحد جهانی تشکیل می دهد؟

سیستم و برنامه حکومتی آن حضرت(عج) چگونه است که در آن ظلم و ستمی در جهان نخواهد بود؛ فسادی صورت نمی گیرد و گرسنه ای یافت نمی شود؟

 

تجهیزات جنگی

به طور قطع نوع سلاحی که حضرت قائم در نبردها به کار می گیرد، با دیگر سلاح های آن روزگار تفاوت اساسی دارد و واژه سیف که در روایات آمده است شاید کنایه از اسلحه است. نه این که مراد خصوص شمشیر باشد زیرا اسلحه امام به گونه ای است که با به کارگیری آن دیوارهای شهر فرو می ریزد یا شهر پورد شده تبدیل به دود می گردد و دشمن با یک ضربه همانند نمک آب شده چون سرب ذوب می گردد.

طبق روایتی، سلاح سربازان حضرت از آهن است ولی چنان است که اگر بر کوه فرود آید آن را به دو نیم می کند.

شاید دشمن نیز از اسلحه آتش زا استفاده کند زیرا که امام لباسی را می پوشد که ضد گرماست و آن لباسی است که جبرئیل آن را از آسمان برای ابراهیم آورد تا از آتش نمرود رهایی یابد و آن لباس در اختیار حضرت بقیه الله است و اگر چنین نبود یعنی اسلحه و صنعت پیشرفته در اختیار دشمن نبود شاید ضرورتی برای پوشیدن آن لباس وجود نمی داشت هر چند شاید جنبه اعجاز آن منظور باشد.

امام صادق(ع) می فرماید: هنگامی که قائم ما قیام کند شمشیرهای نبرد فرود می آید، شمشیرهایی که بر هر کدام نام و نام پدر یک رزمنده نوشته شده باشد.

امام صادق(ع) درباره گروهی از یاران مهدی(ع) می فرماید: یاران مهدی شمشیرهایی از آهن دارند ولی جنس آن غیر از آهن است. اگر یکی از آنان با شمشیر خود بر کوهی ضربه زند آن را دو نیم می کند. حضرت قائم با آن سپاهیان و تجهیزات به جنگ هند، دیلم، کردها، رومیان، بربر،فارس و بین جابرسا و جابلقا می رود.

وسایل دفاعی نیروهای مهدی(ع) به گونه ای است که اسلحه دشمن بر آنان کارگر نیست. امام صادق(ع) در ابن باره می فرماید: یاران مهدی(ع) اگر با سپاهیانی که بین شرق و غرب را فرا گرفته اند، درگیر شوند، آنان را در لحظه ای نابود می کنند و هرگز سلاح دشمن در آنان تاثیر نمی کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد