سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

کشف ۶۴۵ مورد سلاح سرد در تفرج گاه های دزفول

سلاح سرد

شناسهٔ خبر: 3038352 -
دزفول- مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر سپاه ناحیه دزفول گفت: در سال جاری ۶۴۵ مورد کشفیات سلاح سرد و آلات قمار در تفرج گاه های سطح شهرستان داشته ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن دزفولی پیش از ظهر امروز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر سپاه ناحیه دزفول در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حتی امنیتی تاکنون فعالیت های چشمگیری داشته است.

وی عنوان کرد: با همکاری پایگاه های مقاومت بسیج توانسته ایم در سال جاری، یک هزار و ۴۵۰ جلسه و نشست در زمینه کلاس های بصیرتی، سبک زندگی اسلامی، عفاف و حجاب، فضای مجازی، نقش اخلاق اسلامی و کارگاه های ازدواج آسان را برگزار کنیم.

مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر سپاه ناحیه دزفول افزود: به منظور آگاهی و آموزش افرادی که در این عرصه خدمت می کنند در سال جاری، ۲۰ کارگاه آموزشی برگزار کردیم که در هرکلاس بین ۴۰ تا ۳۰۰ نفر حضور داشتند.

تشکیل شوراهای امر به معروف در ادارات 

دزفولی، تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در تمام پایگاه ها و حوزه های بسیج، مدارس و ۳۵ اداره دولتی شهرستان، اجرای طرح طلایه داران به کمک اصناف و برخی هیئت امنای مساجد و فضا سازی محیطی ۹۰ مکان پرجمعیت درسطح شهرستان را را از دیگر اقدامات این ستادبرشمرد و گفت: درحال حاضر نیز طرح فرهنگی یادآوران در مدارس دخترانه شهرستان با همکاری آموزش و پرورش در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه چندین طرح تذکر لسانی و کتبی نیز در ایام تابستان اجرا کردیم، افزود: اجرای طرح عفاف و حجاب و تشویق بانوان با حجاب در هفته بسیج به همت حوزه الزهرا و حضرت فاطمه (س)، تقدیر از ۵۰۰ بانوی محجبه توسط ۸۰ نفر از خواهران بسیجی و اجرای طرح حریم کوثر یک و دو درسال ۹۳ و ۹۴ در مدارس دخترانه شهرستان نیز ازدیگر برنامه های اجرا شده توسط ستاد امر به معروف سپاه ناحیه دزفول در سال جاری است.

۶۰۰ تجربه موفق ثبت شده داریم 

مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر سپاه ناحیه دزفول همچنین به چاپ و توزیع ۱۸ هزار بروشور وکتابچه در مدارس، پارک ها و ادارات شهرستان نیز اشاره و عنوان کرد: خروجی این فعالیت ها این بود که ۶۰۰ نفر از افرادی که ازناهنجاری ها آسیب دیده بودند پس از این برنامه ها و با استفاده از مشاوره های اجرا شده راه درست را انتخاب کردند که این ۶۰۰ تجربه موفق به صورت مکتوب و مستند موجود است.

برگزاری ۱۲ نمایشگاه 

دزفولی با بیان اینکه در سال جاری تاکنون ۱۲ نمایشگاه درراستای دستاوردهای انقلاب، جنگ نرم و فضای مجازی در مساجد، حوزه ها، آستانه سبزقبا و مصلای نماز جمعه شهرستان برگزار شده، گفت: امنیت بخشی به پارک ها از دغدغه های مردم است بنابراین با هماهنگی دادگستری، دادستانی و با همکاری شهرداری دزفول از فروردین تا مهرماه سال جاری افراد آموزش دیده ای را با حکم قضایی در تفرج گاه ها و به ویژه علی کله مستقر کردیم که دراین طرح ۳۸ هزار و ۷۰۰ تذکر لسانی داده شده است.

جمع آوری ۵۲۶ لیتر مشروبات الکلی 

وی اظهار کرد: ۵۱۶ لیتر مشروبات الکلی در ۲ مرحله در فروردین و تابستان سال جاری توسط نیروهای بسیجی و آموزش دیده در پارک ها و تفرج گاه های شهرستان جمع آوری شد و ۴۸۰ متهم نیز در این زمینه به مراجع قضایی معرفی شدند.

کشف ۶۴۵ مورد سلاح سرد در سال جاری 

مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر سپاه ناحیه دزفول اضافه کرد: در سال جاری ۶۴۵ مورد کشفیات سلاح سرد از جمله خنجر، چاقو، شمشیر و قمه و آلات قمار داشته ایم که تمام این موارد در انبار ستاد موجود هستند. آمار جمع آوری قلیان از این محیط های تفریحی نیز سه هزار و ۱۸۰ مورد و آمار تذکر استفاده از وسایل و ابزار ایجاد آلودگی صوتی در تفرج گاه ها نیز ۷۷۰ مورد بوده است، ضمن اینکه آمار تذکر نسبت به ایجادکنندگان آلودگی صوتی خودروها در این مکان ها نیز ۸۸۰ مورد ثبت شده است.

دزفولی، آمار مشاوره و تذکر درخصوص بدپوششی را نیز به ترتیب دو هزار و ۶۰۵ و هزار و ۴۴۵ مورد برشمرد و گفت: مقدار قابل توجهی  مواد مخدر نیز در این ماه ها توسط سپاه، بسیج و به طور کلی ستاد امر به معروف شهرستان کشف وجمع آوری شده است.

وی یادآور شد: چندی پیش طی مراسمی که در استانداری خوزستان و همکاری فرماندهی سپاه حضرت ولیعصر(ع) برگزار شده بود ستاد امر به معروف و نهی از منکر سپاه ناحیه دزفول به عنوان شهر نمونه از نظر اجرای اقدامات مصوب و غیرمصوب در زمینه های امر به معروف و نهی از منکر معرفی و تقدیر شد که این امر نشان دهنده تلاش و زحمات بسیجیان و پایگاه ها و حوزه های بسیج فعال شهرستان است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد