سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سرنوشت مرد 320 کیلویی اهوازی چه می‌شود؟

سیدموسی شریفی شهروند 55 ساله اهوازی با 320 کیلوگرم وزن دچار چاقی پاتالوژیک یا بیمارگونه است که پس از 75 ماه خوابیدن در بستر، اکنون پس از درخواست کمک وی از دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، اقدامات لازم جهت درمان وی در حال انجام شدن است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، سیدموسی شریفی دیروز (10 بهمن ماه) در جریان بازدید تیم پزشکی با اشاره به وضعیت نامطلوب جسمی خود اظهار کرد: پس از فوت مادرم به دلیل ناراحتی هر روز بیشتر چاق شدم تا این‌که به وزن حدود 320 کیلوگرم رسیدم.

وی گفت: 75 ماه پیش با سکته مغزی سمت راست بدنم فلج شد. با مراجعه به بیمارستان به دلیل عدم رسیدگی‌های لازم و عدم انجام کوچک‌ترین آزمایش‌ها، به خانه بازگشتم و از آن زمان تاکنون در بستر هستم.

وی بیان کرد: با وجود این که زیر نظر کمیته امداد بودم، در این مدت هیچ پزشکی به دیدنم نیامد. اما از لحاظ مالی چند نیکوکار و خیر برای تامین دارو و یا پرداخت هزینه قبض برق کمک می‌کنند.

وی ادامه داد: احساس گرمای شدید در تمام بدن و بی‌حسی مچ‌های دست و پا به من اجازه خوابیدن نمی‌دهد.

شریفی عنوان کرد: هیچ گونه سرگرمی ندارم، تنها سرگرمی‌ام گوش کردن به یک نوحه است و زمانی که حال مطلوبی ندارم قرآن می‌خوانم.

وی گفت: تقاضا دارم که هر چه زودتر به وضعیتی که در آن هستم رسیدگی شود. این شرایط از لحاظ بهداشتی نیز مشکلات زیادی را پیش روی من قرار داده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا؛ در جریان این بازدید، دکتر معزی، مدیر امور بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، با اشاره به ارائه خدمات و اقدامات درمانی لازم اظهار کرد: بیمار، مردی 55 ساله با وزن 320 کیلوگرم و مبتلا به چاقی پاتالوژیک یا بیمارگونه است که جهت انجام اقدامات درمانی کاهش وزن، از دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور درخواست کمک کرده بود.

وی افزود: با دستور رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و پیگیری‌های معاونت درمان دانشگاه و هماهنگی روابط عمومی دانشگاه، تیمی متشکل از متخصصان داخلی، متخصص تغذیه و همکاران علوم آزمایشگاهی برای انجام اقدامات درمانی لازم در محل زندگی این بیمار حاضر شدند.

معزی گفت: شاخص توده بدنی بیمار بالای 100 است و متخصصان داخلی، ارزیابی‌های داخلی بیمار را از جمله معاینه قلبی، ریوی، مسائل داخلی، فشارخون، قند خون و سایر مسائل را انجام خواهند داد.

وی ادامه داد: متخصص تغذیه نیز رژیم غذایی مناسب را با توجه به شرایط بیمار برای وی در نظر گرفته است.

مدیر امور بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: همکاران علوم آزمایشگاهی نیز نمونه‌های لازم از جمله قندخون، هورمون های تیروئیدی، کبدی، کلیوی، و سایر آزمایش‌ها را برای بیمار درخواست کرده و به آزمایشگاه مرجع دانشگاه علوم پزشکی فرستاده‌اند و امیدواریم که بر اساس جواب آزمایش‌ها ادامه اقدامات درمانی برای بیمار انجام شود.

معزی گفت: اگر بیمار به جراحی نیاز داشته باشد، در یکی از بیمارستان‌های دانشگاهی عمل جراحی در ناحیه معده برای وی جهت کاهش وزن انجام خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد