سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

رییس هیات نجات غریق استان خبر داد: کاهش 15 درصدی آمار مغروقین خوزستان

رییس هیات نجات غریق خوزستان گفت: آمار مغروقین خوزستان در 9 ماهه‌ی ابتدایی سال جاری، نسبت به سال گذشته 15 درصد کاهش داشته است.

حر حاجیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: طبق گزارش سازمان پزشکی قانونی کشور، کل غرق‌شدگان کشور در 9 ماهه اول سال، 786 نفر بوده است که این آمار نسبت به سال گذشته، 3.2 درصد کاهش داشته است.

وی عنوان کرد: همچنین براساس این آمار، استان مازندران با 115، خوزستان با 111 و ایلام با 92 غرق‌شده در جایگاه‌های اول تا سوم قرار دارند.

رییس هیات نجات‌غریق خوزستان افزود: براساس آمار اعلام شده، آمار غرق‌شدگان خوزستان نسبت به سال گذشته، 15 درصد کاهش داشته است و این در حالی است که طی چند سال اخیر خوزستان در آمار مغروقین کشور، در رتبه نخست جای داشته است.

وی با بیان این‌که براساس این آمار، بیشتر آمار غرق‌شدگی با 203 کشته، مربوط به رودخانه‌ها بوده است، گفت: در این زمینه آماری که به فدراسیون نجات‌غریق و هیات‌های استانی مربوط می‌شود، مربوط به استخرها است و فدراسیون با تعاملی که با وزارت کشور و استانداری‌ها داشته است، در برخی دریاها و سدها طرحی جهت ساماندهی این اماکن اجرا کرده است و خدا را شکر خوزستان هم با همکاری استانداری و شهرداری‌ها، این طرح را در شهرستان‌های دزفول، اهواز، شوشتر و چند نقطه کور دیگر ایجاد کرده است و همین عاملی شد تا با کاهش 15 درصدی مغروقین مواجه شویم.

حاجیان افزود: با برنامه‌ریزی‌ای که استانداری خوزستان جهت ساماندهی سواحل استان دارد، بازهم کاهش مغروقین خواهیم داشت. در کل با نگاه استانداری و اداره‌کل ورزش و جوانان استان می‌توانیم با کاهش چشم‌گیر مغروقین مواجه شویم.

وی گفت: به هر حال اگر یک نفر هم نسبت به سال گذشته از آمار مغروقین کم شود، آمار خوبی است. نجات یک نفر، نجات جامعه است و امیدوارم این آمار را به حداقل برسانیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد